frallorna

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Gomiddag!

Av Lena - 28 mars 2011 16:48

  

                                  Söta älskade Tax Malte! 

 

Idag har jag beställt tid för Märta för sterelisering...

Så kluvna känslor, vill förståss INTE söva henne igen...

Men att både hon & vi alla ska må dåligt under flera månader varje gång hon ska löpa, funkar inte de heller...

 

& jag litar på denna Narkosköterkan, som har många många års erfarenhet, vi har haft långa samtal & kommer att ha det då åxå, & hon ska inte söva Märta på samma vis denna gången, det var inte hon som sövde henne förra gången.

& den mest erfarna vetrenär ska så operera henne.

Känns ändå skönt, fast såklart kommer jag vara helt avtrubbad för allt den dagen...

 

-Hon är luften jag andas... mitt hjärta... min kärlek... allt...   

                       Prinsessan Märta Louise!!   

 

& så ska alla 3 Rabiesvaxineras i morrn.

 

Denna vecka är hund kurserna inställda,  tråkigt!

 

Sol, men ingen skön värme i luften, tog en liten promenad efter jobbet, men jag tror alla 3 har fått vår *spatt* 

 

Jo just de, det var inte jag som inbillade mej att Internet inte var som brukligt efter att felet åtgärdats, utan det nya modem dom skickade oss är åxå trasigt! suck...  

Så nu ska ett nytt skickas, få se om det kommer funka?...

 

                                  Kram kram!!   

 
 
Ingen bild

Kerstin.

28 mars 2011 17:50

Å Lena allt går bra med Märta, och så får man tänka att det blir bättre för henne och för er sen, och hon slipper sina löp å skendräktighet som är så jobbigt för henne, då får hon vara en glad hund hela tiden och kan leka med sina kompisar.Skall ringa vet nu om
Eu-pass till Kasper. Kramis Kerstin.

Lena

28 mars 2011 18:21

Ja så måste man tänka! likförbaskat kommer jag inte ifrån oron ändå...
Hoppas bara att hon blir sej lik efteråt...
Kram!♥

 
kicki

kicki

28 mars 2011 17:57

Ja det kommer att gå bra med din lilla sessa,jag ska hålla tummar och tår....förstår din rädsla......men så skönt då det är över...
Kramar till er alla

http://www.frallanlotta.blogspot.com

Lena

28 mars 2011 18:19

Tack!♥ Ja jag längtar åxå tills allt är över, & hon är hemma igen! :)
Kram!♥

 
Ingen bild

Simona

29 mars 2011 10:48

Märta Louise ser så mysig ut med det svarta runt ett öga och det andra som är helvit...

Efter kastreringen kommer nog Märta att bli ännu mera gosig å mammasjuk, hi hi...

Kram
Simona

Lena

29 mars 2011 18:36

Ja du, så mycket som kan hända i psyket efter en sterelisering/kastration, vill ha henne som hon alltid varit! jag hoppas & tror på det :) ännu gosigare låter iof. bra, bara hon inte vill *äga* mej emot dom andra 2? man läser så mycket...
Kram!♥

 
Roxanna

Roxanna

29 mars 2011 12:05

Hoppas verkligen att allt kommer gå bra med lilla Märta. Jag och Uffe kommer hålla tummarna :)

Kram kram ♥♥

http://uffepuffe.bloggplatsen.se

Lena

29 mars 2011 18:33

Tack!! :) ja det är inget jag bara gör för egen del, hon har det åxå så jobbigt & får så ont, blir trött, hängig & tappar helt lusten till lek & glädje.
Kram på er!♥

 
Ingen bild

Carin

29 mars 2011 14:16

Klart att allt går bra med Märta hjärta, man måste tänka så.
Givetvis så förstår jag att ni alla är oroliga,är själv likadan med min älskling.
Vi håller tummar och hovar, att allt ska gå bra.

Kram kram

Lena

29 mars 2011 18:31

Tack Carin! ja vi måste tänka så, har gruvat mej sååå länge nu & vi orkar inte ett löp till... har hamnat på Djursjukhustet vid hennes 2 sista löp, hon blir så sjuk & jag så galet orolig!! tappar nästan fotfästet ju... fast det har alldrig varit en ful livmoder, utan bara hormonerna som spelar henne ett spratt & hon får så ont! sedan kommer skendräktigheten hu hu.. :( & i allt så blir hon så trött & vill inte leka & ingenting.
Så håll tummar & hovar om ca 2 veckor.
Kram på er!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards