frallorna

Alla inlägg under januari 2012

Av Lena - 14 januari 2012 10:09

 

Ny dag, nya utmaningar

 

En åker vända väntar, milt ute, nästan varmt, sol & en blåååå himmel! & blåsten har dragit bort!!  

 

                    Kram & fin lördag mina goa läsare!  


Av Lena - 13 januari 2012 17:23

 

Den här bilden får tala för denna dag, kramar, tårar & tröst...  

 

Fina & roliga minnen bär vi med oss, sov gott farmor!  

 

Fantastisk middag efter begravningen, det ville farmor bestämt att vi skulle ha! jag hade kameran med i väskan, ifall... blev många vackra kort på begäran, lite knepigt så där, att veta om det passar sej, men det gjorde det, så tur att jag tog den med.

 

Hem till ystra vovvar som varit ensama, pussarna är överväldiga! lyckan lyser i deras ögon, det behöver jag nu!  

 

Det stormar ute, viner i huset...

 

                                           Kram kram!   

 

 


Av Lena - 12 januari 2012 19:47

 

                                   Vår älskade älskade Malte!! 

 

I morrn väntar begravningen av min fina farmor 

 

I kväll väntar mat tävlingen på tv, som jag gillar, knepiga kast i livet när man tänker efter...  

 

                             Kram & fin kväll mina goa läsare!!  


Av Lena - 12 januari 2012 17:00

 

På väg hem från jobbet & himlen sååå vacker...


 


 

Tog Malte & kameran med mej ut för att hinna fota den oranga himlen, oj oj så fort den försvinner!!

 

Gubben gick ut en liten vända med dom när han kom från jobbet, & jag en längre när jag kom! nu blir det en sen kvällsvända till bara.

 

Nu ska jag se reprisen av Mat tävlingen på 4:an, missade den igår, pratade med Petrus uppfödare, & då kan det bli timmslånga samtal  & ack så trevliga!!  

 

                                        Kram kram!  


Av Lena - 12 januari 2012 10:18

 

Gänget som representerar dom mest populära hundraser! Frallorna ligger inte alldelens i topp, men på väg...  


 


 

               Eddy skötte sej alldelens förträffligt!! matte åxå!  


 

Här hemma har det blivit en lååång skön regn promenad på 1 timme! mysigt &

blött!!  fast inte vovvarna emot! & Märta fick vara lös!


 


 


Nu till jobbet!! sedan ledig tills måndag!

-på jobbet idag? -käka lunch på restaurang bl.a.! 

 

Hoppas regnet åkt vidare tills jag kommer hem igen, en vända i uppehåll skulle vara skönt!  

 

                                Kram på er!!   

Av Lena - 11 januari 2012 20:33

 

Detta är EDDY!!! Petrus pappa & Maltes farfar! så de så!!  

 

& i morrn så sitter han i tv 4:a soffan kl 8.15 med bästa Kennel mamma Marianne, & pratar om rasen! fler andra raser är åxå där! spännande!!  

 

Jag ska kolla! måste ställa klockan, vill inte missa!

 

                                    Kram kram!  


Av Lena - 11 januari 2012 17:21

 

Lång skön morgonpromenad, & efter jobbet tog jag & gick med dom en & en, inte alls kallt, på nollan.

  

Byns ödegård, så synd att den får stå & förfalla helt...

  

På mitten av kortet åker ett flyg på väg till Kanarieöarna kanske? ett stort ett i alla fall, från Dala Airport, mot varmare breddgrader...

  

I byns utkant börjar ett virkes lager travas upp, efter stormen Dagmar!!

  

                           Här sitter 3 "Fransoser"  & kollar ut! 

 

Ska ta ner ljustaken nu, kulor & tomtar, ikväll eller i morrn, & faktiskt så ska det bli skönt! nu blickar vi framåt, mot lite mer snö, sedan våren...  

 

Mitt jobb idag bestod av att först vara på badhusets Gym & sedan till Relax avdelningen, åt gott, bubblat, myst i bastun med Borneos regnskogs läten!!   onsdagar är det endast för "damer" men idag slank det in en kille

åxå! -aja baja  

Nu ska jag äta lite mer av denna   pizza, som jag fixade igår, & läsa dags tidningen!

 

                            Kram kram!!   

 

  

Av Lena - 10 januari 2012 17:01


 

 

Åkte som "vanligt" till åkrarna, för lek & lite inkallnings övningar, & bara -1!


 


 


 


 


 

Med sitt Back on Track täcke, ser Malte mer ut som en Medeltida häst i strids

skrud!!  


 


 

Solen gick efter en stund i moln, & en front närmade sej, & några snökorn har nu kommit.

 

Lång kok på spisen, kalopps till gubben & samma till vovvarna, fast i en annan gryta, efterssom jag bara kryddar deras med special buljongen utan salt, men fullt med morötter, de ska dom ha!!  

 

Strax ska jag baka en pizza, med kantarellstuvning, mozarella & tomater! nam

nam...  

 

Såg Hinsehäxan första delen i går, fantastiskt bra! -ja ni, tänk så lätt livet kan vända, från det bästa till tradgedi...

 

Tusen Tusen Tack Ann Marie för kortet!! om du visste vad det värmde!  & vilken otroligt vacker hand stil du har!! & kul att P-Å har uppdaterat sej!!  

 

                    Kram alla mina fina läsare! vi ses!!  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards