frallorna

Alla inlägg under juni 2014

Av Lena - 30 juni 2014 20:02

 

Malte har fått några korta vändor & när det värmde på altanen gick dom ut & myste.


                               Kram på er!!  


Pst! Du Åsa tror jag du hette, av misstag raderade jag ditt gästboksinlägg innan jag hann svara! så skriv igen! (om dom röda  )

Av Lena - 30 juni 2014 15:11

 


Vi är inte riktigt på väg ännu med husbilen, men på freda har Märta återbesök på Ulltuna, så då blir det en tur i den!


En sombi dag, bra för Märta, men lite tradigt för Malte tror jag han tycker, men den mannen klagar aldrig, gör bara som man säjer, hänger på alltid, Märta & Petrus hade & har mer egen vilja, ville inte Petrus in efter en promenad så stannade han & stretade emot ;) så har aldrig Malte gjort en enda gång, fast man förstår att han helst ibland velat vara ute längre... likaså när jag kommit ut på gården & kommit på att jag glömt nått inne, då var det tvärnit på Petrus! -nej jag ska inte in så snabbt igen! ha ha... Malte han följer med in som en skugga bakom mej & tänker -jaha då blev det bara en tass på gården denna vända? ;)


Duggregn & molnigt, jobbar natt igen & gubben eftermidda, så vi går omlott.


                    Kram & fin måndag på er!!! :))

Av Lena - 29 juni 2014 19:58

 

När gubben kom från jobbet åkte Malte & jag till Romme motions spår & tog en skön promenad i delvis duggregn, men i skogen kändes det inte så mycket.

       

Vi tränade ryggmusklerna i uppförsbackar  & hade det så mysigt, mötte eller såg inte en enda mäniska eller hund...

  

... men en snigel som jag flyttade från stigen så han inte skulle trampas ihjäl  

 

Dimman låg tät, hörde när planet från eller till Rohdos kom/lyfte, skönt för dom som kom att det snart blir varmare här hemma! & skönt för dom som åkte att bli lite upptinade 

   

Gösses så svampen trivs! har läst om fler i södra Sverige som plockar gula Kantareller för fullt redan!! kanske dax att kolla häromkring åxå  

   

Hemma igen fick Malte glad sjukan & rull sjukan när pappa började tvätta fönstren  

                                    

Ja så har vår dag varit, lugn & beskedlig, Märta är nöjd med att vila, men 2 gånger har hon faktiskt tagit tag i sin favoritleksak Ikea "Ugglan" tyvärr får hon inte leka ännu, vila & läkning är det som gäller  Malte däremot älskar sin Ikea Igelkotte-pip- som han tokat runt med på altanen, -Tack Ikea för att ni finns!!   


Nu ska vi mysa på den renbäddade golvsängen hela bunten!


                    Kram på er mina fina som kikar in  


Pst!! -Jo! du Åsa! (tror du hette så) som skrev & lämnade en komentar om "dom röda" i gästboken!! jag raderade av misstag ditt inlägg!! så snälla skicka gärna ett medelande till min mail:

lenaemanuelsson63@hotmail.com



Av Lena - 28 juni 2014 18:33

 

Igår kom ena sonen med flickvän hem från Kreta, från sol & värme till kyla & regn... & Malte som är såååå kär i storebrossan blev såååå glad!!  

   

Dom hade köpte ett porlande vattenfall till oss  men Märta & Malte trodde det var en vatten-dricks-automat  


Idag har det regnat & regnat  endats kiss & pruppvändor gjorda, & mys på golvsängen & tv tittande.


Ja ha, så började Malte kasa på rumpan, ("skit åxå  ") det var ju bara 2 veckor sedan kompisen tömde analsäckarna, ringde henne igen, hon tyckte jag kunde prova att känna själv, dom ligger kl 4 & 8, men jag kände inget, & svårt är det ju när man inte vet hur? det ska kännas...

Så hon kom hit & kände, & jodå, nu var den högra fylld & den andra bara lite i, förra gången var det tvärtom, undra om det ska vara på detta viset alltid nu? att dom måste tömmas regelbundet?... tur vi bor grannar  å andra sidan ska hon lära mej nästa gång om? det nu kommer tillbaks.

 

  -Malte gav Eva en Bulldog öl som tack   

-han gillar INTE behandlingen!  -men godiset efteråt  


Nu fortsätter golvsängs kurandet, till regnets smatter.


                                  Kram på er   

Av Lena - 27 juni 2014 18:40

 

-Ska vi gå upp nu mamma??


Kom hem vid 8.00 blev en dryg halvtimmes övertid, finns några tillsyner där jag helst skulle velat ta med mej gummorna hem, helt underbara mäniskor  

Märta & Malte var snälla & somnade om bredvid mej efter en snabb morron kiss.

 

Säger bara Ulltuna  hade ett samtal med dom igår, Märtas licens medecin skulle ätas tills idag, men eftersom återbesöket inte blev förens nästa fredag, så blev det lite funderande för mej.

Så jag ringde Ulltuna igår eftermiddag & frågade hur vi skulle göra, då det står på 3 medeciner: ges tills vidare, utom den "licens tabletten" som jag fick med mej av därifrån & som räckte till idag.

Vänliga i vanlig ordning, pratade med en sköterska, men kom överens om att dom skulle ringa upp mej när dom funderat klart, då Märtas veterinär vi hade kontakt med inte var där.

En ortoped ringde & hon sa att Märta skulle fortsätta med alla medeciner tills nästa fredag, & då vi hade slut av "licens tabletten" så skulle hon be en kolega som slutade lite senare att ta med tablettbrevet & lägga det på en "sista minuten låda" & hålla tummarna för att det hans fram, & det gjorde det!!!

Snacka om service  


Tabletten finns inte på många ställen, & då dom först provade flera peparat som inte fungerade på hennes smärtan & morfin preparaten gav noll verkan! men så provades denna som sista utväg innan röntgen (som dom ju ville undvik om det gick) & gav resultat!!  -ni ska veta att jag INTE trodde på den, eftersom hennes smärta var så stor... men den lilla vita gjorde underverk  


Jag säger bara ULLTUNA!!!  där finns kompitens & kunskap  

     Annars så tar Skatorna för sej här hemma  & ingen rädder för katten där...



  Ja vad ska man säja? -jo att katterna inte får någon ro i ätandet när dom äter på trappen, & knapp automaten i växthuset är ständigt tom, inte pga att katterna äter, utan av att Skatorna går in där i den lilla springa som är & äter rent, trots att dom ligger bredvid  dessa filmer är dock lindrigt retande Skator, ibland har den långhåriga Baffe legat intryckt mot dörren medans Skatorna dansat tango framför nosen!!  

  & så blev det ett "tillkännagivade" minsann! tänk så trögt det är i Kungahuset & så omständigt allt ska vara, men skam den som ger sej  

-& kontrasterna är stora, från en stökig trädgård med skator till Kungahus & glamm... fast jag är sååååååå nöjd med mitt  -även om en bal på slottet skulle vara...    



Freda ja... ledig helg, vila som vanligt för Märta, & några promenader för Malte, & något jag inte får missa, är reprisen av ERNST i morr!!  


                                        Kram på er  





Av Lena - 26 juni 2014 19:33

 

En lugn dag efter att jag vaknat...


  ... & Malte är glad för det lilla, som att leka med damsugaren, skrutten  


Nu ska jag iväg på fjärde nattskiftet  


                                   Kram kram  

Av Lena - 25 juni 2014 17:56

   

Detta var igår, men nu på eftermiddan lyste solen åxå in på altanen så dom kunde sola en stund, dock är himlen inte lika blå som igår.

                             

Jobbar min tredje natt i natt, några himlabilder, så vackra nätter, men svala, i natt var det endast +4 i en by en bit utanför stan.

Har kört 2 nätter, jag kör försiktigt, för oj vad med djur man ser, rävar, grävlingar rådjur & kottar förstås.

Tok gillar nattjobbet!! & bara trevliga jobb koleger  jobbar alltid 2 & 2, vilket förgyller natten.


                                 Kram på er  




 

Av Lena - 23 juni 2014 12:46

 

Satt ute på altanen sent i natt, när lilla Mickel räv eller Mickelina kom förbi! 

   

Hade lagt ut Kottemat, vilket smakade smaskens även för "hen"  det är en unge, inte stor alls. Grannens dotter såg en så fin rävunge för 2 veckor sedan en morron vid huset, men sedan såg dom den eller någon död på stora vägen längre bort, undra om denna stackare är föräldralös & syskonlös & helt ensam... lilla krake  

Fotade genom altanfönstret, & den var på sin vakt, lite senare satt Kottarna där & åt & om det sedan var något kvar så åt nog skatorna det till frukost  


Skulle haft stativet till kameran, önskat att fönstret inte varit ivägen, men men "hen" kanske kommer tillbaks.


Sol, moln & störtskurar avlöser varandra.


                             Kram på er  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards