frallorna

Alla inlägg under februari 2013

Av Lena - 28 februari 2013 16:12

 

Vi knatade upp till skogskanten & slog läger  men stolen tog jag inte med, istället pulkan & teddypläden...

 

... utforskade lite, länge sedan vi var här nu, detta är en av våra favoritplatser nämligen...


                                     ...bus & lek...

 

                     ... & dofter i mängder...

 


 

              ... vilopausen var på ca 8 sekunder!  ...

 

... himlen var blå & värmen påslagen, tyvärr började det att blåsa, det blåste så jag trodde vi skulle flyga bort! fast inga kalla vindar...

 


 


 


 


 

                          ... sötast i hela världen!!!  ...

 

                ... & en till som är sötast i hela världen!! ...


Det blev en & en halv timme bara, för blåsten var jobbig, det dånade i skogen & även om vindarna var ljumna så blev det kallt om öronen efter ett tag, som tur var blåste det inte från början & klagar gör jag inte, vi hade en helt underbar stund   


Men vädret är ombytligt, när vi var hemma igen började det att regna! fast efter en halvtimme var det över & nu är himlen blå igen, men det blåser fortfarande så träden dansar.


                     Kram för nu mina fina läsare  

Av Lena - 27 februari 2013 19:52

 


 


 


 


 


 


 


 


 



 

Vovvarna fick en underbar stund på åkrarna, totalt fulla i lek & bus, vilket lättade upp min jobbiga & tunga Petrus längtan, som slog klorna i mej med full & skoningslös kraft på förmiddagen...

Otroligt varmt, faktiskt t-shirts väder!!  

 

& efter den turen åkte vi till mina föräldrar, gubben skulle hjälpa till med att instalera nya vättmaskinen, & så fika förståss!

                       


 

Märta hittade en solplats där hon slumrade i väntan på fikat  

 


 

Kuskade vidare & jag kollade in Granngårdens erbjudanden dick 2 förpackningar

  för 119 kr! fynd!  dom får en tuggis kanske 2 gånger i veckan, & det går bra för Märta.


I morrn, om den där solen & värmen kommer som vi är "lovade" då medans gubben sover efter nattskiftet, så ska vi gå upp till dungen där på åkrarna, ta med en stol, ett underlägg att lägga under den varma tjocka teddypläden, stampa upp en plats i snön & bara mysa, vovvarna & jag i flera timmar  & självklart lite fika i ryggsäcken  


Nu kocktävling, nej uch, där dödar dom musslor  men Mia på Grötö ska jag se!


                                        Kram mina fina  


 



Av Lena - 27 februari 2013 10:28

 

                      Den finaste stjärnan på himlavalvet 


Saknar dej min Prins, saknar saknar...


Mins känslan av att få dina underbara kramar, bli dränkt av dina pussar, kan minnas den totala & euforiska kärlek du gav, finaste lilla vän, jag saknar dej så hjärtat blöder...


                                         -------------------------------------


Pussas med Malte & Märta, ute är en blå himmel & sol


                                             Kram kram  


 

Av Lena - 26 februari 2013 16:08

 

På förmiddagen hälsade jag & min faster på min far, tog med oss bakelser & kaffe, fikade & satte upp gardiner i hans nya boende. Kissen var lite avaktande i början & gömde sej under sängen, men kom...

 

... fram efter en liten stund, ljuvligt söt  

 

Hem & ut med vovvarna på en promenad som blev 45 minuter.

 


 


 


 


Lilla stackars tjur kalv  du finns bara till för en sak -ät mycket & bli stor, så bonden får mycket pengar för dej, sedan ett skott i nacken & styckas upp så mäniskorna får gotta sej i ditt kött... 

Arma finaste, kor har ett oerhört stort hjärta & själ, det vet jag 

Själv har jag varit vegetarian & vegan i 20 år, men jag dömmer inte er som äter kött, även om min önskan är att mäniskor slutade med det.

 


 


 

Märta vill alltid till bron när vi går åt detta hållet, & med en skräck blandad förtjusning vill hon försiktigt kolla ner på vattnet...

 


 

Det droppar från taken, otroligt varmt idag.


I morrn ska vi få den där blå himlen tillbaks, hoppas det blir så åxå  


                                    Kram på er  


Av Lena - 25 februari 2013 16:57

 

ÅÄ det Sportlov så ska det sportas!!  hej å hå  

 

Åkte till åkrarna, solen gassade & värmen var underbar!!....

 

                    ... så täckena kändes bara...

 

... ivägen! så jag befriade vovvarna & tog av dom! -yess tyckte Malte & Märta 

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

                                       Rådjurs korsning

 


 

                                   Rådjurs korsning nr 2 

 


En alldelens underbar tur  


Tänk att det belv så fint sportlovs-väder! & det ska hålla i sej åxå  

Trots det kom bara...

 

                       ... en skoter förbi oss &...

 

             ... 2 hästar, barbacka red dom åxå, mysigt 


Trodde fler skulle var ute & åka eller rida, men så var inte fallet.


Vovvarna har myst så in i bomben! jag med, av att se deras glädje  


Tänk att min själen mår så bra av att se dom ha kul, mmmmm  


Mätta i magän ä vi alla 3, gubbän jobbä ättämidda, män ha inga plättä i dosa mä sä, utan köttbullä å potäter!   


Kramas ska vi göra nu på golvsängen...


                  ... & kram till er som läser bloggen!  










Av Lena - 25 februari 2013 11:35

 


 


 


 


                      Himlen är blå & solen strålar  


-8 i morse, nu -3,8 i skuggan... 

Så om sådär 2 timmar tror jag vi åker till åkrarna & njuter  & hoppas på lite skön värme  Tills dess solas det inne  


                                             Kram kram  



Av Lena - 24 februari 2013 19:10

 

Började med en lååång sovmorron & slöande innan vi åkte iväg till hamnen, där min bror & svägerska satt vid sjöboden & fikade

 


 

Vovvarna såg till att ta för sej av både pussar & knän att sitta i  

 


 


 

Otroligt mycket folk på isen! & undra på de, då plussgraderna & solen var på gott humör ida!  

 


 


Efter fika & prat kuskade vi vidare mot våra åkrar för en till skön stund...

 


 


 

                                Godisletning  

 

               Åååå vad jag gillar denna bilden  

 


 

Knatade hemåt efter 4 timmars uteliv, mellan pluss 3-6 grader, inte illa  

 

När mörkret började komma, kom åxå en magisk dimma...

 

           Mätta i magen & trötta efter en skön dag  


Ja så blev vår dag, & nu ska vi gona ner oss på golvsängen & se på Familjen Holstein-Gottorp  


                               Kvällskram mina fina  



Av Lena - 23 februari 2013 22:34

 

Landade vid Scandic Wictoria Tower, där dom skulle träffas, gubben & säljaren...

 

... & under tiden gick vovvarna & jag en timmes promenad innan allt var klart...

 

Här bakom snöhögen gick stora streetan, spännande tyckte vovvarna...

 


 

                                 ... fick frispel...

 

... & tyckte allt var såååå spännande! lanthundar som dom är  men folket i Kista var inte framme, total dött, affärer var stängda & mäniskorna gömde sej...

 

... det enda som var öppet var Kemtvätten...

(hundra spänn för 5 tvättade skjortor!  )

 

... en & annan buss åkte förbi, men stannade ingen gång...

 

... & hur kul var det inte att få gå i trappen! somliga är lättroade  


Nu är vi i Kista sa gubben med utalet Kista inte Chista som jag utalade det,

-skojar du med mej? man säjer väl Chista! & inte Kista...

Gå nu inte in till receptionen & fråga om du är i Kista, för då tror dom att Dolda kameran är på G sa ja till gubben när han gick...  typ:

-Häj ja ä från Bålängä å ja skä träff en pöjk här i "K"ista...


Efter en timme var han tillbaks, lyrisk av lycka, fyndet är nu hans   

Hoppade in i bilen & drog vidare...

 

... men inte till Ikea i Barkarby, utan vi tog det i Uppsala, där vi åt vår medhavda mat, & så gick jag in på Ikea, köpte inget strunt, inga plast mockajänger & så, bara 2 saker jag ville ha!... (& en liten hylla som gubben ville ha)

 

... nämligen 2 lika Påslakan! Smörboll heter dessa, vackra tycker jag & lite retro, mjuka & sköna, har hunnit tvätta dom, ska på i sovrummet i morrn  ...

 

... & 2 cirkus djur till vovvarna som varit så snälla & nöjda där bak i bilen  

   (Blev en biltvätt här hemma, den var svart av skit...)


 

Dom gillades kan jag lova! tror dragkamp & leken höll på i en halvtimme...

 


 


 

... innan dom gick mer in för att ha sönder i lugn & ro... 

 

... fast först fick Cirkus Prinsessan en puss av Märta  


Melodifestivalen har vi sett & för en gångs skull så var dom 2 som vann bra!   

(eller hyffsade i alla fall)


                                          Kram på er  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards