frallorna

Alla inlägg under mars 2011

Av Lena - 31 mars 2011 20:10

  

    Dagens lilla promenad på halv blöt & slaskiga by vägen...

 

Så var jag här igen då... gubben ringde Bredbands bolaget.

Stora störningar i deras station som vi hör till, dom mätte megabayten hos oss, vi ska ha 2 nu var det 0,4

Så det är bara att vänta på att någon snubbe ska hitta felet.

 

Efterssom det är så lite krut i dosan, så måste man krympa korten, tror jag blir ett *geni* på att fixa & trixa med diverse data trulls  

 

Det regnar nu...

 

                                    Kram mina fina & skön kväll!  

Av Lena - 31 mars 2011 18:03

  

Ur förbaskad på Internet! Bredbands bolaget har nu skickat 2 nya modem, men det funkar inte ändå! suck suck...  

 

& med det nya så funkade det inte att ladda upp några ny bilder!

eller en hann jag med, denna, sedan dog allt...

Ska ringa dit igen, & vi som är så snälla med dom vi pratar med där, men nu tappar jag nog fattningen, eller så får gubben prata    

Herregud, vi betalar ju för ett fungerande bredband & har inte haft det på 2 veckor!

 

Nu tappar Lena tålamodet!  

 

Nåja, 2 sköna promenader, till tippen & kastade skrot, & strax kommer regnet!  

 

Ledig tills måndag! gubben åxå!  härligt!  

 

                                            Kram på er!   

Av Lena - 30 mars 2011 17:19

  

Började sent & slutade tidigt på jobbet idag, kom hem med en begynnande huvudvärk, så jag kokade kaffe , tog upp bullar från frysen & så åkte gubben, jag & vovvarna till skogen en stund, underbart!    

                                        Vi myste i sol & värmen!  

 

  

          En bekant hade gallrat sin skog! inte lite heller...  

                                                  Tassavtryck!    

                                     Vacker så in i norden!    

 

   

 

   

 

Hemma igen & mat i magen, huvudvärken är *nästan* borta, resten får botas med vila framför tv:n  

 

Hoppas ni har njutit lika som vi i vårsolen!

 

                                      Kram kram!!    

Av Lena - 29 mars 2011 18:09

 

Här satt dessa 2 & myste, tills den tredje åxå ville vara med    

 

  

 

  

 

  

& så har vi fixat med EU pass, även om dom inte är gilltiga ännu på ett tag  

 

& medans vi var där på Djurkliniken, passade jag på att kolla vikten!

Petrus 15,0 kg

Märta 12,9 kg

Malte  12,5 kg

 

I morse när jag vaknade & kollade ut, blev man sådär lagomt glad...  

-Det snöade så in i norden & blåste på de...

Men det nyckfulla vårvädret till tack, så blev det till regn & sedan åkte det bort & nu är vi på ruta ett igen!

 

Halv åtta & Sofias änglar med hund mys väntar!  

 

                                  Kram kram!   

 

Av Lena - 28 mars 2011 16:48

  

                                  Söta älskade Tax Malte! 

 

Idag har jag beställt tid för Märta för sterelisering...

Så kluvna känslor, vill förståss INTE söva henne igen...

Men att både hon & vi alla ska må dåligt under flera månader varje gång hon ska löpa, funkar inte de heller...

 

& jag litar på denna Narkosköterkan, som har många många års erfarenhet, vi har haft långa samtal & kommer att ha det då åxå, & hon ska inte söva Märta på samma vis denna gången, det var inte hon som sövde henne förra gången.

& den mest erfarna vetrenär ska så operera henne.

Känns ändå skönt, fast såklart kommer jag vara helt avtrubbad för allt den dagen...

 

-Hon är luften jag andas... mitt hjärta... min kärlek... allt...   

                       Prinsessan Märta Louise!!   

 

& så ska alla 3 Rabiesvaxineras i morrn.

 

Denna vecka är hund kurserna inställda,  tråkigt!

 

Sol, men ingen skön värme i luften, tog en liten promenad efter jobbet, men jag tror alla 3 har fått vår *spatt* 

 

Jo just de, det var inte jag som inbillade mej att Internet inte var som brukligt efter att felet åtgärdats, utan det nya modem dom skickade oss är åxå trasigt! suck...  

Så nu ska ett nytt skickas, få se om det kommer funka?...

 

                                  Kram kram!!   

Av Lena - 27 mars 2011 21:54

 

Petrus & Kathinkas dotter: Lufsenburgs My Little Friend

Sopade mattan på sin första utställning & blev:

Best In Show!!!!  

& vilken kritik!.....    

                                        Trött...    

 

Somliga har katt kompisar, medans Märta Maräng har en Gösta Skölpadda! 

 

Tänk, jag anade detta redan när hon var bebis, redan då helt bedårande  

 

Jodå, jag har vetat det ett tag, & det hände förra helgen på en valp & veteran utställning!

 

Väntade bara på kort...  

 

& nu kom dom! sent om sider efter lång väntan   

-Tack Magnus! även om du inte har samma *paparatzi* sprutt i blodet som jag! 

 

& STORT GRATTIS till er båda!!!! -Mundiz Kennel-

Vi alla här hemma är MEGA stolta förståss!!!   

 

                                               Kram kram!   

 

                                                  


      

Av Lena - 27 mars 2011 17:24

 

På förmiddagen åkte vi iväg till slalombacken där mina systerbarn avslutnings tävlade för sesången!  

Blev några härliga timmar i solen! om än vovvarna fick sätta på sej täcken efter en stund.  

                               ...funderar...
  

                                      ...söt fröken!  

                                       Klubbkompisen Moa kom i...  

                                   ...full fart!!    

                                 Sedan Elsa...  

                       ...heja heja heja!!     

 

  

                                  Draghjälp!    

                         Märta hon bara njöt i sin mosters knä, &...   

                              ...solade!!!   

   

Tyvärr hann vi inte se Hugo i tävlings åket! men jag anar att han var kanon!  

 

Efter det åkte vi till Djurmagazinet & köpte super vackra halsband till både Petrus & Malte, tyvärr fanns dom inte i rött åt Märta, en sele till Malte & kattsand till super pris!  

 

Sedan hem, vovvarna åt mat, & medans dom somnade så åkte gubben & jag en vända till min faster där min.....   

                       ...fina framor var!!  

 

Nu kom gubben & Petrus hem, har varit & maskin tvättat bilen!

 

Nyss tagit ur en smaskig Potatis gratäng ur ugnen, & ute är det värsta snöväder!

 

Ikväll blir det ett favorit program på tv! Mästarnas Mästare! som jag längtat efter det  

 

                                     Kram kram!      

Av Lena - 26 mars 2011 20:36

  

Hmmm...? födelsedags barnet ville inte ha någon Malte puss!    

 

  

                                 Fika & godis, kaffe & saft...  

                           Precenter...  

..av oss fick hon vit klädsel till sina soffor! hon har beiga nu, gillades!    

            Överallt trängs små fina minnen & saker...  

...vovvarna fick promenader med småkusinerna & morfar!...  

..brors sonen provade deras skoter, bara en lillvända på åkern & utan hjälm ...   

...medans systerbarnen kollade på! 

 

Nu ska vi bara slappa framför tv:n!

 

                                                  
    Kram kram!!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards