frallorna

Alla inlägg under mars 2018

Av Lena - 28 mars 2018 21:47


Så for jag till Mille, som vägrade gå på promenad! känner igen vår bil av 20! & skulle åka bil, så så fick det bli, en vändaa till Norra Back, fast attans så det kantiga ettriga gruset gör ont i tassarna, lika för Märta...


... så vi gick mest där det var plattor & mindre elakt grus.



Så besökte jag en Zoo butik i stan, som ska stänga, 70% på allt som var kvar & det var mycket! jag fyndade som alldrig förr, bla. ett otroligt mjukt täcke till Malte



Hann hem & vända innan det plingade i telefonen & en undran om jag kunde leka med sam en stund? så iväg till honom, som fått ett bord & annat fint på sitt rum, som vi lekte!!  



Vi gjorde en del "hyss" då Sam sa att det VAR lördag! ha ha ha & han visste vart godis skålen stog    & han gillade INTE att solen bländade, så jag fick dra ner persiennen, som sedan var kul när jag vickade på  


 


Så blev ögonen lite trötta & vi skulle sitta på hans nya mjuka matta, jag sjöng & så fort en barnvisa var slut så sa han -igen! & jag sjön & sjöng, kliade ryggen & myste där på golvet, lilla underbara unge, ljuvliga Sam  


Ja så blev dagen


Gonatt mina fina, nu ska vi strax kojsa, & i morrn börjar vår Påskledighet tillsammans, dvs gubbens, Märtas, Maltes & min!   

Av Lena - 27 mars 2018 17:54


Skön & lite kall promenad i sol med Mille



Hemma gick vi på skare! den håller tillockmed för mej!!   



Som ni ser har vi trots att snön smält enormt, en massa kvar ändå



Vi ska snygga till trappen i vår, måla å så, inget som bekommer Sessan som solar & njuter  



Vi satt på trappen & myste, fast Malte vill bara kramas & pussas hela tiden, han är en så enorm kärlekshund, nära nära alltid, vårt hjärtegull  



Bläddrade i nya Veckotidningen, & en ilustration till en Novell fick mej att bli förälskad, så jag klippte omgående ur den & ramade in, visst är den härlig!?   


Pratat med min härliga kompis M-L i över 1 timme, om livet, om kost & vitaminer, om mat å så  Handlat lite Påskmat, dvs potatis  & lite annat ha ha   annars en dag som alla andra, precis som jag vill ha det, lungt & i samma banor


Denna dag för 1 år sedan var det så varmt på vår alltan, lika varmt som i huset! så vi kunde ha dörren öppen & äta där! hitills har det INTE gått, då den ligger i norrläge & är fruktansvärt kall, trist  ...


 

Bild från 27 mars 2017


... men 5 solcells lampor har börjat lysa om kvällarna!! så nått bra gör solen i alla fall, då den inte smälter snön  


                       Kram från oss  


Av Lena - 26 mars 2018 19:31


På förmiddagen hämtade jag upp min mamma, sedan styrde vi kosan mot Mora & en tygaffär, tog vägen om Nusnäs åxå, kollade in i Olssons butik, där skulle man vilja vara miljonär, såååå mycket fint & dyyyyrt    Åkte vidare till Mora & M & M fick en promenad runt parkeringen, inte så rolig?...

 


... men många dofter & ystra blev dom  



Så blev det bil fika, trång servering & vi fick fullkomligt skrattcoma  ...



... mamma hade gräddat våfflor, eller "Nofflor" som Malte säger   gott gottigottgott!! 



Så gick vi ner i affären...



... där fanns att välja på!!



.... det var detta jag åkte för, blev heeeeelt förälskad i det när min syster vart där & åxå köpt en bit, har 2 saker jag väljer att göra av det, båda till husbilen  



... tog en bit av detta åxå, lite mer gul-guldigt i verkligheten, det blir nog till kuddar!


 


2 så vackra hjärtan därifrån fick jag av mamma, så läckra när dom snurrar 



När vi styrde kosan hemmåt så strålade solen & ända in i baksätet där dom ligger med sina bältes selar på!  



Igårkvällst var himlen busig & den front som syns kom sedan över oss & i morse vaknade vi till någon centimeter snö

 


Nu är det kallt & himlen är rosakylig



Hmmm.... känner att jag har lite ont i halsen? undra om det smittade när jag pratade med halsonda syrran i telefon??      


                         Kram kram   


 

Av Lena - 25 mars 2018 17:20


Åkte till Romme, för promenad i vattenpölar & tjoffsig snö, tungått...



... här kan vi fika sa gubben, nej inte då, vi ska till Paviljongen!



Fick trampa upp en väg in till den, alltså, snön nådde upp till mina lår, snö fulla stövlarna, men hjälp! det anar man INTE när jag tänkte att det var väl 1 dec typ  



Men fram kom vi, & M & M kunde vara lösa, kunde ju lixom inte sticka ha ha 



Rullade runt...



... & nosade runt...



... & solade i halvskuggan! 



Idag klagade vi verkligen inte på vädret, det solade & var 10 pluss! & det forsade från smältsnön på alla tak idag  

Hittade en enklare väg tillbaks.


Skön dag, fin dag, varm dag! Check  


I morrn ska jag ut på tur! spännande...


                Kram till dej som kikar in här    

Av Lena - 24 mars 2018 20:18




En låååång sovmorron som alltid en lördag  efter lunch åkte vi in till Wettris där dom hade 20% på allt veterinärfoder, frukt, godis, saker & annat till oss 2 benta & såklart godis till 4 benta! 


Åkte vidare till Kyrkparken för promenad, blåsigt & inte så särskilt skönt väder, å Märta skulle som vanligt böka ner sej i snön  solen har tinat fram lite gräs & asfalt, skönt! fast hårt att gå på för särskilt Märta, som helst gick på iskanterna



Några ostkrokar blev kvar från igår på gubbens fat...



... & som alltid hypnotiserar Malte dom länge länge, innan han tar steget upp & äter upp dom!!   


     Till lunch idag: Fick ett recept på frasvåfflor alá vegan/glutenfria som min syster hittat, efter fjärde försöket & många svordommar fick jag till det, men med extra fett mot vad som stod i receptet, så dumt  men goda & frasiga blev dom, bakade i massa fett  ....   & i morrn borde ett maraton vänta mej  

Ja ja, beatch 2018 här aj dont com   


Nu har vi kommit upp ur badet efter 1 timme! sitter där mitt emot varandra & avhandlar veckan & livet, äter druvor, tända ljus & tar ett glas vitt, så uuuuuur mysigt!! & nu ska vi äta samma mat som igårkvällst  sedan Netflix & golvsängsmys


                          Kram kram  

Av Lena - 23 mars 2018 15:58


Vaknade & tog mej en stor balja Nezcaffe, så gott!   



Trappsolning bakom molnen, men varmt & snön smälter som bara den!! men baksidan på de, att det blir så vi badar om vi går på promenad  inte alls skönt eller bra för Malte som är röd mellan tårna på sina framtassar, vi får försöka leta efter sjöfria vägar   



Dela på en munk! när fredasfikat är som allra bäst!!  /M & M  


En supergod vegan färs röra, med massor av grillad paprika, oliver, vitlök & en hel hög kryddor, som ska ätas med taglitelli ikväll, ett glas vitt till blir det nog åxå å Lats Dance = check!!  


             Kram & fin freda till dej som kikar in  


  

Av Lena - 21 mars 2018 17:00


-Vaaaar är Malte??  som när barnen var små & gömde sej hi hi så försvann Mate in under madrassen, där han låg & tokade sej  


Klippt & färjat mej, före  & efter, färgen blev inte den jag tänkt men helt ok, jag klippte mej alldelens för olika på sidorna ha ha tur jag har lockar som får det att se bra ut ändå  

 



Ja så tog vi en vaaaaarm promenad i byn, turbo i båda  


 


Så är det idag min ääääälskade systers födelsedag!!! vi har dock inte tid att fira idag, men tar igen det med råge framöver  GRATTIS GRATTIS GRATTIS finaste du   

                                        

                                             



Så har jag gått en solig vända med Mille åxå... 



... & följa med till Djuraffärn & köpa käk, rev nästan playset ha ha ja han kan den där Mille & kul tyckte han det var! fick godis över disken åxå, nice   


Ikväll jobb, det var et tag sedan nu, så 2 koppar kaffe står på tur!


                           Kram kram    

Av Lena - 21 mars 2018 17:00


-Vaaaar är Malte??  som när barnen var små & gömde sej hi hi så försvann Malte in under madrassen, där han låg & tokade sej  


Klippt & färjat mej, före  & efter, färgen blev inte den jag tänkt men helt ok, jag klippte mej alldelens för olika på sidorna ha ha tur jag har lockar som får det att se bra ut ändå  

 



Ja så tog vi en vaaaaarm promenad i byn, turbo i båda  


 


Så är det idag min ääääälskade systers födelsedag!!! vi har dock inte tid att fira idag, men tar igen det med råge framöver  GRATTIS GRATTIS GRATTIS finaste du   

                                        

                                             



Så har jag gått en solig vända med Mille åxå... 



... & följa med till Djuraffärn & köpa käk, rev nästan playset ha ha ja han kan den där Mille & kul tyckte han det var! fick godis över disken åxå, nice   


Ikväll jobb, det var et tag sedan nu, så 2 koppar kaffe står på tur!


                           Kram kram    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards