frallorna

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Snöstorm?...

Av Lena - 27 januari 2010 12:43

  

                     Vacker Prins!...

 

Det snöar inte alls så mycket som dom skrämdes om igår!!

Fast på förmiddagen var det ganska ymnigt...

Vi har vart i skogen, de är ju inte alls kallt ute, så vi hade mysigt! & där blåste de inte heller  

 

Hör man på radion om hela länet, ja då är det många bilolyckor & avåkningar, så jag är glad för att jag inte behövde åka bil idag!

 

Undra om det snöar mycket där ni alla bor??

 

                           Kram & fin onsdag!  

 
 
Sassy

Sassy

27 januari 2010 13:21

Här verkar ovädret blir värre hela tiden. Vi får ta korta turer, tur Alice fortfarande är trött efter allt bus igår!
Det blir till att kura inne och titta ut på all snö som faller!
kram Sara & Alice

http://fralice.blogspot.com

 
Ingen bild

anki

27 januari 2010 13:26

Här i södra Dalarna satte snövädret in vid ca. 12.30 därför hann Z och jag med vår runda innan det värsta kom men det var lite blåsigt och yrde lite så trots att jag hade varm mössa så åkte huvan på där det blåste som värst. Just snöar det ymnigt och man vill inte gå ut - inte Z heller som ligger och gosar i sin Bia-bädd.

Nu ska jag lägga på lite ved på brasan och ta en bok och lägga mig och läsa och njuta av elden som sprakar.

Stackars alla som MÅSTE vara ute på vägarna..

kram i stugvärmen

 
Snosse

Snosse

27 januari 2010 13:30

Här har det snöat lika mycket bara nu på förmiddagen som det har snöat sammanlagt på hela vintern hittills. Jag håller mig inne; det är då ett som är säkert. Kram

http://blogg.expressen.se/snossefilosoferar

 
Rosi

Rosi

27 januari 2010 13:30

Hejsan, här snöar det och blåser "småjävlar" och är -6,5, hann en skogrunda innan det värsta satte in så nu ska vi bara vara inne och tryna tills det är dags för nästa kissrunda, som antagligen inte blir särskilt lång om detta väder fortsätter.
Ha en forsatt bra dag.
Kramiz/Rosi & Grabbarna

http://www.boxerfralla.se

 
Lena

Lena

27 januari 2010 13:43

Sara!
Lilla söta Alice då! :-)
Här verkar snön komma igång nu först!..
Skönt med "kura inne" dagar åxå ! ;-)
Kram på er! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Sassy

Sassy

27 januari 2010 14:40

Det blir bara värre och värre här, men det är ganska kul att se Alice skutta runt och bråka med vinden! Ser ut som hon busar runt med en osynlig hund...
Kram

http://fralice.blogspot.com

 
Lena

Lena

27 januari 2010 14:48

Sara!
Ha ha ha sötnos!... vi ska åxå gå ut i den värsta snöstorm strax!
Kram i stormen! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

27 januari 2010 14:51

Anki!
tur vi han ut innan de började snöa som värst! gösses så det vräker ner här nu!
Jag vill åxå ha en brasa här inne! mysfaktor 100! ;-)
Jag hållert mej ifrån bilen idag, gubben är på jobb möte i stan...uch...
Kram i bras värmen på er! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

27 januari 2010 14:52

Snosse!
Oj har ni fått så mycket!?? de har börjat som värst här för en liten stund sedan! ska ut strax i en bya vända he he.. kommer väl in som "snögubbar" *skratt*
Kram kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

27 januari 2010 14:54

Rosi!
Vi han åxå en skogs vända innan den värsta snön kom! men gösses så det vräker ner här nu! hu hu.. å jag som väntade på våren! *ler*
Ni skulle ju få värsta vädret vid kusten, hjoppas ni inte snöar helt inne! ;-)
Kram på er hela bunten! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pane

27 januari 2010 15:16

Halloj!

Här är det kaos,värsta snöstormen... och jag som skulle ned till centrum, men jag håller mig inne idag :)
Har bakat en kexchoklad paj som min syster ska få bedöma sen :) ska bli spännande att smaka på iallafall.

Ha en fin eftermiddag och kväll, kramisar/ Pane

 
Lena

Lena

27 januari 2010 15:30

Pane!
-Skicka hit en bit är du snäll! ha ha ha...
Tokväder här nu åxå! skönt jag slipper ratta bilen i alla fall! ;-)
Kram på dej! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Leonora

Leonora

27 januari 2010 16:01

Hej Min Vän!
Här är snöstormen idag! Trots det har jag o Prinsen gått runt sjön, han bryr sig inte om väder, utan älskar att vara ute hur som helst. Jag med oftast faktiskt. fast nu börjar de kännas skönt att vara inne då de mörknar.
Annars allt bra!
Stor Kram

http://www.metrobloggen.se/djurbarn

 
Lena

Lena

27 januari 2010 16:58

Leonora!
Samma tokiga vovvar här åxå! ;-) eller de är väl rättare sagt sunt och härligt! :-)
När vi var i skogen vid 12 tiden, kom det bara några små flingor, medans de nu vräkte ner på denna prommis!
kram & mysig kväll! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

27 januari 2010 21:40

Hej!
Här i Karlstad sa dem (tv4 vädret) att det skulle börja snöa imorse, men det kom bara ett par centimeter då. Sedan så höll det uppe ända fram till eftermiddagen då det kom ungefär 5 centimeter. En 10 minuter eller så föll det "lovikavantar". Vackert :)
Mer snö att ta stöd emot i skogarna för oss tidningsbud ;)
Kram

http://solfrallan.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

27 januari 2010 21:57

Ingrid!
Ja här kom det heller inte igång förens i 2 tiden, å då var snöflingorna stora här åxå!
Fy för att vara tidningsbud och åka först nu i natt innan plogbilarna hunnit med! hua...
Kram, lycka till & håll dej på vägen i natt! ;-) /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards