frallorna

Alla inlägg under juni 2014

Av Lena - 6 juni 2014 23:49

 


Varit till Strömsholm akut med Märta, hon är med hem igen, fått smärtstillande


Skriver mer när jag får kraften tillbaks...


                                Kram <3



Av Lena - 5 juni 2014 23:24

  


Igår kändes Märta på "G" igen, idag så loj igen... oron äter fullständigt upp mej...


Kanske har hon fått någon infektion i kroppen? eller är det "bara" öronen som spökar... hon håller fortfarande det svarta örat till & från bakåt... försöker klämma igenom henne, men märker inte att hon har ont, aptiten är det i alla fall inga problem på & när vi fikat så sitter hon & väntar på något gott


Märta lilla hjärtat, må bättre i morrn!!!! <3


Har haft vänner på besök på kvällen, har pratat hundkrämpor, analyserat olika senarier, ja ni vet, jag försöker hitta ett svar...


Hon ligger mot min sida här på golvsängen nu & verkar sova så skönt <3


                           Kram kram <3




Av Lena - 4 juni 2014 18:46

   

En kort förmiddagsvända i duggregn...

 

Sedan kom gubben hem & jag fråga Märta om hon ville med mej & Malte till åkrarna en vända, men hon sa bara -saru nått eller??  

   

Malte & jag tog en lugn & njutbar promenad, & så såg jag för mej den första Blåklockan i år  

 

Så vackert...


  ... & hör bara på fågelsången...


  ... så dom sjunger fint  Malte hittade en ytterst intresant doft  

Undra vad det är för ljud som stör? låter som en bil står någonstans... men det var helt tyst, kanske kamerans motot som låter? ;) har jag aldrig upplevt förut.

 

Den här höll honom åxå syselsatt länge innan jag gick dit & tittade vad det var för spännande  

 

Överblommad, precis som jag!  

   

      När vi kom hem igen så fick han leksjukan & for som en tromb under madrassen, skulle spelats in egentligen  för bilder visar inte hur roligt han hade  

Så blev det fika   & Malte sa...

 

... -Ja tack!!  


Nu blir det tv slappande, ja slappat har vi iof. gjort hela dagen...


                       Kram mina fina som kikar in  



Av Lena - 4 juni 2014 11:01

       

Duggregn ute, morronmys inne  

 

 

Nu ska vi hämta tidningen & lufta benen, någon längre vända blir det inte.


Mulet men inte kallt


                                 Kram kram  

Av Lena - 3 juni 2014 20:28

   

-Att hitta den finaste prupp platsen!  

   

Malte & jag tog oss en skön promenad, eller den var på vippen till att vara för varm  så en halvtimme fick räcka. Detta förfallna hus är bara så charmigt & borde få namnet *Krikongården* då det finns mer än tusentals förvildade plantor.

 

                                             Aika  


Myggbiten överallt, små rackare tar sej in på altanen (& in i huset innan vi kom på att dörren måste vara stängd) & tycker att jag är go! det får man ju tacka för!  


Himlen är svart, regn väntas & rikliga mängder under natten sägs det.

 

Märta mår bra igen, hon är sej lik & mitt hjärta kan vila  

 

Min bror mår åxå bra efter en omfattande hjärnröntgen, vi trodde nog alla att han fått en hjärnblödning... -gissa hur jag mått... men nu får mitt hjärta även vila från den oron  


Tvära kast i livet... Carpe Diem  


            Kvällskram mina fina som kikar in  


Av Lena - 3 juni 2014 14:59

 

Somnade vid 8 & vaknade kvart över 12, alldelens fööör lugn natt  

Den jag skulle hjälpa till lugn & ro på en avdelning, somnade som en stock & sov hela natten igenom! förvånade var alla... -jag har magiska egenskaper  


Natten blev så lång, tröttheten blev nästan förlamande & sekunderna blev till timmar... men underbart för den som fick sova  


Gubben åkte till jobbet när jag kom hem, en klarblå himmel, somnade på golvsängen med Märta & Malte efter en kiss, våra snälla kärlekar  & vaknade till en grå himmel.

    Först fick katterna mat & sedan väntade skatorna på sitt!  

 

Den Lindblomms gröna pärlspånts väggen är klar, lite fix med lister så kan sakerna börjas att ställa på plats  


Tvättat & droppat droppar i Märtas öron & hon ser ut att må bra igen, men får vara hemma med gubben när Malte & jag tar oss en promenix strax, & kanske kommer det regn åxå & då bromsar Märta upp alla planer & blir bara en "tvärnit"  


                             Kram på er  

Av Lena - 2 juni 2014 19:42

 

I väntan på att få provsvar.


Märta är helt igenomgådd, inget jätte rött öra, bara lite & svamp, så örondroppar i 2 veckor.

Jag körde rubbet av prover på henne, lever, njur, socker osv & alla värden var helt fantastiska!! så skönt, även ryggen klämdes igenom & hon reagerade inte, sköööönt, Analsäckarna tömdes, den ena var det en del i & sköldkörtelprovet får jag svar på om några dagar  Med medecin så slutade kalaser på 2.850 spänn!  men vad gör man inte för sitt älskade hjärta  En helt underbar veterinär som jag aldrig sett där eller i Falun tidigare.


Nu känner jag mej så lättad.

 

Malte & pappa kom in på slutet, ytterst spännande med folk & hundar, dom skötte sej bra

 

Sedan fick vi lov att följa med till skroten där gubben hade ett ärende, vi parkerade i skugga & Märta låg i bilen med alla dörrar öppna så det nästan fläktade kallt i värmen  ...

 

... & så kom ena sonen åxå dit, blev en puss till *lillasyster*


Fick en jobbnatt & ska strax iväg.


                                      Kram kram  


Av Lena - 1 juni 2014 22:23

 

Började morgonen med att Malte ville ut & pruppa i det gröna...

 

Bild från i förr förrgår)

... Gubben hade släppt ut Märta på gården när Malte & jag var ute, & när vi kom tillbaks så verkade hon så loj på nått sätt...

Orolig så in i bomben blev jag & fick rusa på en gång & in på toan, som vanligt, tänk att kroppen reagerar på blixt på min ångest... & det är lika vidrigt var gång...


Vi skulle iväg på kalas, syster mins fantastiska man fuller 40 år  men inte förens på eftermiddagen.


Märta åt mat, kissade & pruppade, inge feber osv. inget jag kunde sätta fingret på...svårt då att åka in akut till veterinären... utan avavktade. Vi beslöt att åka på kalaset i alla fall men att Märta & Malte fick vara hemma, & inte stanna så länge.

 

Underbara villa Svedjelund i sommarskrud  tror vi var 25 stycken som firade bästa finaste systers man Tony på födelsedagen...

 

... GRATTIS!! & hoppas att din dag blev bra!!  

       

Bleb bus, kramar, mys & tipps promenad med omöjliga frågor  ...

   

... & mer kusin bus-mys  

       

... & så hamnade dom vid studsmattan där det studsades som bara den!!  ...

  ... & där vi fick hjälpa en geting loss! henska händelse, han hade fastnat med huvudet  stackaren, men räddarna på andra sidan nätet tryckte ut huvudet igen, hoppas han klarade sej  

 

Jordgubbs-tårts-bakelser &...

 

... glutenfritt till mej!! som mamma fixat  & jag berömde dom vackra servetterna så väldigt för min syster, så jag fick en packe med mej hem!! visst var dom fina!  

 

Så blev det paketöppning...

      Han är en Vildmarkens man, så det blev både Murrikka & en annan sorts grillpanna att ha över öppen eld  & en groda!   & fler bra saker förstås  

 

Hans mamma med fina barnbarnet som kom när vi var på väg hem...

 

... dom (dvs. hans bror & dotter) kom i en nyinköpt vansinnigt vacker blå Corvette, mmmmm vilken skönhet & beundrades av gubbarna såklart  


                                 ----------------------------------


När vi kom hem kom både Märta & Malte glatt emot oss, fick mat & Märta åt & ser ut att må bra, men håller ett öra tillbaks, har gjort rent örat i veckan som varit, men kanske det kan vara en inflamation på G ändå?? hon fick medecin droppar i örat... får åka in till kliniken i morrn & fråga om det kan finnas någon tid för koll tror jag. Lite senare tog hon ett evighetsben & pysslade med en stund, skönt för mina nerver... & som om inte det var nog, så har jag en envis bror som mått lite dåligt... håller tummarna & ber till himlens alla stjärnor   


Märta sover & snarkar, ligger i bädden bredvid benen, nu ska vi flytta över till golvsängen.


                                     Kram kram  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards