frallorna

Direktlänk till inlägg 27 november 2016

4 dagar ...

Av Lena - 27 november 2016 11:49




Torsdag förmiddag, hade lyssnat på morron lokalradion, med ett halvt öra hörde jag dom pratade om att bilarna & fönster såg ut som Kurbits på morronen!? tänkte inte mer på det förens jag kom ut till vår gamm Volvo! wow wow alltså, såååå vackert isen hade format sej!! ändå återger inte en bild allt, den sista var när jag skrapat av halva lagret, kurbitsarna ville INTE släppa taget!!  men är det nått med denna bil som överglänser allt, så är det värmen i den, så strax var krumelurerna ett minne blott & jag kunde styra...




... näsan mot Mille för en rysligt kall promenad! täcket satt skönt på, & här en sån där vanlig -Stopp! nu stannar vi   det är så säregna hundar Bullterrier & heeeeelt underbara, lixom Mille  




Hemma väntade M & M & lika kallt, brrrr  Satte en pepparkaksdeg som fick vila tills fredan.




På freda eftermiddag började jag grädda huset, gör egna mallar, inget finlir, bara frilansar, vint & snett, men kristyren kan rädda det mesta  Spritsade kristyrgranar, satte in belysning & tjaaaa... inte perfekt, men fick duga, detta fick min kusin md fru som värdinnegåva för lördagens traditionella Julfest!! dom blev överglad  & deras 2 små barnbarn kommer nog bli detsamma     



Igår lördag åkte Milles familj bort på uppdrag en stund & vi lovade passa honom, jag åkte in & hämtade hit honom, Märta & Malte fick vara garagehundar med pappa som fixade Volvon inför besiktning på måndag, det gick ingen nöd på dom, som hade bäddar & varmt där, medans Mille löpte amok här inne, gick all in med alla leksaker medans jag gräddade Jansson till kvällens knytis Julfest med släkt & vänner...



... Mille hade med sej en uppskattade precent till mej, tänk han vet precis vad jag gillar, så han hade bett sin matte att fixa till en magisk hemmagjord vegan choklad med pistage & gojibär, förödande god!! wow wow wow + att han visste att jag äääääälskar fikon!!  & ite rött på det  



... så skjutsade vi hem honom, promenader, lek & mys i 3 timmar, härliga krumelur!  


Igår var åxå vädret väldigt it & dit, här kommer en "front" emot oss, som hade värsta storm & regn i sej när den kom över, förövrigt en fin dag



Såvare fest igår kvällst, så härlig som alltid!!!  & vi alla som oftast numer dippar vid 00.30 - 01.00  tappade bort oss helt & åkte hem strax vid 02.30 så härlig fest med skratt, prat, god mat & allt!   




Låååång sovmorron, vaknade till någon gång av att det blåste så huset knakade  & fortfarande viker sej träden & det dånar, lite rädd för nerfallande tegelpannor & grenar, så vi killar inne mest, & jag har massa på playen att titta på "live" om hästhoppning, både från Värdskuppen & Stockholm, & gubben fortsätter med Volvon.


 

Jo! såklart matas skator, kråkor & kajor var dag, runt 14 tiden, mina fina som väntar så troget  idag kanske dom får lite svårt att sitta kvar på marken? blåser bort  vi får väl se  


                          Kram på er & fin söndag!  


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards