frallorna

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Sen kväll...

Av Lena - 30 augusti 2011 22:31

 

            

En skön kvälls promenad över åkrar & till skogen, där kantarellerna väntade på mej  har gjort en omelett & skulle ha kantarellstuvning till den!

-enkelt fixat! vilken skatt skogen är!!  

  

 

  

 

  

 

Märta lilla Märta, har inte! fel på synen i alla fall... satte mitt hjärta i halsen, gubben han behöll lugnet...

För lååång där borta gick ett par hästar i hagen, & tokig som hon är i både kor & hästar, tog hon sikte på dom när vi var kanon långt bort från dom! & sprang.....

Malte & Petrus efter, men dom kom tillbaks när vi ropade!! Märta hon bara sprang... å hjälp... hur många tankar hinner gå genom huvudet? phuuuu...  

Men vi tror inte hon såg dom när hon väl var framme, för hagen var ganska så högt upp, vägen var vid en slänt lixom, & så högt gräs mellan, så vi såg hur hon vände sej om, & såg oss! & jag vinkade som jag alltid gör, så där som man gör på Arlanda åt plan på marken  

-& hon kom!! i full fart!!

Fick massa godis & tusen pussar! 

 

Nu strax sängen... där vi sover i en enda bröt hög vovvarna & jag!  först lyfter jag upp vovvarna en & en, sedan skyndar jag mej i fort som f..  jag åxå  å har jag tur så får jag plats!!! 

Sedan är det verkligen INTE att gå upp & kissa på natten ska ni veta! för då är platsen tagen när jag kommer tillbaks!! -men om, nöden knackar på, får jag försöka maka på dom, & åla mej ner igen, smidig som en elefant!    för att inte tala om när dom nattliga "svallningarna" kommer & det känns som om vi har 200 grader i sovrummet & man vill av sej med täcket! men de går ju inte, för de ligger dom ju på! & inte har jag hjärta att knuffa undan någon heller, för dom sover ju så gott, hjärtegullen  

 

Nåja, utan en hund i sängen skulle jag inte kunna sova, & gissa om det känns i hjärtat, att vakna av deras goa pussar!  

 

                                   Natti natti!  

 
 
paloma

paloma

31 augusti 2011 10:13

Godmorgon! Skogen är så vacker och fridfull1 Och allt grattis den bjuder på! Älskar gå i skogen! HIHIHI Minns så väl då man hade vovvarna hos sig på natten! Så mysigt! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

31 augusti 2011 21:34

Ja skogen är underbar! verkligen ;) & att sova med hundar verkligen mysfaktor 1000 hi hi..
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards