frallorna

Alla inlägg under mars 2019

Av Lena - 31 mars 2019 18:01

    

  


Inatt sov Prinsessan 10 timmar utan att röra sej!! såååååå skönt för oss alla  

Djup skön sömn, & länge sedan jag åxå sovit så gott  


Kylslaget & blåsigt, snön som föll inatt gjorde morronen kritvit, men har som tur smält bort  


Ikväll sista delen av Les Miserables den missar vi inte, som jag sagt tidigare, ett kanon tipps för den som älskar filmer som utspelar sej under 1800 talet   


                             Varm kram från oss  


 



Av Lena - 30 mars 2019 18:30


I torsdags tog jag en promenad med Mille, dålig fotograf  -han hade med mammas hjälp fixat lite fint till mej, blev rörd & så varm i hjärtat, mina älsklingar  


             



Här sover Märta efter en jobbig natt, tänkte, är detta den sista bilden på henne?...



Natten som var innan, var en av dom värsta... Märta blev så dålig, onådig m.m.... när morrontimman kom somnade hon av utmattning, jag lika trött, men i ett enda vacum...

Kände i mitt hjärta, att fortsätter detta när hon vaknar, då kan jag inte be mer av henne i detta Jordeliv, så mycket som jag grät då, har jag inte gjort sedan Petrus lämnade oss... När jag på morronen medans hon sov, ringde min kompis & veterinär & frågade om hon kunde.... sedan brast allt & jag kände som att jag inte var med i samanhanget, stod bredvid... tappade allt lixom... Men som den fina vän Eva är, så lotsade hon mej till lite lugn & att andas...


När Märta sent om sider sedan vaknade, som jag bävade över, så var hon som vanligt igen!!       



Solade i köket & myste på fredagen, från botten till toppen... men min oror avtog inte, hade ju vart i avgrundens grop, ringde hem gubben, klarade inte av att vara ensam hemma... & han är en människa alla skulle ha vid sin sida, med ett lugn större än störst  

Ett äpple & några glas vatten var allt jag fick i mej, men jag har väl att ta av hö hö   


Natten inatt som jag bävade för, blev åxå bökig för henne, men på ett annat vis...


Ja så hade jag tid igen för akupungtur idag lördag, min livlina  blev lite mindre nålar & minskade tiden, alltid ett avvägande.

Nu känns det bra igen, hon är pigg & glad, & jag har bollat nattens tankarna med både underbara akupungtören & min Eva  Ja så har jag ju dej Stig Ove, som finns, ringer & bryr dej & kan så mycket   & du Mona Lisa som,lyssnar & bryr dej   just nu har jag lite ro i hjärtat, så skönt  

Ska verkligen inte glömma vår son & sonhustru som åxå ringer & undrar över Märta & min övriga familj  för er som kanske undrar? är Märta (& såklart Malte) åxå vårt barn, om än med 4 ben  & lika betydelsfull som 2 benta  



Akupungturen gick bra, & så fick jag träffa nennes ljuvliga vovve av rasen Mudi! jag golvades totalt! vilken ljuvlig krumelur, mitt hjärta dog av kärlek...



... mjuka lockar, liten & behändig, full i glädje säger bara WOW WOW!!!!   


Har inte orkat gjort mat varken igår eller idag, fick bli färdiga sallader från butiken  


Nu ska vi lägga oss i blöt, slappna av & bara prata, tända ljus & försöka ge hjärtat lite lugn, det har fått jobba i mej likt en hjärtinfarkt skulle jag tro...


                   Varm kram till dej som kikar in  


   

Av Lena - 27 mars 2019 17:03


Igår kvällst 23.02   



Så taxam att vi hittade vår fina akupungtör Sandra!   & att Märta svarar så bra på behandlingen, bättre än jag någonsin vågat tro!  men än är hon såklart inte bra, & kanske måste det underhållas fortsättningsvis, men 1 dag i taget! 



Idag fick Malte följa med & vänta i bilen, men efter åkte vi till Romme & han fick en vända medans Märta vilade i bilen, & såklart får hon inte rusa på än på länge



Mötte joggare i bara linnen, verkligen vår i luften & värme & här hemma ser jag små mygg vimsa omkring överallt  



Fick bara lov att få med fler fynd hem från "hundagisets" utförsäljning, här Malte i sin nya sele! en så fin kattigloo, en Furminator st S hade en stor som jag gett bort då den var för stor & klumpig åt M & M & 3 till förpackningar med Ever Clean kattsand, & några rullar bajspåsar  



Håller på att ska se hur det går att så Eko gula ärtor till fina ärtskott! många olika metoder, tog denna som man förgror så att grodden kommer igång innan dom sätts i lite jord, ska köpe eko jord i morrn i stan, för nu har groddarna kommit fram så fint! 


                                 Kram från oss    

Av Lena - 26 mars 2019 19:24


Sent igår, Märtas älsklingsplats på golvsängen är mellan madrasserna när dom glider lite isär så hon sjunker ner  



Förmiddagarna brukar vara sköna när det är lite fruset efter nätterna, då har inte byavägen blivit smetig & geggiga ännu


Annars inget säskilt, lugn & ro & Märta mår bra  


I morrn en Akupungturdag igen


                     Kram kram   

Av Lena - 25 mars 2019 20:48

 


Ett kort taget oktober 2009  


Hade tid 12.00 hos akupungtören idag, laser + att nålarna satt lite längre, succitivt längre & längre gång efter gång... nu kör vi 2 gånger till denna vecka, då det blev en dipp för Märta igår då det blev lite för långt mellan gångerna, & självklart blir det fler gånger än så!! köpt ett "klippkort"   Stor rea på stället akupungtören jobbar på, köpte ett så mjukt flees Back on Track täcke för 260 kr! kan vara skönt att bara lägga över Märtas bakdel ibland, extra värme i konvalicent tiden & för alltid, även om vi har så varmt inne  


Malte var hos mina föräldrar under tiden & fick en långpromenad  med moffa   skönt för honom med lite miljöombyte  




                                Kram från oss  

Av Lena - 24 mars 2019 19:40

Kalas hos finaste syster igår   



Ett gäng i köket &...



... & ett gäng i uterummet!  


Huuuuur gullig dikt av systerdottern Elsa som liten  dör sötdöden ju   


Paketöppning som jag köpt på Tradera, saker jag anade att hon sett där & önskat, vilken grej hi hi oöppnade & lika spännade för alla     här var sakerna hon fick, Obs! Munken var "gratis"  i ett av köpen, & den blev nog roligast  & fick sova i...   ... råttornas säng natten till ära!  Idag har han fått värma sej i systers mans strumpa...      




Syster gör så många fina råttor, här 2 *socker-råttor* huuuuur söta!!!  



Sonen åkte med oss di & hemt i "nya" bilen (fast den är begagnad  ) jag satt i bak & fotade dom 2 stora takfönstren! läckert! släpper inte igenom solen, utan är så skönt tonade, även om kameran visar annat. 



I morrn akupunktur m.m. för Märta  


Stillsam dag, kollat mycket tv, lagat god mat, städ-pysslat, killat & myst med M & M på golvsängen, lugn & ro & gubben har fixat  i toaletten vi fick vatttenskada i, satt gips på väggar, nytt golv m.m han är attans händig & en allkonstnär = lyxigt!  


                 Varm kram till dej som kikar in här  


Av Lena - 22 mars 2019 17:41



Nästan för bra för att vara sant, det som hänt Märta efter bara 1 behandling akupungtur är så magiskt så jag har inga ord... jag är golvad & Märta är åxå lika lycklig    går inte i ord att varken förklara känsan jag har inom mej, det som hänt henne eller den lycka i mitt hjärta  Carpe Diem  




Kom hem i morse efter en jobbnatt med bästa kollegan   frusen byväg gjorde att Malte & jag tog en längre tur i solen än tänkt  



Så fick Malte sitta på bordet & titta ut & invänta pappa som slutar lite tidigare på fredagar! så intresant, fast bara skator som hoppar runt & gömmer & letar mat från det dom fått att äta av mej idag, massa ost & vinerbrön hí hi å så kom han pappsingen & Malte blev fullkomligt euforisk!  



Ändå finns tvära kast i livet på andra vis, livet är inte enkelt...


              Varm kram till dej som kikar in här    

Av Lena - 21 mars 2019 17:41


Hem från nattjobb & lite sömn, Märta i sin favvo fotölj   



Ja ni, igår var vi till Akupungtören som grejade på med henne & till slut satte nålar. Hon skulle kunna bli både törstig & trött & det stämde med råge! & något sattes verkligen igång! jag är fullkomligt golvad!!!!!! hon var redan igårkvällst innan jag åkte till jobbet helt förändrad & idag likaså, förändringen är total!!!!!! till det positiva såklart  att hon skulle svara såhär bra på första behandlongen hade jag aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro! vi är så lyckliga, så ord finns inte  & jag har ett halmstrå att klamra mej fast i  Tyvärr är akupunktören bortrest fred-sönd. men ska försöka komma hit hem till oss på söndag kväll om hon hinner, annars blir nästa behandling på måndag,  jag tror nog på minst 8-9 gånger till, & sedan med jämna mellanrum livet ut. Men en dag i taget! & jag njuter i nuet  

Även Malte ska få en omgång, för sin klåda, rump besvär & ryggen som ju vart trasig längre tillbaks


Så blir det självklart lugn & stillhet, jag har rehabat mina hundar många gånger & det är inget som tar 1 eller 2 eller 3 veckor, utan längre tid än så, om man vill ha resultat, så så får det bli 


 


Idag fyller min älskade lillasyster år!! Grattis finaste finaste  Älskar dej från månen & tillbaka  ses snart!!  


En jobbnatt till väntar med min härliga kollega!  


                 Kram på er därute i syber rymden  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards