frallorna

Alla inlägg under juni 2014

Av Lena - 15 juni 2014 22:34

 

Så var det dax att lägga på den mjuka mattan på altanen...

 

... fast enkelt var det inte!! stor & bufflig, men Malte tyckte det var kanon kul!  

  Mycket pyssel innan allt var klart.

 

Uppvikt mot listen, för den kan krympa något. Kom på att det vita under & över fönstret åxå ska vara grön pärlspont, sedan är det sängen som ska bli en himlasäng med tiden  & massa saker som ska in  

 

Märta hjärtat har varit så nöjd med bara sina kiss & pruppvändor på baksidan, fast jag sitter vid buren mycket & pysslar & kliar henne  kan tillockmed ligga med huvudet inne i den så vi kan pussas på samma höjd  

 

Gårkvällens himmel, men kvällens var nästan lika vacker.


            Gokvällkram mina fina som kikar in  

Av Lena - 14 juni 2014 18:34

 

Så här ser det ut för Märta, buren är stor, hon bäddar den själv   

Fröken säger till när hon vill ut, då får hon vara på golvsängen bredvid oss, men hon är inte riktigt nöjd där, för då vill hon vidare upp i stolen osv. lite tråkigt har hon tyckt att det varit 2 gånger, annars så sover hon mycket.

 

Malte mannen har gjort mej orolig inatt & idag, ja några dagar föresten, så osalig på nått vis & nu på förmiddagen åkte han kana... så jag gick till min Veterinär-granne-kompis som stog i höladan med gubben sin & gjorde rent för nytt hö.

Ja sa hennes gubbe, -tar du Eva så tar jag din gubbe! ha ha ha 

    

Så medans gubbarna fixade deras Mustang, tömde Eva Maltes analsäckar, & så skönt, för den ena var väldigt stor & hård! det bara rann ur skit & den andra var åxå stor men inte lika, med all säkerhet var det den som stört våran Prins, det var hon säker på.

Chokladkaka, vaniljvissp & jordgubbar blev fikat efter, men kameran vilade, jag hänger inte riktigt med ännu, oron gör mej så disträ...

 

Malte gillade inte proseduren så värst & vem skulle göra det?  


Om en timme blir det medecin & mat, Märta har örondroppar, 2 olika magsårsmedeciner, antiinflamatiorisk & muskelavslappnande tabletter  & på mornarna sin Leventa åxå, stumpan då  


                          Kram på er  


Av Lena - 13 juni 2014 22:55

 

Vi är hemma igen, efter en resa som hon sov sej igenom, så tungt, drömde, benen sprang & mun & ögon ryckte, hon fick säkert en ro ibland sina kända dofter i bilen som hon inte haft där inne.


Märta får sova i sin bur på nätterna ett tag framöver, vågar inte riskera att jag somnar för hårt & hon gör något hon inte får göra, som att klättra upp i sin stol ;)


Absolut stillhet är det som gäller, men såklart får hon ligga på golvsängen om dagarna när jag är med, sele på är dock ett måste.


När vi kom hem & in drack hon vatten som en häst, fick sina medeciner + mat, sedan gick hon självmant in i sin bur som stod öppen & nybäddad, hon gillar den som tur är, hennes egna vrå lixom <3


Nu har vi kissat för kvällen, klockan på ringning i morrn, då hon måste ha första av 5 medeciner kl 07.00


I morrn skriver jag mer, nu ska alla sova utom gubben som ligger här bredvid på golvsängen & kollar nån film, rogivande att somna till tv:n tycker jag.


                                       Kram kram <3

Av Lena - 12 juni 2014 13:09

 


Veterenären ringde på förmiddagen, samtalet jag fasade för...


-Men det var positivt!!!!!!!!!!!!!  


Medecinbytet igår har gett det resulatet vi alla ville ha, en medecin som går till dom "små" muskelgrupperna svarade hon äntligen på.

Idag stretade inte Märtas nacke emot, hon bar huvuet som vanligt, hon gick på ett annat vis & skriken är borta  & skillnaden från igår var enorm!! ska åxå tillägga att dom lixom jag tror att hon har ett nack diskbråck.


Fortsätter det gå lika bra får hon åka hem i morron kväll  


Min oro finns kvar, men jag kan andas igen & jag har ett halmstrå att klamra mej fast vid.


Samma helt fantastiska veterinär som ringde, han var så otroligt glad över att få lämna detta besked  -& jag säger bara -Ulltuna  


För mej betyder motagandet så enormt mycket när man kommer in i kris, man är inte där för skojs skull & att träffa personal som då visar empati & medkänsla är så enormt viktigt.


Det mötte vi inte på Strömsholm i fredags... eller jo, sköterskan var underbar, men veterinären, han var "stum" ville inte prata, mötte inte min blick, pratade så tyst dom ord han sa så jag tänkte be honom skruva upp volymen... bara frånvaro... han var säkert bra på djurkunskap, men jag tycker man måste kunna med bemötande med 2 benta åxå...


 

Malte älsklingen & tröstehund  


Nu ska jag äta några jordgubbar, matlusten är borta, men lite frukt går ner.


Tack för alla böner & tankar  dom gav resultat  älskar er  



Av Lena - 11 juni 2014 22:14

 


Veterinären ringde vid 3 tiden, en helt helt underbar  


Märta har full smärtlindring, metadon, 3 olika sorter, ändå kommer dom där skriken då & då från henne, som om hon får en kniv i hjärtat... samma som hemma... jag kallar dom diskbråcks skrik, för dessa hade även Malte... & det är över vidrigt att höra...


Dom skulle försöka ändra på medecineringen, men blev det inte bättre tills i morrn förmidag måste hon skikt röntgas...

Att skiktröntgas/sövas, är det sista man vill göra, för när kroppen blir lealös kan dixkbråcket bli sämre... men har hon fortfarande så ont, finns inget annat att göra, dom måste veta vart smärtan kommer från, & den smärtan ska hon självklart inte behöva ha... utifrån den röntgen tas sedan vidare beslut... 

Hon har inga nevrologiska bortfall, alltid något...


Känns som om jag står på kanten av ett stup & snart ramlar över...



Av Lena - 10 juni 2014 16:31

 

Prinsessan ligger nu inlagd på Ulltuna, då hon i morse fick så ont...

Hon får nu full smärtlindring, bara att vänta & se, be till himlens alla stjärnor, hålla tummarna & hoppas

Samma underbara bemötande som alltid där  


Livet känns som ett enda vacum...


                                     .......................................

Av Lena - 9 juni 2014 22:40

  Bilden är 1 år gammal.


Märta har diskbråck, samtal med Ulltuna idag, som tyckte vi skulle fortsätta med vila & följa samma hemgångs råd som vi fick när Malte fick sitt. Rimadyl i 2 veckor, dom tyckte inte att röntgen var nödvändigt.


Buren har kommit fram, mjukt & så skönt bäddad & Märta protesterar inte att vara där, den står ju åxå mitt i huset så hon ser oss hela tiden.

Jag vill ju göra som när Malte hade sin tid, han var mestadels på golvsängen med oss hela tiden & så nöjd

Igår när jag tog ut henne på förmiddagen, vände hon & gick in igen! vilket känns skönt för mej, att hon i alla fall nu trivs i den


Tack alla underbara för värmande komentarer tidigare <3 det är ju bara att kämpa på fast man mår piss...


               En dag i taget -Carpe Diem-


Av Lena - 8 juni 2014 15:05

 


 

Ulltuna har stängt under helgen för ombygnation, det var därför vi hamnade i Strömsholm, vi åker troligen till Ulltuna i morrn om dom har möjlighet till röntgen, det är inte alls bra med Prinsessan, troligen en repris av Petrus & Malte....




Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards