frallorna

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Hej hej!!

Av Lena - 28 mars 2012 20:26

 

Märta var till sin bästa veterinär idag, jag misstänkte öroninflamation, & så var det åxå, så nu har hon droppar med sej hem & återbesök om 2 veckor.

Hon är inte alls trött & vill gå undan, utan som vanligt, lekig & full i fart! stumpan liten då! eller liten?... väger 13,5 kg vår guldklipmp!  "lite" för mycket, men så är det, desutom steriliserad, både veterinären & djursjukvårdaren tyckte dock inte hon var "för" trind, & aktiva är vi åxå, & rätt mat äter hon åxå, men mer vill jag inte att hon går upp, älsklings skruttan  

   

Regnat ganska så mycket idag, uppklarnande mot kvällen & kallt så kallt ute nu...

 

Finalslutet på Mästerkockarna håller på nu, späääänande!! gillar Sigrid!!  

 

Psst! Pippin väckte mej i morse åxå, trots regnvädret dunkade han sitt huvud mot rutan idag åxå, femte dagen idag...

 

                        Kram på er! vi ses i morrn!   

 
 
GeddFish

GeddFish

29 mars 2012 08:39

Ja, vi ses idag, torsdag, på bloggen..... Lilla Märta Louise, söt som en gris!
Blir så glad, blir jag, när jag tittar på dina frallor-bilder!
Men, jag tror inte jag skulle fixa att ha en egen hund. Har haft tankar, men......
Kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

29 mars 2012 22:50

Tack!:))
Gösses, slog på datan först nu! ingen ordning på torpet minsan! ha ha.. ;)
Om du skaffade dej en hund skulle du bli så tok kär så hela världen skulle försvinna runt om dej ;)...♥ men, det skulle förståss åxå inebära en del förändringar, som kanske inte är så enkla att ge upp?...
Kram på dej!♥

 
paloma

paloma

29 mars 2012 09:50

Oh så vacker bild den nedre! Men lilla runda Märtha är givetvis den vackraste! Har nog aldrig sett finare vovve! Det var bra Sigrid vann i går! Josephine var jämnt så sur!
I kväll är det biggest looser! Såg dem nu på Nyhetsmorgon! Vad smala de blivit! Få se vem som vinner! Hoppas din torsdag blir bra! Krama Märtha! Hoppas hon blir frisk snart! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

29 mars 2012 22:47

Jag höll åxå på Sigrid! jag undrade just om dom "vinklade" Josephine så där surig!? eller om det var hennes rätta jag?... ibland gör dom allt för tv lixom ;) jag tyckte som sagt åxå som du, hon var så missunsam hela tiden...
Bigest loser var åxå attans spännande!! fast jag höll på den andre ;(...
Tack! jag vet att du älskar Märta skruttan!♥ :)) hon får medecin droppar i sitt öra, så jag hoppas det värsta snart är över♥
Kram på dej & fin fredag!♥

 
optimist

optimist

29 mars 2012 18:56

Hon är så söt Märta. Fint att hon nu får hjälp för öronen.
Mystiskt detta med fågeln, hoppas att den inte gör illa sig.
Vi har också lite små kyligt, plus 4 i morse och nu småregnar det.
Ha en fin kväll.
Kram!

http://optimist.bloggplatsen.se

Lena

29 mars 2012 22:43

Den lilla pippin ja, men fallet är nog löst ;)
Kallare har vi åxå, & regnat har det åxå gjort brrr....
Kram på dej!♥

 
Jennie

Jennie

29 mars 2012 19:10

Hon är så vacker fina Märta.. Verkligen en fin bild under också..
Jobbigt med öroninflamation, hoppas den ger med sig. Kram

http://enklajennie.blogspot.com

Lena

29 mars 2012 22:42

Ja vi får hoppas! medecin får hon, så snart är det nog bättre!♥
Tack! & kram på dej!♥

 
Kaisa

Kaisa

29 mars 2012 19:24

Aj det som gör så ont, stackars Märta.... Kram på dig ♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

29 mars 2012 22:41

Ja uch ja, men nu får hon medecin, så vi hoppas det vänder fort!
Kram kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards