frallorna

Alla inlägg under januari 2010

Av Lena - 6 januari 2010 18:51

  

-Ska vi inte gå ut på långpromenad snart?  

-Min vän, nog har vi väl varmare & skönare här inne?    

-Så vackert har de varit ute idag! sol & blå himmel...  

-Pucko ville INTE ut! gillar sin varma hörna bättre!    

Märta väljer att sova bort kylan!  .. i mellanåt! 

 

Inte för att vi har kallast i landet, men de räcker gott att de håller sej runt 25 minus!

Pratade med min moster idag, hon bor i Gagnef i en liten by, hon hade minus 35! eldade i vedspisen i köket, och gick ut med fågelmat med jämna mellanrum... snälla moster 

 

                                 Kram kram! ses!  

 

 

Av Lena - 6 januari 2010 09:40

  

                     -ja vill inte gå upp nu!!!  

                        -Inte jag heller!!!...

 

Bara minus 24,6! he he.. vovvarna & jag tog en snabb kiss vända, fast dom drog i kopplet och ville gå längre!!!  

-tokhundar där sa jag! och satte stopp för den iden!  

 

Har gjort en brasa nu, gubben jobbar, annars brukar han sköta den biten...

 

Trettondagen idag va? nåja, inget särskilt kommer att hända, vi blir hemma och mest inne!  när gubben kommer hem ska han få nått gott att äta! Lax och mitt hem mos kanske?...

 

                     Kram kram i det kalla!!  

Av Lena - 5 januari 2010 21:50

  

                                    Sötnos!...    

                                    Sötnos!...    

                        -Värmer tassen!...  

 

Kallare & kallare... just nu -24, men bara 200 meter bort har dom -27! vi bor i ett "varmstråk"! fniss..

 

Hundarna har fortfarande inget emot att gå ut!! men heller inget emot att gå in ganska fort!  

Jag däremot håller mej helst inne, och hoppas förkylningen släpper snart...

 

Katterna vill INTE gå ut! inte ens för att kissa! he he.. men faktiskt så måste dom de på dagarna! på nätterna då får dom gå på låda! så jag misstänker att dom håller sej tills då! ha ha ha...

 

Kram förikväll!

-ses i morrn, få se hur kallt vi har då!?  

Av Lena - 5 januari 2010 15:06

  

       Filtinpackade i bilen!...  

..båda 2..självklart med bil bälten på!   

                          Vackert & kallt!!!!   

          -släpp ut mej då!!!

 

Åkte till vår "pyttestuga" i skogen och stängde av värmen, lite för kallt att vara där idag som tänkt var...

 

Gubben pulsade fram tll stugan, vovvarna & jag satt kvar i bilen... brrr...

 

Kallt & bistert! himmlen så vackert orange..

 

                               Kram kram!  

 

 

Av Lena - 5 januari 2010 09:41



  

                    Morron mys i sängen! 

 

Värkte hål i örat i natt! ajjj!... men nu är de över & febern har släppt!!  

Lite snuva kvar bara, men de kan jag ta...

Fy vad drygt de är med feber ändå! bara att sätta sej på toan kändes som att dra ner byxorna på Antarktis i minus 50 grader! ha ha ha... de är ytterst sällan jag har flunsa som tur är...  

 

20 minus! hua... skulle visst kunna bli ner mot 45 minus i norra Dalarna, tur vi inte är där då! fniss.. för de biter nog regält!  

 

Himlen är så vackert rosa blå, & solen på väg upp! men inga lång promenader idag!  

-Vi kurar nog inne mest!

 

                                 Kram kram! ses!  


Av Lena - 4 januari 2010 21:12

  

                                     Sötisar!!    

                                  Öron tvätt!  

 

Kallt ute, varmt inne som tur är, har 38,4 i feber, å ska gå och lägga mej...

...men de finns värre saker än så!  å i morrn är jag säkert bättre!  

 

                        Kram och sov så gott!  

 

 

Av Lena - 4 januari 2010 18:24

  

   Elsa & tårtan med 5 ljus!!    

Elsa hjälpte mej öppna lite paket från familjen!   

Min syster har så mysig stil i hemmet!     

            ..så rogivande...   

   Fick massa paket av mamma & styvfar!  

Mamma hade stickat Raggsockor! köpt muggar i parti och minut, olika modeller 6 av varje! ungsformar, tårtspade, osthyvel, en vacker duk, decelitermått, hund almanacka & servetter! min bror med familj kom med ett underställ i rosa och vitt super!! min syster med familj hade fixat Hundböcker!  , dom vet att jag älskar Oliver  !! & Hugo hade fixat snyggaste Tändsticks asken!

 

Fast jag inget önskat så fick jag så mycket!  

-och det lustiga är!

-att allt jag fick är saker jag behövde!!    

-Jag måste ju vara väldans snäll! ha ha.. 

 

Tog 2 Panodil innan vi åkte, dom hjälpte nog en del, kände mej bra där, men nu har jag fått lite feber, och ska krypa ner i soffan...

 

                                    Kram kram!   

Av Lena - 4 januari 2010 11:52

  

Födelsedags precenten för 5 år sedan!!  

& et antal härliga pussar av vovvarna idag!

 

Jo de är så att jag fyller år idag, ojämt & allt, men Grattad av er alla som om jag fyller jämt! 

 

Tusen Tack för alla Grattis önskningar!!  

 

För 5 år sedan prickade min älskade syster in Elsas födelse på min födelsedag!   

Vilken tajming va??  

 

Så vi åker till Bjurs på kalas idag!

GRATTIS älskade ELSA på din dag idag!!    vi kommer med paket...  

 

Tyvärr har gubbens snuva nu förflyttat sej till mej! attans åxå!  den hade jag helst sluppit...

 

Petrus haltar lite fortfarande, få hålla sej lugn idag..

 

Kram! -och än en gång TACK ni alla fina!!   

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards