frallorna

Alla inlägg under maj 2015

Av Lena - 20 maj 2015 19:24

     

Solen lyste över Romme hela vändan genom motions spåret   

        

Sedan hämtade jag mamma & vi åkte till min faster, där blev det...

      ... klematis shopping! hon driver upp & har en hel massa   

 

En trevlig gubbe har hon åxå!  

  Var förbi vid min Veterinär med lite åxå, samtidigt som vi läste i Djur Fass om en höns medecin.

  Gubben kom från jobbet & ena sonen kom åxå, fixade mat & fika & Märta fick sej en pappa puss  

 

Så var det dax att ta bort Julgranen in da Bohemia hous  äch ropade sonen... ni är bäst ändå! & du mins väl världens bästa bok du läste för oss som små...

 

Den bästa boken ever...

 

... Min märkliga mamma!! ha ha ha ha  ja vem har sagt att allt måste vara "tipp topp" i trädgården  

 

 

Solen värmde sååå skönt på altanen på eftermiddan...

 

Blev ett härligt kort genom fönstret på sonen, fick moln i Tomte skägget lixom  


Nu ska jag strax iväg på nattjobb, kul!!


                 Kram på er mina fina som kikar in  


Av Lena - 20 maj 2015 10:40


Glömde blogga igår, men det hände inte så mycket i alla fall. Regnet öste ner mest hela dagen & idag, fotot taget precis nyss, så ser ni hur himlen är... I samma andetag jag tänkte en Romme promenad så öppnade sej himlen! men nu! bara några minuter efter, så ser jag en solstrimma?? hmmmm märkliga vårväder...

 

 


Igår var det mest bara slappning & pöms på golvsängen...



... dom 4 benta tröttnade & gnussade & lekte mjukt på golvsängen



En vända blev det in till stan igår & en bilparkerings promenad i duggregn, men tack vare alla dofter så gillades den trots kyla, blåst & regn..


Tror vi drar på en vända i alla fall, det ser ju ut att vara väldigt lokalt, sedan ska jag iväg på annat ;)


                     Vi ses! Kram kram *hjärta* 

Av Lena - 18 maj 2015 21:19

 

Mysig morron...

 

... som visade sej vara en vacker morron!! dock inte så varm.

 

Uträttat massa ärenden, förbi vid faster & hämtade helt nyvärpta ägg, in till stan & fixade en massa bestyr, handlade mat, köpte en hundbädd till husbilen & då, träffade jag en helt helt underbar arbets kolega    som blivit sjuk... tänk så livet kan ändras på bara ett andetag... Fina fina Lotta  

 

Hemm till oss skulle härliga vänner komma på mat på kvällningen, tog fram selfies staven för en demostration när gubbarna gick ut, höll på att skratta ihjäl oss  


Livet är en balansgång, eller är allt förutbestämt?? ingen vet & tur är väl det...


Tvära kast i livet...


                                     Carpe Diem  


                    Kram alla fina som kikar in i mitt Blogghus  

Av Lena - 17 maj 2015 09:22


Så här somande Malte igår i sin bädd, han älskar att sova på rygg ;)



Så här såg det ut kl 08.00 i morse när Malte ville ut & kissa & pruppa & regnet vräkte ner...

-nej tack! jag har bäddat så skönt åt mej & ligger snällt kvar! /Märta Louise!


På bara några minuter var vi genomblöta... blir en inne dag idag känns det som, om inte himlen spricker upp? ska kolla tv vädret vid 10 & min bästa sida på datorn SMHI prognosen! :))


Vi ligger kvar här på golvsängen en bra stund till, alla sover utom jag ;)


                     Gomorron alla fina som kikar in! *hjärta*

Av Lena - 16 maj 2015 17:45

       


Åkte till en Loppis i en grann socken, hittade inget jag ville ha, hade lagt i fika som vi fikade vid Mellsta camping, där Kristian Gidlund har fått sitt namn på en bänk, där han satt mycket... just den bänken satt åxå jag & den jag jobbade åt, i många år & blickade ut över allt vackra, pratade & tänkte... 



Näpp! det bidde ingen dans för Märta på dansbanan!! tokfia där, ska in ÖVERALLT! i varenda stuga & i varenda husvagn, hon är en liten *skäms-Fia* för oss ibland *skratt*


 


Hel sesångarna har verkligen sin egen sommarstuga, denna var väldigt *pimpad* ;)



Vattenpausen var välkommen, för det var så varmt & skönt på förmiddan :))


   


Så åkte vi till båthamnen en vända, min bror var där, hade en kaffe skvätt kvar ;) Oj vad min gubbe ser bister ut! ha ha ha ;) 


     


Ja så har jag ju letat efter ett gardin-tyg till Gullan, dom gula som satt har gjort sitt, blekta & inte fina längre. På hemvägen skulle jag in på en Ica & köpa baby spenat som inte finns på vår lilla butik hemma, & där! -på ett *fyndbord* vad annars? ha ha ha, låg denna fantastiska tygbit, en duk visst, en riktigt stor & så gott som genom mönstrad :)) blev 75 kr för den, jag som hade bestämt mej för en *glad, färgstark & blommig* gardin, letat på tygaffärer, men inte hittat *mitt tyg* & så låg denna där & bara väntade på mej, såååå glad jag blev, från Ica Home :) tagit in dom gula blekta & ska sy efter ;) -tycker ni det var ett gällt & skrikigt tyg?? själv tycker jag gullan ska stråla av färg & skönhet på vattnet :)))


Hittade åxå detta godis på en special avdelning, mmmmums så goda dom var, farligt goda, smaksatta med grönsaker & frukt, & utan massa äckel i ;)


Nu har sönerna varit hemma, en + flickvän stannade & åt en stoooor *vegan*sallad som jag svängde ihop, mumma mumma ;) nu ska jag koka lite kaffe & bjuda på.


Bara tråk på tv:n ikväll, ska kolla på playen/tv:n på lite annat vi missat, Sofias änglar & Nya arga snickarn m.m


Regn ska komma, himlen är svart, det är nog här alldelens strax.


                         Kram alla fina som kikar in! *hjärta*  

Av Lena - 15 maj 2015 19:22


Goa vänner har varit här på fika, sonen & flickvän kom åxå förbi, så mysig stund med prat, skratt, kaffe & dopp :))



När alla åkt tog vi en byapromenad.


Inte alls en varm dag, men solen är vacker när hon lyser :))


Tänk va... det blev hämtmat idag åxå, åt mej, till gubben trollade jag ihop en god middag ;)


Nu kollar jag min favorit serie & drog ;) En plats på landet :)) ska såklart se på Lats Dance & Mia Säringes serie efteråt :)) 


                        Önskar er en fin kväll *hjärta* 

Av Lena - 14 maj 2015 22:08


Malte Palte morrontrött! :))



Tänk om stolar kunde prata, flera lager stoppning fanns under fusk skinnet...



... nu är den dock omskrudad & fin! tycker vi i alla fall :)) valde en lite hög skumgummi bit som vi hade hemma, ville ha den lite högre så man sitter bekvämt vid bordet när man äter ;) Har köpt 4 fördigskurna & kantade biltar i liknande rostyg, säkert 3 år sedan minst, kostade 5 kr styck, hade antagligen varit några provrutor -den som spar han har! & den som kan tänka framåt när billiga tillfällen ges, den har hi hi ;) som sagt, jag har tyg för fler fina karmstolar :))


 


Blev kvällspromenad i Romme, gick i bebyggelsen, provade på öppna fältet, men där höll vi på att frysa ihjäl av blåsten.



Vacker rosa kväll, detta är för ca 1,5 timme sedan, den hann bli än rödare, men för kallt för att mysa på alltanen tyvärr.


Kollade sista perioden av Sverige hockeyn, det blev Tack & godbye :( slog över till 12:an & hejjar nu på Finland!!! oavgjort ännu, spännande ;) Men egentligen... vad spelar det för roll i livet?... det ÄR livet som spelar roll!!...


                       Kram mina fina som kikar in *hjärta*  

Av Lena - 13 maj 2015 19:05

 


Så lämnade vi Sunne i förrgår förmiddag, rastade 2 gånger, här vid en skogs sjö &


       


Här vid dan Anderssons hembygd, tog sköna promenader


Snacka om att bli paffa när vi kom hem, där stod Plomonträdet som aldrig ger frukt, i full blomm! nästan så man blir bländad & doften är helt helt himmelsk, syrenerna hade åxå börjat grönska, på bara några dagar ju! :))


   


Sonen & sambon har gått i våra fotspår & köpt en husbil! :)) så kul, dom har hittat en jätte fin & mysig en efter långt letande, var hemma hela dagen igår & tvättade & pyntade den, gubben & sonen mecka mest med den, lite smått & gott som skulle ses över ;)

 

 


Idag åkte vi till faster & man, blev kaffe & så ägg från deras fina hönor :))

  

   


Sedan en massa andra bestyr, hundmat i olika varianter på Vettris, & så Biltema, där vi tog en promenad. Kanske inte en så "glammig" ställplats, men ändå kanon att dom bjuder på att man får stå där! :))


   


Letat länge efter fina karmstolar, så idag åkte vi till Pärlan Secondhand, dom har nya fantastiskka lokaler & där på övervåningen stod den! MIN stol!! bara det att en annan kvinna med sina föräldrar höll på att vela om den, skulle dom ha den eller inte, jag trånade runt som en äggsjuk höna & låtsade provsitta andra stolar & bad till högre makter ;) till slut blev det nästan pinsamt *skratt* jag hade nu suttit på alla stolar ha ha ha & dom bara fortsatte vela & vela... en halvtimme gick & gubben kom in & undrade om jag hitttat något?? ;) efter en evighet tog hon en lampa istället & jag var framme vid stolen snabbare än blixten!! ha ha ha expediten på avdelningen kom & jag sa att -jag ska ha den!! för nu har då dom fått fundera klart länge nog!! han skrattade & samtyckte ;) hade bilen utan combi dit, fick stuva om, Malte i fram & Märta & jag trängdes med stolen ibak, åååååå vad glad jag är!! :)) i gömmorna hade jag sedan länge en så fin stuvbit möbeltyg, det var gammalt trasigt fusk skinn på den. Nu återstår bara att hitta 2 till hi hi ;)



Stannade till på en självbetjänings gårdsbutik & köpte honung från Väster Tuna slätten & lite potatis, man lägger pengarna i en låda ;)


Nu ska vi köpa hämtmat & bara myyyysa :))  


                       Kram kram *hjärta*


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards