frallorna

Direktlänk till inlägg 30 mars 2019

När det svåra händer...

Av Lena - 30 mars 2019 18:30


I torsdags tog jag en promenad med Mille, dålig fotograf  -han hade med mammas hjälp fixat lite fint till mej, blev rörd & så varm i hjärtat, mina älsklingar  


             



Här sover Märta efter en jobbig natt, tänkte, är detta den sista bilden på henne?...



Natten som var innan, var en av dom värsta... Märta blev så dålig, onådig m.m.... när morrontimman kom somnade hon av utmattning, jag lika trött, men i ett enda vacum...

Kände i mitt hjärta, att fortsätter detta när hon vaknar, då kan jag inte be mer av henne i detta Jordeliv, så mycket som jag grät då, har jag inte gjort sedan Petrus lämnade oss... När jag på morronen medans hon sov, ringde min kompis & veterinär & frågade om hon kunde.... sedan brast allt & jag kände som att jag inte var med i samanhanget, stod bredvid... tappade allt lixom... Men som den fina vän Eva är, så lotsade hon mej till lite lugn & att andas...


När Märta sent om sider sedan vaknade, som jag bävade över, så var hon som vanligt igen!!       



Solade i köket & myste på fredagen, från botten till toppen... men min oror avtog inte, hade ju vart i avgrundens grop, ringde hem gubben, klarade inte av att vara ensam hemma... & han är en människa alla skulle ha vid sin sida, med ett lugn större än störst  

Ett äpple & några glas vatten var allt jag fick i mej, men jag har väl att ta av hö hö   


Natten inatt som jag bävade för, blev åxå bökig för henne, men på ett annat vis...


Ja så hade jag tid igen för akupungtur idag lördag, min livlina  blev lite mindre nålar & minskade tiden, alltid ett avvägande.

Nu känns det bra igen, hon är pigg & glad, & jag har bollat nattens tankarna med både underbara akupungtören & min Eva  Ja så har jag ju dej Stig Ove, som finns, ringer & bryr dej & kan så mycket   & du Mona Lisa som,lyssnar & bryr dej   just nu har jag lite ro i hjärtat, så skönt  

Ska verkligen inte glömma vår son & sonhustru som åxå ringer & undrar över Märta & min övriga familj  för er som kanske undrar? är Märta (& såklart Malte) åxå vårt barn, om än med 4 ben  & lika betydelsfull som 2 benta  



Akupungturen gick bra, & så fick jag träffa nennes ljuvliga vovve av rasen Mudi! jag golvades totalt! vilken ljuvlig krumelur, mitt hjärta dog av kärlek...



... mjuka lockar, liten & behändig, full i glädje säger bara WOW WOW!!!!   


Har inte orkat gjort mat varken igår eller idag, fick bli färdiga sallader från butiken  


Nu ska vi lägga oss i blöt, slappna av & bara prata, tända ljus & försöka ge hjärtat lite lugn, det har fått jobba i mej likt en hjärtinfarkt skulle jag tro...


                   Varm kram till dej som kikar in  


   

 
 
Pam

Pam

30 mars 2019 23:17

Oh Lena❤️❤️❤️❤️🙏🙏🙏🐩vad orolig jag blev😩🤧😢skönt hon verkar må. Bättre 🙏❤️Kram Pam

http://Glamourwomen

Lena

31 mars 2019 18:48

Ja det var oerhört jobbigt med fruktansvärd ångest... men nu mår hon bra, & vi kämpar på med akupungtur

Tack & varm kram *hjärta*

 
Ingen bild

Kikkan

31 mars 2019 01:46

Hoppas verkligen det blir en lugn natt, kramar till Er alla från oss 🥰😍😘😘🤗😘😘

Lena

31 mars 2019 18:44

Tack snälla du *hjärta* ja Märta fick äntligen sov så skönt, ca 10 timmar i djupsömn *hjärta* jag sov åxå så skönt...

Varm kram till er *hjärta*

 
Ingen bild

Anita

31 mars 2019 16:28

Förstår att det är jobbigt. Tänker på er.
Kramar

Lena

31 mars 2019 18:42

Tack finaste *hjärta* ja, det går inte att beskriva hur ont det gjorde...

Varm kram *hjärta*

 
geddfish

geddfish

1 april 2019 10:52

Hej Lena! Läste här igår men skrev inget. Det verkar som om Märta mår bättre nu Hoppas det.
Saker och ting kan hända snabbt, men skönt att det vände.
Mina barns farfar somnade in i torsdags bara så, strax efter han hade haft kärt besök och verkade må bättre. Men han blev 97 år, så var ju gammal.
Ha det så gott och stor kram, Lena. Från Gerd *hjärta*

http://gerd-geddfish.blogspot.se

Lena

8 april 2019 22:51

Tack *hjärta*
Ja man vet ju faktiskt ingenting om framtiden, inte mer än ett andetag i taget faktiskt...
97 år är en aktningsvärd ålder, så fint att han var saknad & älskad av många hjärta*

Märta är mycket mycket bättre än innan vi började med akupunktur, så det känns underbart, även om hon inte är helt frisk & kanske aldrig kommer bli det, men hon är glad & pigg nu!!
Varm stor kram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards