frallorna

Direktlänk till inlägg 27 maj 2017

Wow!!...

Av Lena - 27 maj 2017 23:08



Malte & jag tog en tidig promenad innan dom övriga 2 sömntutorna vaknat, så magiskt vacker. Jag vaknade redan kl 05.00 kunde inte somna om, lyssnade på Lisa Syrens låtar kl 06.00 inte lika bra som förra lördan, sedan var det inte hon som ledde Ring så spelar vi denna lördagen heller, gillar inte killen som gjorde det, så vi gick ut & gick istället.



Tagit dagen i såååå lugt tempo, myst i skuggorna runt bruket...



... här har gubben gått & köpt glass, M & M släppte inte blicken från platsen han skulle komma tillbaks från  




När vi satt där på en parkbänk, såg jag en fiskmås i trädet!! ser ni den? den låg på ägg, & åååå vad jag förbannade mej att jag INTE tagit med systemkameran med bra zooom på, vilka fantastiska foton jag hade fått, med bladen som glimmade bakom henne, fan fan fan åxå!! 



Suttit ute hela dagen, M & M med selar på & långa koppel fastsatta i husbilen, gillades!!...



... vi står så fantastiskt vackert åxå   här har vi ätit, fikat, fikat igen & slumrat i värmen med skön skugga, vilken DAG!!!  



På kvällningen skålade vi i bubbel igen! & solen den gav sej inte 



Vid kl 20.00 gick Malte & jag iväg till fiskmåsen, gubben hade ätit lax till middag & jag skar skinnet i bitar + massa ost, vi var ganska ensamma, när jag la det nedanför boet, hon var inte där just då, vi satte oss på en bänk längre bort, å så kom hon, det tog dock lång tid innan hon vågade sej på maten, hoppas du blev mätt fina mamma  


Utanför husbilen skar jag idag på dan upp munkarna i små bitar som jag tog med hemifrån, Kajor, som det är mest av här, äter mest på plats, samma med våra hemma, inte alls som skator & kråkor som stoppar näbbarna fulla & flyger i skyttetrafik för att gömma till en annan gång, nej Kajor äter där & då!oftast i alla fall, så och nu, gulliga fåglar  


Hoppas alla är mätta!!  


Kvällen här har varit med en orange himmel, så vacker  



Nu är jag tröttter, kudden längtar efter mej....



                               Kram kram       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards