frallorna

Alla inlägg under september 2015

Av Lena - 30 september 2015 21:39


                                         2 kärlekar  

Jag köpte en Basker i London i våras, en lika som "pappa" alltid bär   till "hen", för då visste ingen att det var Sam som vi väntade på!   liiite för stor  

 

 

Faffa kom in från verkstan, lite oljig & så, men tid för kärlek finns alltid 

 

 

Ätit myst & gosat för fullt  


Jobbade över i morse som vanligt är numer, åkte direkt & handlade mat, sådant som inte finns på vår Lanthandel, gillar att handla efter jobbet, man är så gott som ensam i enorma Maxi & ingen kö i kassan!   Kom hem vid halv nio, somnade halv tio & klockan på ringning 12   En jobbarkompis kom förbi, fixade en äppel mandelmasse paj & så pratade vi bort en lång stund, skratt & minnen ha ha ha  sedan gjorde jag mat & så kom Sam med familj, åt med oss & fikade i flera timmar  

Vilken magisk Juvel Sam är  


Kabb slut känner jag mej nu, men ett av 3 missade på Landet program ska jag se på playen om jag orkar, & i morrn ska jag & en kompis till skogen & plocka lingon!  


               Kvällskram mina fina som kikar in   

Av Lena - 29 september 2015 18:31

             


Hej å hå! nya strövtåg idag, åkte till kyrkogården, den har en jättestor park med massa små promenadvägar med soffor här & där, & som leder till omgivningarna, solen & värmen fick Märta att vilja svalka & kyla sej ett tag i gräset, en skön varm vind, men visst känns den rena klara höstkänslan ;)


Jobbnatten gick bra med en underbar kolega :)) nu snart en natt till!


                                Kram på er *hjärta*

Av Lena - 28 september 2015 18:05


Åkte till Romme för en skön sol promenad *hjärta* I denna bygnad har alla 3 gått på valpkurs & andra kurser, Märta stretar alltid dit & vill in! tokfia ;) men företaget har flyttat nyligen, undra vad det nu ska användas till? 


   


Hade vatten med, till M & M = behövdes ;)


Fin dag & nu väntar 2 jobbnätter :))


                Kram kram mina fina som kikar in! *hjärta*  

Av Lena - 28 september 2015 11:43


Hade klockan på ringning 04.00, på med endast en jacka annars näck he he ;) hittade först inte månen, den gömde sej den lilla rackarn! :( ok visst var den lite röd, men åxå mindre än vanligt? tycker hela "jippot" var överdrivet! tog inte stativet med mej, därav en lite grumlig måne.

Mins en gång i början av 70 talet, vi åkte bil hem från Roslagen, & månen var så stror & röd så jag mins att mamma sa att det ser ut som om den kommer ramla ner på Jorden snart... jag satt i baksätet & grät, för jag trodde att Jordens undergång skulle komma vilken sekund som helst... ville att vi skulle åka fortare fortare hem, åka ifrån den... Minnet är glasklart ännu & min mamma mins åxå den stora röda enorma månen!! då snackar vi ;)

Men stjärnhimmlen i natt var enorm *hjärta* himlen badade i ljuset av glimm, sååå bedövande vacker *hjärta*



Morronsolen strålade in & Malte tog plats precis i den ;)


        Önskar er alla en vacker måndag! Varm kram! *hjärta*  

Av Lena - 27 september 2015 21:36

 

Märta igår kvällst    oj så hon fäktade med benen, voffade & ögonen for runt i drömmens värld  

 

Ja så blev Baffe pojken sövd här hemma en liten stund, så vi eller kompisen -veterinär- kunde raka av honom sina tovor, & jag kammade efter...

 

... tog bort mycket på magen åxå, där blir bara snöklumpar ändå i vinter  

 

 

Sådär ja! nu är han fin & helt igenomkammad  

Han har en omöjlig päls, den tovar sej hela hela tiden! & han klöser nästan ihäl oss när vi försöker klippa bort tovor, inte enkelt alls att ha en långhårig goding som får ströva fritt på landet  

 

Fick en uppvaknings spruta så fort vi var klara, piggnade i & fick lite mat   & ville ut. Blev inte så symetrisk i sin päls, här ett naket lår, men vi är inga *modelejon* så spela roll då  

Alla katterna har solat i höstvärmen, nu är dom inne för natten i värmen  

 

Vi 3 tog en vacker promenad i byn innan ett väntande kalas

 

Jag & 7 arbets kompisar Grattade en kollega som fyllde jämt  

 

Mins ni kaninen jag hjälpte till att rädda i vintras? hit flyttade han, heter Simpson idag & hans fru heter rara Sara  dom har en gigantisk hage! & pararellt finns ett par till med en lika stor hage  

 

Helt otroligt vilket kaninliv han fick  skulle tippa på att hagarna är minst på ca 70-80 kvadrat styck! & ett stort rum var inne i huset där dom bor på nätterna  

 

Födelsedagsbarnet som bara är så heeeeelt underbar!!   ... 

 

... lixom dom övriga kolegerna, här några tokar  

 

Efter 3 timmar styrde vi kosan hemåt.


För en stund sedan såg månen ut såhär här, väntar ivrigt på att få se den Blodmåne som väntas, ska ha klockan på ringning i natt kl 04.00, spännande  


                                 Kram på er!!  


Av Lena - 26 september 2015 21:04

 


Bara "en" byapromenad idag, stackars Märta & Malte... :(  ;)



Gräsmattan klippt för sista gången i år, den var låååång & lilla klipparen orkade nätt & jämt med pust ;) tror både gubben & klippen kämpade för livet! ha ha ha :P


Idag var det exakt 1 år sedan Malte hade sitt andra diskbråck, Gode Gud, låt oss slippa fler... det ligger hela tiden & lurar i min hjärna, jag kämpar för att få bort tanken, som klistrat sej fast... Försöker tänka *Carpe Diem* för något annat kan vi ändå inte göra egentligen...


Ena sonen har varit hemma med sin flickvän som vi inte träffat tidigare :)) så söt & go, varm & fin *hjärta* det värmer en mammas & pappas hjärta *hjärta*


Kollat Atleterna nyss, gillar den tävlingen ;) & om en liten stund serien Poldark! för er som missat den, stackare! för den är bara såååå bra!! :))


I morrn förmiddag blir det "katt rakning" för Baffe pojk, som är så långhårig & tovig :( sedan ska en arbetskollega Grattas!! :))


                         Kram & fin lördakväll *hjärta*



Av Lena - 25 september 2015 18:32

   


Blev en byapromenad när jag väcktes av telefonen vid 11 tiden, hade glömt att dra ur jacket :( sedan lite mat & en väda i Rommes motions spår :)) Blåsigt så in i bomben, men så varma vindar!! härligt! :))


En  lugn eftermiddag & snart ska jag försöka locka in katterna, god mat hoppas jag räcker en bit he he ;)


En Plats på Landet väntar, sedan Idol


                Kram kram & fin fredakväll! *hjärta*

Av Lena - 24 september 2015 19:25


Så blev det ett besök för Märta på Vettris, massa prat om det ena & det andra, byte av cortison sort, en med mindre biverkningar, så hon kanske dricker lite mindre, provtagning för köldkörteln & prov taget från klokappseln som ska skickas, svar nästa vecka.



För övrigt älskar hon mat mer än någonsin! ändå hade hon gått ner i vikt sedan sist hon vägdes! ;)



Min fyndlampa till vänster, den diareé bruna he he ;) den andra köpte jag åxå på Pärlan förut, en gammal så fin en! ;)



Katternas myshörna! köpte en stor hundbädd, en sån i teddy, men har en filt över så slipper jag tvätta den så ofta, enklare att tvätta flisfiltar, eller kasta & köpa nya! ;)

I hyllan har jag åxå 2 bäddar, hoppas dom kan fresta ;) ska sätta dit en gardin på en liten skena, & knyta fast i mittenhöjd i sidan, lite så det blir halvt avskilt bakom :))


Nu en jobbnatt! kul!! :))


                        Kram på er *hjärta*  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards