frallorna

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Blåmesen...

Av Lena - 29 mars 2012 22:10

 

Så vem är du lilla vännen, & vad vill du???

Frågade min fina faster idag, & hon sa på en gång att det är farmor som är här  

Farmor vill att jag tar in den fina möbeln jag fick efter henne, Linneskåpet bord & stolarna... det ska inte stå där i ladan & bli råttgnaget!  -som farmor skulle ha sagt på sin fina Särna dialekt!  

 

Så i morrn börjar jag städa ur & göra plats för den, som jag tänkt & som jag planerat!

Tack farmor för att du ger mej en spark i ändan!!       

 

Farmor sa till faster med man, att hon skulle komma tillbaks på det bestämda! & höra av sej, -det gör hon åxå! på trevliga & tokiga sätt! Farmor hade i alla år, i hela sitt långa liv, förmågan att känna den andra sidan, vi pratade om det ibland, det var inget konstigt alls, ändå blir jag förvånad...

 

Jo jag vet, ni var några som påpekade, att det var just "farmor" som kom till mej genom fågeln!    

 

  

Blev bara byapromenad idag, blåsigt & rätt vad det var kom världens störtskur över oss, himlen var ömsom ljusblå för att i nästa andetag vara mörkaste blå med hotande moln...

  

                      ...Pucko följde med runt byn...

... & kylan gjorde att inte ens Tusselagona   orkade slå ut...

 

Kollat Lyxfällan, & finalen på Bigest loser, så spännande & så många kämpar!!!

Helt fantastiskt!!   

 

Tror jag hittat felet i mitt kånstiga mående! om det berättar jag i morrn!

 

Ledig då, regn ska de bli, -men spela roll då? jag ska ju bara vara inne i alla fall & städa & möblera om i huset! så farmor & farfar möbeln får plats!    

 

                                          Kram på er!!  

 


 
 
Kaisa

Kaisa

29 mars 2012 23:22

När möblerna är inne så slutar fågeln att knacka....

GodNattKRam ♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

29 mars 2012 23:29

Ja eller kanske nu? när farmor fått mej att förstå?? eller så stångar hon huvudet vidare genom pippin, för att inte få mej att dra på det he he.. ;)
Nattkramen!♥

 
Ingen bild

Carin

30 mars 2012 02:33

Jag tror oxå att det är farmor som vill, att du ska ta hand om dom fina möblerna. Hoppas man får komma och kika när du har möblerat klart. Då kan jag ta med skorna du glömde på festen. Själv ska jag på tapetserar kurs i Tärnsjö hela helgen, ska bli så kul.Trevlig helg och krya på sig till Märta hjärtat.
Kram kram

 
Simona

Simona

30 mars 2012 08:18

Det är nog helt rätt att din farmor har velat ha din uppmärksamhet. Fågeln kommer att sluta stånga fönstret nu ska du få se... Märkliga ting händer ☺ Fredagskram!

http://pågottochont:blogspot.com

 
Piedra

Piedra

30 mars 2012 10:14

Vilken vacker blåmes! Det är min favoritfågel. Det var säkert din farmor som hälsade på. Jag kan också känna av "andra sidan" - det finns mycket som inte går att förklara. Stor kram! ♥♥♥

http://piedra.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards