frallorna

Alla inlägg under september 2010

Av Lena - 16 september 2010 22:32

  

Bild från vår mysiga "mys" stund, Petrus på pappas arm framför tv:n & Idol bl.a  

 

Regn regn & lite lite uppehåll, i morrn vill vi ha bättre väder, för då ska vi leta svamp! 

 

                                                  Kvällskram!   

Av Lena - 16 september 2010 08:37

  

                 -Tycker om dej Petrus! 

 

Vaknade före klockan, till en dag som tydligen ska gå i regnets tecken!

 

Har regnat hela natten tror jag, & just nu öser det åxå ner...

 

Skönt vi fick en så fin gårdag! med både promenader, åker spring & kohälsningar ... 

 

...för idag verkar bli en "kura inne" dag  

 

Huset sover ännu   & jag åker till jobbet om en stund!

 

                          Önskar er alla en fin dag!!!  

Av Lena - 15 september 2010 18:44

  

                                         Vackra Prinsen!!  

 

Blev en dag med både sol & någon regn skur, tog oss en promenad på åkrarna, där är så fint & mjukt för lite spring i benen                

-Vänta mamma! jag måste få sola lite!!        

Lite bökigt att springa i hög gräset!    

& så kom vi då igen till kossorna! samma kärlek denna gång åxå!  

-Vad händer egentligen med Märta där i gräset när kossorna muffar & blåser i hennes öron? + en & annan "kopuss"...

-När jag drar i kopplet, då lixom ramlar hon omkull & är helt susig i kupan!  & stretar som en tok efter att få komma fram till dom igen...  

Undra just vad hon skulle göra om hon var lös i deras hage?   kanske blev det Vilda Vestern?...

 

Solen var med oss på hela promenaden, men när vi kom hem, ja då kom en störtskur!

 

Nu tv mys!

 

                                         Kram & fin kväll!!  

Av Lena - 14 september 2010 16:27

  

Dagar som denna, får mej att minnas sommaren, sååå varmt & soligt vi hade då...              

                               ...-de var tider de...  

 

Gösses vilket oväder vi har, blåser & regnar, både på tvären & längden  

 

Kura inne dag här hos oss!!

 

                                                 Kram kram!   

Av Lena - 13 september 2010 19:21

  

Idag tog vi oss en underbar åker promenad!

Håll till godo med en bildkavalkad!                   

Men vad hände sedan? jo en hop kvigor blev sååå nyfikna på Petrus & Märta!     

& Märta den lilla söta, hon blev helt betagen av dom!  

Som dom fick lukta & snuffa på henne!! en & annan kopuss blev det åxå!..  

...hon ville alldrig gå därifrån... njöt & blundade när dom buffade henne försiktigt...

 

Petrus han nöjde sej med att titta en bit ifrån!

Lite svårt att fota var det allt, hålla reda på hundar & koppel, så dom inte skulle komma åt ström tråden...

 

Mysig dag! nu tv en stund innan John Blund kommer!

 

                                                 Kram kram!  

Av Lena - 12 september 2010 19:04

  

 

Städat & diskat, plockat & donat!  

& på det en bya promenad på 40 minuter, träffade lite by folk, vacker kväll med en blå himmel...

 

              Fin söndags kväll hoppas jag ni får!  

 

Av Lena - 12 september 2010 14:19

  

                                              Trapp koll!             

Detta lilla söta ansikte, kan jag alldrig få nog av  

 

Festen igår blev bara så bra & god!

Massa olika pajer, sallader av olika slag, kallskuret & smått & gott!

Marängtårtan med jordgubbar gick inte heller

av för hackor!!!   

Kom hem vid 02.00 tiden...

 

Märta blev lite krass i kaggen! så hon "pruttade" på som värsta dyngspridare!    

-tur hon är söt i sådana lägen! ha ha ha ha...

-& tur att alla gäster tog det med ro & ett skratt  

 

Gubben jobbar eftermiddag, jag ska göra ett ryck & städa här hemma! eller "röja" lite  

 

& när rycket är över, ska jag pyssla lite med mina tyger & tankar...

 

                                                 Kram kram!  

Av Lena - 11 september 2010 16:17

  

Idag säger jag GRATTIS till min fina kusin som fyller 50!

                                  +   =  !!   

 

Ska om en liten stund dit & gratta  

-blir en kul kväll kan jag tro! 

 

Varit på Sy mässa på förmiddagen...   

..dessa 3 tyger fick följa med hem! skapade i huvudet där & då vad jag ska göra med dom! -Hund täcken!  eller rättare sagt bitar från tygerna, som kommer blandas med en del andra tyger jag har liggandes på "lager" som inte kommit till användning ännu...

-Jag har inte brist på fantasi om jag så säger!  

-Men mina tankar & ideer somnar lixom av ibland  

-men i vinter! då ska jag sy...?  

 

Nu ska jag "hoppa" in i duchen, eller "rulla" in rättare sagt, blir väl inget smal mats kväll i kväll heller kan jag tro   plockmat & tårta väntar visst  

 

                                            Kram alla fina!    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards