frallorna

Alla inlägg under mars 2019

Av Lena - 20 mars 2019 12:32

 


Sola inne, de är melodin de!  



Mycket med snö kvar i byn, det rasar läskigt tung snö från hustaken & nu...



... när det smälter börjar grus/ler vägarna komma fram, en kletig tid till mötes, men varmt välkommen!  



Jag räknar ner timmarna tills Märta & jag ska iväg, hon sitter ute på trappen & solar just nu 


Tack SO för all pepp, kunskap & omtanke, de behöver jag  


Jobbar 2 nätter nu, känner att det ska bli skönt, att få annat att fokusera på, jobbar dessutom med en så härlig kollega   


                                Kram   


  

Av Lena - 20 mars 2019 09:57

 


Prinsessan mår inte bra & min kropp vänder sej ut & in... min oro äter upp mej...


Ikväll ska vi till en Akupungtör i kinesisk medecin, massage m.m. något jag tror på...


Måste försöka tänka positivt nu! men har så svårt för det när jag faller...


                                    Carpe Diem  




Av Lena - 18 mars 2019 19:10


Så kom vi ner till Stockholmia, på bilden i anonsen var den såååå ljusorange! men jag tänkte i mitt stilla sinne, att det skarpa takljuset gjorde färgen så intensiv... & jag hade rätt, de var en så fin rödfärg ...



... gubben synade den under inuti & överallt, provkörde & såklart hade vi tagit en rapport på den



Det blev lite väntan, då dom ville sälja den nybesiktad! & besiktningen låg mittemot, såklart gick den igenom UA  



Hade lagt i mat, som vi åt i bilen i väntan...



... min dosa, så god! 



Här tackar dom varandra, båda lika glada på olika vis  & suveränt bemötande verkligen!  



Äntligen hemma, jag körde gammel Audin hem, så ska jag testköra den här hemma i morrn, vi har aldrig haft en så "ny" (fast begagnad) & läcker bil någonsin, nästan så det pirrar i mej!! & färgen = ljuvlig!  


Tyvärr fick Märta ett dipp typ neurologiskt bortfall av benen bak igen när vi var i Stockholm, & min oro finner inga gränser... i morrn ringer jag en aukupunktör i Kinesisk medecin i grannstaden, sätter mitt hopp till henne  


Nu trippar hon på här som vanligt, men såklart är något fel...


Tvära kast...


                            Carpe Diem     

Av Lena - 17 mars 2019 19:48


Oj så paffa vi blev när vi vaknade! vilket snöoväder  ... 



... det höll på flera timmar, men nu på kvällningen har det övergått i regn! så skönt att snön smälter bort fort  



Mycket tv tittande då det verkligen inte var nått uteväder, efterssom jag alltid älskat slalom/utförsåkning så var det ett vackert sista åk av Frida Hansdotter Längdåkning från grannstaden Falun & solen kom fram mot middagen! & så har vi sett 3 avsnitt av Leh Miserabel på playen från 1:tan!! alltså, nått av det bästa vi sett, så om man älskar spänning i max & typ 1800 tal, då är denna WOW WOW!! bara så ni vet  



Efter maten, dvs Malte äter fort & sedan hjälper han Märta att diska sin skål, hon äter så sakta, riktigt njuter av var tugga  aldrig osämja, aldrig bråk om maten  


Så var vi till våra bekanta & provsatt bilen, den var heeeelt underbar! dom äääälskade den & höjde den till skyarna! & gubben är åxå nöjd, tagit utdrag om den & allt är ok! köper vår Pärla från en Bilaffär, nu ska vi bara få hem den -jösses så spännande  


                            Kram kram  


Kram kram  

Av Lena - 16 mars 2019 22:15

 


Märta har lite svårt med sina bakben i kuperade is-knöliga-snöhögar på gården, blev så tydligt i torsdags, fast jag har anat det en längre tid. Därför äter hon anti inflamatatoriskt & smärtstillande alltid sedan några månader tillbaks. Att hon sedan går helt stadigt på plan yta, gjorde att vi nu stängt av vår gård med kompostgaller & skottat den slät, & Märta är lika glad för det, de vet jag     detta & en bit in mot väggen & en stenplatte läggning, & jag kan känna mej lugn  


Men som jag gråtit i 2 dagar... tur hon har så mycket med lek i sinnet, stumpan  gubben måste dock påminna mej om att se framåt & inte gräva ner mej i något som inte är ännu... ett konst stycke jag inte bemästrar utan att få påminnelse...


Vi tar nu livet i hennes takt, & hon är så förnöjsam med lek inne, solning inne & ute, kramar & mys & goa pussar & så  


  Igår kom ett Tradera fynd! för några kronor fick jag denna söta tös som har höftledsfel & måste nog gå på höga doser Diklofenack!  



Idag har vi vart i Falun & snurrat runt blan Bilhandlare, (igår i Borlänge) men när vi äntligen hittar en bilar jag vill ha! då dissade gubben dom helt... en växelåda som inte håller måttet osv...





... fikat har vi      & tagit bensträckare & kisspausar i det fina vädret  


I morrn blir det snöväder här, igen... men vi ska ta oss till en bekant några km bort & provsitta dreas bil, gillar "jag" den så åker vi till Stockholmia i veckan & köper en  att den ska passa mej är för att jag är så kort så jag måste komma upp en bit så jag ser vägen & allt  


Ett hett serie tipps! Le Misserabel på tv 1!! gått 3 avsnitt, vi har sett 1 & ska se 2 till strax, vansinnigt bra & spännande tycker vi! fast först ett sent kvällsbad!   


    Varm kram till dej som kikar in hos oss  


  


Av Lena - 14 mars 2019 23:31


Ut på morron rastning & så in igen fort fort & kura ihop sej en stund till, alltid samma, gullngen  



Juvelerna Aika & Tussan   



Så åkte jag iväg till Mille, hämtade honom, att åka bil är nog det bästa han vet! sitter där ibak i säkerhets sele & bara tittar ut, som en liten gubbe  & hem till byn för att vaxineras hos min granne & kompis & veterinär  ...



... & en kaffetår på det på verandan  



Så tog vi en vända runt byn...



... & tänk! samma vända gjorde vi för exakt 1 år sedan, ser jag nu på bloggen  



Så åkte vi vidare till... 



... Arken där han fick em leksak & godis  Underbara gulliga krumelur  



Hemma väntade M & M, dom fick åxå en leksak var  & det blev full fart  



Riktigt slaskväder, men skönt snön försvinner


Malte var lite halt 10 sekunder efter sömnen på eftermiddagen, kanske bara legat fel, för det gick över, nu på natten gick båda ut strax före 00.00 så slang Märta lite hit & dit, absolut glashalt på gården så hon fick inte tag med tassarna, & skrämde skiten ur mossan först, som åxå slant på rampen vid trappen som blivit glashal! hua, damp med gumpen i backen PANG!   få se om vi är 3 halta i morrn  närå, inne igen går hon som vanligt, men måtte detta isiga försvinna!


                          Gonattkram från oss  

Av Lena - 13 mars 2019 17:47


I morse bad Malte mej -nääää vi går in igen! efter morronpruppen 



Gick ut mot eftermiddagen & i den ca 1 dec snö kommit, då det slutat snöa, & det regnade istället. Ingen ide att gå i ide eller gnälla, vädret blir de de blir  & regn & plussgrader får den ju att försvinna  



När vi kom hem igen försökte & försökte solen att titta fram bland dom grå molnen, men den lyckades inte helt...  



Håller på att leta efter någon bra bil, det blir en Suv, men vilket märke? har gått igenom många, gubben är ju bilmekanier & har åsikter om motorer, växelådor m.m där får han såklart bestämma  men tänk tänk om jag fick bestämma färgen i alla fall! då skulle jag välja brunmetallick, eller grön eller helst av allt den lite mörka orange metallik som jag ser då & då, men efterssom den inte kommer vara fabriksny, så antar jag att vi hittar en trist vit eller svart som jag tycker dom flesta är, guuuuud så trist!  men men, jag är glad om någon går igenom nålsögat för gubben   hur som, ett kul nöje att sitta & kolla på datorn   


                         Kramiz kramiz  



 

Av Lena - 12 mars 2019 22:43


Sov dåligt igår efter nattjobbet, jobbade som alltid med en härlig kollega! in till stan när jag torkat gruset ur ögonen & hämta ut medecin till både katten Tussan & Märta, solen strålade, en så fin dag  



Idag åxå en så fin dag men rysligt kall.

Ikväll har vi vart hos våra goa vänner på heeeeelt ljuvlig mat! vegan hamburgare med massa goda tillbehör, mätt så jag nästan sprängdes   




Rotfrukts pommes som tillagades i en så Airfryer, milda Matilda så gott det blev!!  



Efterätt ala nyttig & sockerfri, banan, jordnötssmör, hallon havregrädde mixades sedan olika nötter, kokos & bananskivor m.m ååååååå så gott!!!  Vilken lycka jag känner att vi har er som vänner Mona & Johan      



Igår satt denna lilla vän på duken, så söt  flög lite tungt & vingligt, hoppas hon hamnade i min blom jungel   


Nu ska jag & vovvarna mysa ner oss under täcke & kolla på plyen av Mästarnas Mästare, ventilationsrutan lite på glänt, Märta sover skönast då, ja jag åxå, så skönt att ha det lite svalt i den bastu vi har här hemma  men ska inte klaga! Föresten får vi massa snö i morrn åxå  tror jag jag ska gå i ide då... 



       Varm kram till dej som kikar in här!   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards