frallorna

Direktlänk till inlägg 30 september 2014

Sorg & bedrövelse...

Av Lena - 30 september 2014 17:27

 

Förvisso var Malte röd i ena örat, men skriken var inte gpa. det utan ett nytt diskbråck...

Behöver jag säja att Jorden rämnade under mina fötter??


Hade tackat ja till 2 jobbnätter till, hade jobbat 2... sov en timme efter natten, vaknade till då det kom ett pling om att jobba, svarade glatt JAAAAA, somnade om & vaknar till efter en halvtimme då Malte skrek till... & kände med ens att detta går åt helt fel håll, då han gck ur bädden & desutom kutade med ryggen förstog jag på en gång...


Ringde Ulltuna & sa att vi kommer, ringde hem gubben från jobbet, packade snabbt fika medans vi väntade på honom, ringde Bemanningen & tappade rösten, bara grät i luren, dom bokade av mej & önskade oss det bästa, sedan bar det av...


Vi satt i bilen & väntade ganska länge efter att en sköterska hade kollat av honom, lugnast där.


Till slut fick vi komma in, & samma veterinär Ida som sist Malte var där <3

  Bilden är från förra gången.

Underbart bemötande


Som åxå jag ville tyckte åxå hon, ett morfin plåster & så en spruta där, fick med mej hem att ge i munnen på natten innan plåstret gav verkan.


På hemvägen skrek han till en aning när vi var i en rondell, resternde rondeller kröp vi igenom... här hemma när han lyftes ur bilen skrek han åxå till...


Inne & hemma gick han raka vägen till sin bästa Bia bädd som han älskar & somnade helt slut. Jag drog madrassen dit & Märta & jag låg bredvid, gubben skulle jobba förmidda & sov i sovrummet. Jag hade min hand på honom hela natten, skrutten liten


Tecken som på ett nack diskbråck, men det kan åxå komma från länden & skjuta på framåt...


Så var vi på ruta ett igen... känns som om en hjärtinfarkt är nästa för mej... oron gnager, oron om att han ska få ont... oron för allt... tar bara en minut i taget...


Veterinären ringde idag som hon sa, för att höra hur Malte mådde, dom bryr sej verkligen


Malte som älskar sin bädd, & jag kom på lösningen om kompostgallret istället för buren, det passade perfekt runt bädden! så bra det blev.


Jag har frågat honom några gånger om han vill vara med oss på golvsängen en stund, men han ville till *sin* bädd istället, hjärtat


En minut i taget... livet gör tvära kast...


                                Kram kram <3





 
 
Ingen bild

Kaisa

30 september 2014 19:57

Så fruktansvärt svårt och smärtsamt Malte har det, så hjärtskärande att läsa. Stackars liten....

Kram (((❤️)))

 
wiolettan

wiolettan

30 september 2014 20:48

Lider med er allesammans, men särskilt Malte. Varför kommer det igen? Varför behöva ha ont? Det är jobbigt då de blir sjuka och har ont.
Fint att du har en sådan bra och god kontakt med de på Ulltuna, det är guld värt att känna att de förstår och gör sitt bästa.
Tänker på dig Lena.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kerstin.

30 september 2014 20:49

Men va fint det blev med kompostgaller och stort, han ser verkligen ut att trivas där,måste kännas skönt för honom så mjukt och härligt som det ser ut vara,så nu Malte får du se till att krya på dig så matte slipper oroa sig för dig.
Skall åka till Kalle å prata med honom om hans uderverk till bilen.
Kram.

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

30 september 2014 22:26

Åh vännen! Lider så med dej och lilla vännen!
Vi håller alla tassar och tår för er, att det vänder och snart är bra igen!
Stor Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna G

1 oktober 2014 17:30

Lille Maltepojken,så ledsamt att du har så ont! Ja, man lider
och mår så dåligt när sina djur inte mår bra.
Man får ont i hela kroppen när man ser att det inte står rätt till med sina kompisar.
Hoppas att det går över det onda så du slipper ha ont Malte.
Många kära krya på dig kramar Malte!
Kram Anna G.

Lena

1 oktober 2014 23:02

Tack snälla *hjärta*

Ja det är tungt när dom mår dåligt :((

Kramarom dej *hjärta*

 
Di

Di

2 oktober 2014 22:27

kram och tankar om att allt ska bli bra!

http://dithequeen.blogspot.com

Lena

3 oktober 2014 11:56

Tack Tack *hjärta*

Kram kram *hjärta*

 
Lisa Nyman

Lisa Nyman

26 oktober 2014 21:35

Kära Lena!!

Har inte varit inne här på väldigt länge - har försökt undvika allt som har med frallor att göra - då saknaden efter min Frasse har varit alldeles för stor.

Men jag lider verkligen med dig - det är så hårt att de aldrig kan få vara friska och njuta av livet. Fy sjutton!!!

Har vid flera tillfällen fått frågan om jag kan tänka mig att skaffa en fralla igen (finns ingen annan tänkbar hundras) men i ärlighetens namn vet jag inte om jag vågar. Efter att ha fått tagit bort båda mina hundar pga diskbråck känns det som en känslomässig resa jag inte vet om jag klarar av. Det är sååå fruktansvärt jobbigt att se dem ha ont - jag hoppas verkligen - från mitt allra innersta - att dina älsklingar blir bättre och att ni får den hjälp ni behöver.

Tittar in med jämna mellanrum för att se hur ni har det.
Ta hand om dig Lena och pussa hundarna från mig. (saknar den goa underläppen)

Kram/L

http://lisaluring.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards