frallorna

Alla inlägg under april 2016

Av Lena - 7 april 2016 19:20

     

            

Dessa goa bilder är från januari 2011


Sovit bra efter nattskiftet för ovanlighetens skull! jobbade med en härlig kollega, & ikväll med en annan härlig kollega!  jobbet däremot, blir tyngre & stressigare...   


                              Kram på er  

Av Lena - 6 april 2016 16:58

 

Herregud vilket agresivt regnande vi haft idag  så vi åkte till stan & gick en vända på Arkens zoo ha ha   Märta satt kvar i bilen, hon hade bäddat in sej & myste så in i vassen därbak & hade koll på allt runtom  Malte är som alltid med på noterna, & när han är ensam blir han så försiktig, går som ett lam bredvid oavsett andra hundar! men han tokgillar det! såååå spännande med alla dofter & intryck.

Han fick välja lite lösgodis från ta själv buffen  som dom sedan fick i bilen


  Gjort en Lasagne alá vegan/glutenfri, krämig, mustig &

mega-mumsig  


Snart jobbnatt 1 av 2, klockan är 17 & oj! det har spruckit upp! & vi ska nog ta en byavända, sedan bädda rent i sängarna & kolla lite tv innan jag drar.


                                   Kram på er!!  

Av Lena - 5 april 2016 16:34

 


Regnade konstant hela natten & fram till lunch, då avtog det & vi skyndade ut på en tur, tog Kyrkparken med omnejd, riktigt skönt promenadväder...


 


Jag virkar lite på det jag visade igår, & tänker på hur man ändras som människa utan att man tänker på det, som detta med färger, mina färger i ungdomen & en bra bit fram, var väldigt mycket blått, svart & pasteller, jag har väl aldrig gillat bajs-brunt, toalettstols-grönt & orange!   nu är det mina favoriter  precis som min mormors  hon virkade & stack mycket i dom färgerna, & nu älskar jag samma färgsymfoni som hon!  fast hon gillade åxå lixom jag skarpa färger!  blått däremot har jag bara på jeans numer.


 


Detta barntäcke som mormor gjorde för ca 30 år sedan älskar jag mer än något, har det hängandes på en fotölj, så det syns bra  


(pst! såg dej SO! vink vink!   -& efter 1 timme åkte jag förbi hos dej ifall du kommit hem, tyvärr inte    )


                           Kram på er som kikar in  

Av Lena - 4 april 2016 19:16

 

Bild tagen nyss.


Efter nattjobbet, som jobbades med en som vanligt underbar kolega  blev sömnen si & så, & jag känner att jag kommer sova gott i natt  

Regnat till & från i natt & samma på morronen & hela dagen & nu åxå...


 


Här en bild på mina mormors rutor jag sytt ihop efter ca 2 år mohaaaa   ska bli till arm-soffs-skydd, bara för att  eller bara för att rutorna räcker exakt till det, & en till, för garnet finns inte längre kvar på affären där jag handlade det & jag orkar inte leta efter mera heller, & inte heller virka fler rutor i samma färger, jag är för ombytlig av mej   Nu fattas en bård runtom, en ganska så bred en, provat & rivit upp, får försöka igen  





 



Lääääängtar tills vi kan ha altandörren öppen ut & njuta av värmen   känns som om vi kommer få vänta en bra tag till på det  


Nåja, gråväder väntas, vaknade till ett kylslaget hus, pannan är inte lagad, & gubben eldar när han är hemma  


                    Kram mina fina som kikar in  

 


Av Lena - 3 april 2016 18:51

 

Idag var gubben åxå & hjälpte ena sonen med renovering, så M & M & jag åkte iväg & letade oss nya domäner! oj oj vilka vackra åkervägar vi hittade...

 

... ser ni Malte räv??

 

 

 

Vi knatade bara i lugn takt, förutom några springningar, värmen var väldigt skön & "på" & jag hade med vatten & godis  

 

Oj! det kom några "hoppare" som landade en bit bort  

 

 

Otroligt vacker & stoooor björkdunge

 

Attans vad det killade på ryggen!!  

 

Jag som inte sett en enda Tuselago hitills! & så nu idag var dom överallt helt plötsligt!!  

 

 

 

Så sköööön sandjord för tassarna  

 

Hade ställt bilen på andra sidan "äventyret" & den vägen var det nästan så man skulle kunnat tro "Cyckeltävling" på åt båda hållen  fast det var nog snarare så att alla fått vårfeeling, lixom vi  


Virkar & virkar, blir bra när det är klart, & det är det snart  


Nu ska jag in i duchen, en jobbnatt väntar.


                        Kram mina fina som kikar in!  

Av Lena - 2 april 2016 16:14

 


Uch vilken kall, grå & duggregnande dag det vart, men vi överlever  


Gubben hjälper ena sonen att renovera huset, tänkte hänga på, men det var för komplicerade jobb för att jag skulle vara till någon nytta, så vi "hänger" hemma istället.

Kollat på Lilla huset på prärien, flera avsnitt, älskar den!  & House Hunters International  

  Igår gjorde jag morots chips, alldelens för gott för att avnjutas varje dag  krispiga & försvinnande ljuvliga  gjorde 2 plåtar, men hann inte ta kort på resultatet  


Har virkat lite, på mina mormorsrutor, försöker få ihop dom till en pläd


                        Kram på er som kikar in!  

Av Lena - 1 april 2016 14:20


Åkte till Romme för en promenad, hittade en sagolikt underbar & mjuk åker som vi hade för oss själva...



... fri sikt åt...



... alla håll!! 

 

 


Vi har myst & vandrat i     som inte alls var så varm idag, men helt ok när man rör på sej  


Freda... väntar på gubben som slutar tidigare på fredagar & kaffetåren med den goda banasockerkakan!  sedan ska jag göra en makalöst god gryta av oumph, ananas, champinjoner, banan & curry! till den rostade grönsaker & sallad 


Lats Dance ikväll, gösses vad jag gillar det!!  & lite städning förstås  


AprilApril... jag har inte haft varken tv eller radio på idag, så jag har än inte blivit lurad! & i dagstidningen hittar jag heller inget som verkar fel, eller så är jag attans lättlurad  


                                   Kram & fin freda!    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards