frallorna

Alla inlägg under mars 2011

Av Lena - 16 mars 2011 22:03

  

 Inlindad efter tvätten, i en gammal varm kofta 

 

Malte & Märta blev dubbel champonerade!

-doftar som nyponrosor!  

 

Petrus får sin omgång i morrn eller fredag  

 

                                         Kram & godnatt!!  

 

 

Av Lena - 16 mars 2011 17:21

  

Har gått en bya vända sedan jag kom från jobbet, solen skiner & snön den smälter...  

...även om det går sakta, & är ganska så mycket kvar...

 

Hund tvättning står på agendan!  

 

                            Kram mina fina läsare!!  

Av Lena - 16 mars 2011 09:05

  

 

Hallå på er!! -10,2 & gubben går lilla morgon kissen med vovvarna  

 

Solen skiner från en blå himmel, så vackert!!!

 

Jag åker iväg till mitt underbara jobb en stund, vovvarna är hemma med *bästa pappa*  

 

                                             Kram på er!  

Av Lena - 15 mars 2011 17:26

  

  

  

  

  

  

 

-Vet ni vad jag gjorde idag? bara sådär? 

-Köpte en ny kamera!! tadaaaa  

 

En NIKON D7000 med ett 18-200 objektiv! 

 

Tog vovvarna med mej ut & fotade, vilken kamera... är helt mål lös... de är nog gubben åxå när jag berättar vad den kostade  

 

-Nädå, han är ju som sagt helt underbar, & detta har varit min drömm länge nu, den gamla har jag träget använt flitigt! & jag kände att jag ville uppgradera mej!

Med denna kan jag åxå filma hela 20 minuter i ett sträck!

 

Men men... oj vad mycket att lära sej! dessa kort är bara med

-auto- en hel vetenskap igen att börja lära sej, även om mycket är lika från den förra, så har denna åxå så mycket mer...  

 

                                                 Kram på er!    

Av Lena - 15 mars 2011 08:09

  

                                        Morron solar!!  

 

Solen flödar in genom fönstret, himmlen är så vackert blå, men -11...

 

Väntar en timme med lilla promenad vändan...

 

Jobbar en pytte stund lite senare, sedan blir det en utedag i solen! lång promenad med dom stora, & trappsolning  

 

                      Kram på er! & härlig sol tisdag!  

Av Lena - 14 mars 2011 18:45

  

                   -Jag vill iiiinte gå på kurs!!!  

 

Det är bara att konstatera att på ett sätt är Malte en hund så olikt Petrus & Märta man kan komma!! 

 

Nämligen när det gäller att vilja hälsa & pussa på allt & alla!...

 

Malte har inget behov av andra hundar än vår *flock*!??

-ännu i alla fall  

& inte av andra mäniskor heller än sin Husse & Matte!

Eller... jo han vill allt pussas med vänner som kommer hit  

 

Fanns ingen annan hund som distraherade honom! vill bara se mej i ögonen, lyssna på mej, göra som jag sa, lämnar mej inte! så kopplet det kunde vi glömma 

 

Det är ju så här jag vill ha min hund!  en lyhörd en, som lyssnar!

Men inte en rädd en! Malte tyckte det var lite läskigt ibland, men tränarna sa att orolig behöver jag inte vara! utan precis som jag tänkt, fortsätta träna på komunikationen, & göra den än starkare!  & ge honom trygghet i möten med andra hundar!

 

Fast söta Molly med Matte som åker med oss dit, henne gillade han! & hon honom! & hon tyckte åxå det var lite läskigt där! fniss...

 

Petrus han fullkomligt ääälskade valp kursen! ville pussas & kramas med aaaaala!!  likaså Märta!  

 

Tror det kommer bli en *nyttig* kurs för oss 2! 

-& jag längtar redan tills nästa måndag!

Men före det är de Märtas tur på torsdag! 

 

                                             Kram kram!      

Av Lena - 14 mars 2011 11:23

  

Morgon prommis i skogen, först mulet sedan kom...  

                                        ...solen!!

  

  

  

Smarta hundar går på sidan om kladdvägen!  

 

Nu till jobbet! men bara en kort stund, sedan hem & iväg på valpkursen med Malte! såååå kul & spännande!!  

 

                            Kram & fin måndag!!  

Av Lena - 13 mars 2011 21:45

  

 

              Gonatt gonatt & sov så gott!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards