frallorna

Alla inlägg under mars 2011

Av Lena - 9 mars 2011 16:30

  

                     Gårdagens härliga sol tur! 

 

Prognosen var ganska så rätt! kl 13.00 började det att snöblaska...

 

& har så gjort sedan dess, rått & fuktigt, inget höjdarväder för sköna promenader idag inte!    

Åkte efter jobbet förbi som vanligt till keramik boden där det en dag i veckan säljer surdegs bröd!

 

Träffade hon som har bageriet! i en ort en bit därifrån, pratade surdeg & bröd, & jag var så välkommen till bageriet om jag ville införskaffa en Surdegs start! & så skulle hon berätta & visa hur jag skulle *mata* igång den! osv.

 

Va spännande!  få se när de blir!  

 

& i morrn skulle hon prata i vår lokal radio & svara på frågor om deg & bröd! de måste jag lyssna på!  

 

Släppte ut hundarna på framsidan, så dom skulle förstå hur eländigt det kändes utanför!

-& hur kul var de då??

-jo super kul!!     

   

Malte Palte & gänget lekte så det stod härliga till! jagades & busade på alla 3!  

-själv stod jag i köket & tog kort genom fönstret  

Undra om jag ska skotta bort lite snö där Petrus står på bakbenen?

Han har inte hoppat över ännu, men det ser ganska så frästande ut va?  

 

Syns inte att det vräker ner, men de gör de!

Har kanske lagt sej någon centimeter med blask snö. 

 

                                     Ha de bra! Kram!  

Av Lena - 9 mars 2011 08:46

  

                                         Igår....

 

Ännu lyser solen! men men... vi ska få snö idag!!  ...

 

Gösses så det stormade på igår kvällst! gubben eldade ända tills han åkte iväg på nattskiftet, jag drog spjället vid 22.30, men inne i sovrummet var inte elementet ens varmt! tog ett extra täcke, & tänk Petrus låg under det tätt intill mej i natt!  & på andra sidan vid mitt huvud lår Malte som åxå somnade med täcke på!  Märta somnade vid mina knän utan täcke!  fniss...

 

Bara +17,8 när vi vaknade i huset, men nu 20! har gubben månne eldat när han kom hem i morse tro?  

Solen lyser & värmer åxå, på alla rum som har söderläge, en stund till... kl 13! pip! ska vi ha snöfallet här, som sagt...  

 

Morgon promenad! -2 & när jag kollar lite extra på träden så ser jag att dom vajjar ännu...

 

                                  Kram & fin onsdag!!  

Av Lena - 8 mars 2011 17:10

  

   -Hur söt är inte min älskade Prinsessa??    

                           Tog oss en fantastisk tur...   

                                         ...över åkrarna...   

                                 ..& in i skogen en bit!...   

   

   

   

& efter bus & nya upptäckter traskade vi vidare...   

   

   

 

-Vet inte vad som hänt Märta!?

-Hon har fått så mycket energi påslag i kroppen att hon är totalt hel vild!!  både här hemma, inne & ute! lek lek lek & bus bus bus! 

-& jag njuter såklart  för det riktigt *lyser* om hela henne! av energi & lycka!!

-Kan det vara vårkänslor?  

 

Malte Palte fick vara hemma med *pappa 2*

 

Blåser som bara den ute! men vaaaarmt   tänkte strunta i turen, då vi skulle gå över öppna vidder, men äch, vi gick ändå, & tänk där på åkrana innan skogen, blåste det inte alls så hårt!? mysko, för här hemma i byn där tar det i som bara den!  

 

Härlig underbar dag!

 

                                             Kram på er!!    

Av Lena - 8 mars 2011 10:00

  

                            Morron prommis med...  

                        ...både katter & hundar!!    

                                  Blev en bya vända...  

        ...som gick en liten bit in i skogen åxå!  

     Malte: Hej Aika, kommer du ifatt mej!    

                             -Kom nu då! vi vill hem!   

             -äch, vi struntar i dom & springer...   

                                     ...hem & myser!! 

 

Blev en skön morgonrunda, börjar jobba om en stund, fast bara ett kort kort skift!

Hoppas att solen kommer fram på dagen, isåfall tar jag Petrus & Märta med på en sol promenad över ängarna... låter väl härligt?  

-tänk om dom varit gröna åxå istället för vita  

 

               Kram & fin tisdag på er!!!   

Av Lena - 7 mars 2011 20:01

  

 

Idag har dagen gått på i ett!!  

 

Avslutades med Valpkurs! dock inga hundar med på första gången, bara teori.

Men nästa måndag, då får Malte vara med, kul åxå att en kompis går med sin Border Collie valp! så vi samåker  

Har ju gått denna kurs 2 gånger tidigar, så nog kan jag, men jag tror den kommer bli så nyttig för Malte Palte!

 

& så anmälde jag Märta till en kurs åxå! startar på torsdag, den heter Trix & konster!  

 

Tror hon kommer stor gilla den! & över huvud taget fullkomligt älskade Petrus & Märta att vara där & träna

Märta gick ju en Sök kurs där för 1 år sedan, gösses så duktig hon var! fattade vinken innan man hann blinka!  

 

Nu det sedvanliga! tv:mys  

 

                                             Kram på er!  

Av Lena - 6 mars 2011 15:09

  

        -Pappa, vad äter du? är det något gott?  

  

  

  

  

 

  

  

  

                                             Läskigt berg!!!  

 

Efter att Vasaloppet var avgjort & min favorit inte vann, så fick hundarna en skön stund, med lek, bus & nya upptäckter!

 

Helt underbar dag, varmt, hade dörren öppen en timme sedan vi kommit hem & vovvarna & jag satt & solade på trappen

-Fick lite *vårkänslor*  

 

Kom ett mail med hund godis recept igår! Tack Kerstin!  

Så nu bakas & torkas det godis kex i ugnen för fulla muggar

 

                                             Kram kram!!   

  

Av Lena - 6 mars 2011 08:33

  

             Samma mäktiga känsla som alltid...  

                              ...myser framför tv:n &...  

                      ...kollar vad som händer!!  

 

Jag tycker inte alls det är jobbigt i spåren! & inte fryser vi heller!!!  

 

 & vilket vackert väder! kunde väl inte bli bättre denna Vasaloppsdag!

 

Får väl hålla en tumme för Jerry Ahlin, som alldrig vunnit loppet  -heja heja! jobba på!  

 

-själv ska jag göra mej & Malte en god frukost, Märta sover i sovrummet med *pappa* som inte är det minsta intreserad av skidor & sport!  

Petrus har somnat om på golvsängen, & förstår inte varför jag ska böka runt i arla morgonstund!  

 

Men vet ni! käns så tydligt att min ork kommit tillbaks!!   pigg & alldelens för tidigt uppe varje morgon!  

 

                                         Kram på er!!   

 

 

Av Lena - 5 mars 2011 19:29

  

                      -Ta fast Petrus! Märta!!!! 

 

Gösses så vi har lekt & tränat på en del konster!!  

 

I morrn ska jag kolla Wasaloppet förståss!, hoppas på att vinden mojnat åxå, så vi kan ta en skönare tur än som var idag...

 

Tv kväll, Melodifestivalens andra chans, inte så intresant, får se om det kan finnas något annat mer lockande?

 

                                              Mys på er!!!   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards