frallorna

Alla inlägg under november 2016

Av Lena - 19 november 2016 19:43

 


Idag skulle Petrus fyllt 8 år  Hoppas du har kalas bland alla saknade älskade vänner  saknar dej så enormt, mer än ord kan beskriva...


 

Har haft kalas för gubben, han & Petrus fyllde på samma dag  sönerna med familjer, mina föräldrar & gubbens far har varit här & fikat  så mysigt  & så fina precenter han fick 


 


Sam har såklart charmat oss alla, dåliga foton men söt unge!!  


 


Förövrigt började dagen tidigt för mej som för en gångs skull vaknade tidigt, stökade på i köket medans dom andra sov, lyssnade på Ring så spelar vi, såååååå mysig morron  


  


Först på plats på firandet idag var mina föräldrar, som alltid har godis med till M & M   Malte hoppade upp på stolen närmast mormor, som hade våfflor med till dom, snacka om godis!!!  där satt dessa 2 & gottade  Malte får inte hoppa! men godis suget blev för mycket



Nu har alla åkt hem sedan en stund, vi har plockat ihop & diskmaskinen går, ätit gott & myser på golvsängen & inväntar strax Så mycket bättre, spännade att se Lisas avsnitt!!


                     Kram till alla fina som kikar in  

Av Lena - 18 november 2016 22:07


Igår kvällst, en fullständigt avslappnad Malte, nära pappa men vill inte sova under täcket



Inte en reaktion fast pappa sedan somnade på andra sidan...



... fast lite mysigare när pappsen vände om 



Vid 10 på förmiddan mötte jag upp Sam med mamma...



... oj! en Tomte!!   söta Sam   


Sedan en liiiiten vända med Mille, som inte gillade det trista vädret  inga skutt & glädjefnatt!  -så ovanligt!!  



Håller fortfarande på med köket, hanns inte så mycket som jag tänkt.



Imorrn har vi födelsedag här!!  


                                  

                                 Kram på er   

Av Lena - 17 november 2016 18:52


In till stan för en Millevända...



... alltid lika sorgligt att lämna honom & innan jag ens stängt dörren sitter han i fönstret & tittar efter mej, lilla gulliga hjärtat 



Malte slipper selen & att bli instängd, men får ta det lungt, gullungen  


    Så fick jag stora shopp-slaget   köpte en krans i metall & en annorlunda stjärna & 4 vita ljus med flammande låga!  3 hyasinter, ett ljus med juldoft, en plåtburk med peparkakor & igår en ny vaxduk, i morrn ska jag göra Adventsfint! fast såklart inte sätta upp stjärnan  

På detta medecin till M & M för 700   = det viktigaste  


Putsat fönster på både ut & insidan, bäst att passa på när det "plussar" utanför, snart är all snö borta, lite trist. Att jag fick iden om att tvätta fönstren, var för att det kom 7 Rådjur springandes utanför! så vackra, letade äpplen & gräs, fotade med systemkameran & fönstren var så skitiga av regndroppar så korten blev inte så bra  


                   Kram kram till er som kikar in  

Av Lena - 16 november 2016 21:58

 


En vända med Mille vid lunchtid, kylan kom smygande på hemvägen, & dimmorna började dansa


  Såhär såg det ut i morse, Ärtan i stolen & Palte bredvid mej tätt tätt nära  ...


 


... ja nu sov inte Märta där hela natten, utan i sovrummet med pappa, som somnar tidigare än mej, & Malte hos mej, sedan kommer hon till oss när han går upp tidigt, & lägger sej i sin älskade fotölj  


En dag som flutit på som vanligt, lite ditt & datt, & Malte haltar inte, så skönt, men vi håller oss i stillhet ett tag till.


                               Kvällskram  

Av Lena - 15 november 2016 18:15


Vilken dag! började med värsta oro & slutade i glädje!!! Packade i en väska med fika för Malte & mej & så åkte vi alla 3 in till Djursjukhuset. Malte fick vänta i bilen medans jag skulle lämna Märta, tänkte att det tar väl bara en kort stund, men det tog en bra stund. En helt underbar djursköterska tog emot oss   sedan kom en lika underbar veterinär tandläkare, hon ville kolla av Märta & dröm om min förvåning, Märta hade en otroligt fin munhälsa & så gott som INGEN tandsten! efterssom Märta är en "risk" patient att söva, så sa hon att den lilla tandsten som var, kunde hon försöka få bort medans Märta gapade! inget dom gör i vanliga fall, vi fick vänta en liten stund, sedan kom hon tillbaks med ett instrument, & tänk, där på bordet bara ställde sej Märta & gapade stort!! medans hon knippsade bort tandstenen, det lät så eländigt så jag rös, men Märta hon bara gapade på!! WOW vilken Märta vi har alltså    snacka om att jag kände mej som den stoltaste matte i världen   dock skulle jag väl kanske ha kollat nogare själv, men ville ha hennes tänder genomgågna, efterssom hon aldrig gjort det förr.

På kuppen sparade vi en förmögenhet! & hon kollade åxå ner i Märtas öron, dom var åxå fina  Nu ska vi försöka få in en rutin att borsta hennes tänder! ska köpa en röd tandborste & någon god tandkräm till henne  då behöver vi inte oroa oss över hennes tänder mera, sa tandis!!  


Denna prins satt så snällt i bilen & tittade ut som en liten gubbe  


Idag ser man inte ens att han haltar  trots det hålls han i stillhet, såklart, men det ser ut att gå åt rätt håll!! 



Som grädde på mostem fick jag svar på alla mina olika blodprover jag tog för en vecka sedan,  alla var normala! wow!  


Nu myser vi på en renbäddad golvsäng   



                                  Kram    

Av Lena - 14 november 2016 20:22


Fick ett kanon samtal med en veterinär klinik, & Malte behövde inte dit, utan fortsatt vila i 14 dagar, & om det är bra då så avbokar vi tiden. Sedan ville jag att han ska äta Metacam & det var helt ok. Så där är vi nu, vila & medecin, & Malte är makalöst följsam & nöjd med livet, oavsett om han vill leka men inte får, fick tag i en pipis som låg under bordet, ville leka, men fick bita i den på glvsängen & var nöjd så 



I morrn bitti lämnar jag in denna Fia Lotta på Djursjukhuset för sövning & tandstens bortagning, oro för sövning såklart, hon har ju en triangel i sin Journal om just sövning, som en gång inte gick som den skulle, efter den har hon dock sövts 3 gånger & dom gick bra. Men tandstens bortagningen måste göras, skulle egentligen ha gjorts för ett tag sedan, vilket jag av oror har skjutit på



Hann med en liten Mille vända åxå, han gasade på som bara den! en riktig glädjespridar hund!!! magisk, glad & tokig!  



Malte var i sin hage under tiden & det gick bra.



I  morrn får Malte följa med i bilen när Märta ska in, han & jag sitter ute i den & väntar, får ta med fika & tidningar , längtar redan tills allt är klart  


Snälla tänk på Märta mina fina som kikar in  


                                     Kram kram  


  

Av Lena - 13 november 2016 21:16


Idag har vi mest bara varit på den stökiga men sköna golvsängen...



... eller gubben fick i precent att göra vad han ville en stund   då gick han ut i garaget & städade ut våran gamla trötta Cittra, ingen motor kvar, blev dragen ut ur garaget med traktorn, Malte var heeeelt farsinerad!! när han var ute på en kissning


  Han fick en kepa & solbrillor åxå, från ena sonens & hans komis Bonnvischan Raicing team  


  Har ju fått en nästan ny spis av bästa vänner!!  vår har börjat tröttna helt, det märktes än tydligare när...



... jag gräddade glutefria pannkakor! oj så snabbt plattorna blev heta, & ugnen blev varm på nolltid!  



Malte som har gå förbud förutom när han är nödig & när han äter, följde allt jag gjorde, & såklart fick han smaka!  


I morrn ska jag leta efter en veterinär som har tid att kolla Maltes ben.


                         Kram på er   

 

Av Lena - 12 november 2016 18:48


Vaknade till 14 minus, Romme Alpins snökanoner bäddade in oss i dimma, som tur var vände vinden till lunch tid  sedan dess & tills solen gick ner var det fantastiskt vackert väder med strålande sol från en blå himmel



Gubben har hjälpt ena sonen & flickvän några timmar, jag var hemma med Malte & såg på massa missade program på "playen" 

Faktiskt så kan vi skönja en förbättring från igår, idag stödjer han lite på benet, fortsatt sträng vila, men den har mestadels fått vara på golvsängen med oss  & han protesterar aldrig, inte ens dom stunder bakom gallret, trots att han såklart hellre hade tagit en solig promenad...




Nästan fullmåne & så vacker kväll



Baffe mannen & Aika kikar ut, just nu bara några få minus


Ätit vegan taco, både gubben & jag åt för mycket,  så rasande gott! inte ens han hade karaktär! som han annars ALLTID har!!  nu ligger vi & jäser & hoppas bli sugna på efterätten lite senare, sockerkaka med hjortronsylt & Alpro grädde, slurp!  


              Kram mina fin som kikar in    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards