frallorna

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Hallå!!

Av Lena - 22 augusti 2011 22:39

  

Detta fina väder som var i söndags, hade vi INTE idag!....

                            

Äpplena är så stora att jag baxnar!! fast glaset i dom är inte där ännu, & lite omogna, men snart är dom finemangens!  har olika äppelträd, men detta Transperan blance ääälskar jag! sedan har jag ett Åkerö, & på andra tomten finns åxå ett transp. & ett Sävstaholm, dom andra vet jag inte "rasen" på!  

Det dräller av äpplen verkligen! härligt!

Så gjorde jag en Plommonkaka, lagt i frysen & till kaffet åt gubben i morrn förståss, först jobbar jag ynka 2-3 timmar, sedan iväg med en kompis för att kolla efter lite mera blåbär! eller vad vi nu hittar där i skogen...  

 

                                  Kram & sov så gott!  

 
 
paloma

paloma

23 augusti 2011 14:29

Härligt med allt gratis naturen har att erbjuda! och gott e de! kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

23 augusti 2011 22:47

Japp!! :))
Kram!♥

 
Kikkan

Kikkan

23 augusti 2011 14:48

Härligt med frukt, vi har ett äppelträd som tydligen blivit ympat en gång i tiden så det är 2 olika sorters äpplen på det. Dessvärre är det ganska många "inneboende" i de flesta av frukterna, men jag tar hand om vad man kan. Äppelpajer blir bra av bitarna. En av grannfamiljen är bortresta och de har hur mycket rabarber som helst (eller hade massa av dem) jag tar massor av dem & får väl baka en rabarber smulis tills de kommer hem. Kram på Dig bakmoster ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

23 augusti 2011 22:46

Nja bakmoster vet jag inte ;) men när jag får lust så brukar det bli ganska så bra med mina alla påhittade tager vad man haver kakor! ;)
Rabarber hade & kanske har jag så mycket att det nästan ser ut som en rabarber skog av det! gjorde någon paj på försommaren, men den brukar alltid få gå "hädan" ;) fast gott är det! särskilt om man blir bjuden! hi hi...
Tråkigt med mask äpplen, men dom ska väl ha dom me ;) tur man kan skära runt dom! men se upp bara så du inte skär maskarna mitt itu!! :/
Kram!♥
Kram!♥

 
Ingen bild

piippis

23 augusti 2011 16:20

Äpplen, hihihi, min första tid mot höstkanten i Sverige levde vi
på "upphittade äpplen" i trädgårdarna,,, i mörkret of course och Marabou schweisernöt, och en halv liter glass delat på tre. Det var de då 1969 tror jag. Ruskigt kul i alla fall.

Lena

23 augusti 2011 22:43

Ja dessa minnen ;) att "palla" äpplen & annat hörde faktiskt till när jag var barn, fast man förstörde alldrig! i alla fall inte jag, tyckte det var lite läskigt fniss, tillockmed så frågade jag om jag kunde få ett äpple någon gång ;) -Vilken god kombination ni åt! hi hi.. :))
Kram!♥

 
Ingrid

Ingrid

25 augusti 2011 01:40

Vilken tur med alla äpplena ni verkar ha. Här har det knappt blivit några alls i år. Däremot så har vi så mycket plommon så vi kan inte ta reda på alla. Sambon har fått ta med sig till jobbet. Sonen till skolan... och så äter vi så det sprutar plommon ur öronen...
Kram, kram

http://solfrallan.bloggplatsen.se

Lena

25 augusti 2011 11:29

Förra året hade vi istället uselt med äpplen, så skönt att dom kom nu i alla fall ;)
Härligt tycker säkert arbets koleger & skolkamrater när dom får saftiga ur goda Plommon!! jag tar tillvara så mycket jag kan, gott att ha i vinter ;)
Bra med ett extra vitaminfördåd inför vintern! tror plommon är jätte nyttiga ;) så vi äter väl vidare? så de sprutar ur öronen! ha ha ha... ;)
Kram kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards