frallorna

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2011

Kväll...

Av Lena - 23 augusti 2011 22:17

  

Idag var en kompis & jag ut på en liten tur för att plocka blåbär, hittade inte så värst mycket, jag plockade bara sådär 3 dl, medans hon pinade på & handplockade ganska så mycket! själv övergick jag till lingonen, nu var vi inte i någon lingonskog precis, men efterssom dom i år växer överallt! så fick jag ihop sådär 6 liter på denna lilla snabb tripp!

  Detta kort bara "blev" lite  tokigt sådär...

  

-Å va gör man åt denna Gasell som flyger & far både högt & lågt? här har han hoppat upp till kattens plats!

-så här har ALLDRIG Petrus & Märta gjort! han hoppar ju upp på köksbordet som ingenting!! han är såååå vild & alert, med massa studs i benen så jag vet inte vad han liknar, -en hare kanske??! men jag vill inte att han ska hoppa & påfresta sina ben, säger till på skarpen, & han lyssnar!!! fast glömmer lika snabbt igen... suck... börjar fundera på om han har någon bokstavs komination?  & lika intensiv är han i sitt pussande & kärlek till oss!!! gud vilken älskvärd hund han är!!! man blir ju helt yr av lycka i hans närhet...  

 

Nu ska vi gå & kojsa! blir till att sova på golvsängen i natt, har jag bestämt.

 

                                           Natti natti!!   

 
 
paloma

paloma

24 augusti 2011 08:36

Sötnosen då!<3 men du vet det vackraste man har sätter man ju på bordet! Hehehe.. härligt med lingonen! Blir det sylt nu då?
kRAMA DINA FINA 4 BENTA FRÅN MIG! kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

24 augusti 2011 21:59

Ja absolut! så är det he he.. :)) är bara så rädd om ben & ryggar...
Ja lingonsylt blir de, fast jag ska plocka mycket mer än detta, men dom finns kvar länge, så än är det ingen panik ;)
Kram!♥

 
Ingen bild

Jane

24 augusti 2011 08:49

Kikar in så här på onsdags morgon för kolla läget?Vad mysigt att plocka blåbär och lingon. Jag och killen ska plocka svamp nästa helg och det ser jag framemot :)
Ha en fortsatt fin vecka och nu resterande vecka jobbar jag kvällar på cafét så det ska bli kul och se hur det känns och jobba kväll..men det har gått bra och jag trivs. Kram kram

Lena

24 augusti 2011 21:57

Svamp är det absolut roligaste att plocka! jag antar att ni kommer hitta massor tack vare allt regnande, de finns gott om dom ;) så lycka till!! bären måste man ju ha, & lite tråkiga att plocka & rensa ;)
Ha så kul på cafét! :))
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Av Lena - Söndag 7 april 08:40

        Dagarna går i en rasande fart & Annandag Påsk & barnen var här, gjordes mycket  mat så dom kunde fylla matdosor för jobbveckan, blev 7 styckna + ändå 10 kvar till älsklingen 🤣 proppmätta blev dom i alla fall 🤭     ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards