frallorna

Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Hej hej!!!

Av Lena - 18 maj 2011 19:44

  

Vi håller på att öva Malte tills Cirkus Brazil Jack kommer hit!    

         Härlig dag med sol & värme.  

& så premiär turen för vovvarna & mej! bäddar ner bordet, & så har dom bältes selar på! hade skönt tror jag!    

               Märta fick en egen soffa!    

-Släpp ut mej!!!!!!   sa Märta när vi kom in till staden

Fixade en sladd till tv:n & vidare till Jysk, där vi inhandlade bäddmadrass, täcken & kuddar  

Gubben & jag fixade där inne, vovvarna var på gården, men så började Petrus protestera!

-Ville in till oss!

-såklart fick dom det!   gosade ner sej, regnet kom, smatter på taket, somnade gjorde dom alla! verkade gilla Husbils livet redan!    

Märta provar den nybäddade sägen! & hur kul kommer inte vovvarna tycka det är att sitta där & kolla ut när vi stannar på rastplatser!  

 

Ja nu regnar det för fullt, bra de då dom hyvlade vägen här idag, & lutade...  

 

Inatt ska gubben & Petrus sova i Husbilen, ååå va härligt att somna till smattret på taket...  

 

Nu strax Halvåtta hos stjärnorna!

 

                                            Kram på er!   

 
 
skånepågen

skånepågen

18 maj 2011 21:38

Den första bilden är ju för kul !!!
Bra taget också precis i rätt ögonblick.
Bilder på bilen också, härligt.
Jo du, smatter på taket har vi upplevt många ggr i husvagnen, mysfaktor hög. Blir nog samma i bilen, skulle jag tro.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

18 maj 2011 21:45

Ja han höll på att få framvikt lixom! ha ha ha... ;)
Absolut att det är uuuur mysigt med smatter på taket, kryddas det sedan med blixt & dunder blir det än mysigare ;)
Kikar in till dej & kollar om du lagt ut någon Husbils bild ännu?? ;)
Kram kram!♥

 
Roxanna

Roxanna

18 maj 2011 22:08

Haha vilken underbar bild på Malte haha.
Mysigt med regn på kvällen när man ska somna :)

Kram kram ♥

http://uffepuffe.bloggplatsen.se

Lena

18 maj 2011 22:14

ja visst var den bra! fniss.. ;)
Tyvärr får inte jag lyssna på smattret, får fråga Petrus i morrn vad han tyckte ;)
kram kram!♥

 
Kaisa

Kaisa

18 maj 2011 22:38

Hej Lena!

Rent nöje att titta på dina bilder...
Nu byter jag bloggadress till: http://andestyrka.blogspot.com/

Vi är utslängda fån Expressenbloggen, hoppas att det går att kopiera den så jag får med mig alla gamla inlägg, det är ju blivit några under alla år...

Godnattkram / Kaisa ♥

http://blogg.expressen.se/fimpanu

Lena

19 maj 2011 08:32

Tack! :))
Jag tycker "ni" alla mina gamla bloggisar hållit ut länge där på Expressen! jag tröttnade agusti 2009...
Då lägger jag in din nya adress nu då! spännande! :))
Kram & fin dag!♥

 
Ingen bild

Kerstin.

19 maj 2011 07:14

Ser 3 st som redan trivs med husbilslivet,dom kommer å stortrivas, lika som ni kommer å göra,
Härligt,härligt är husbilslivet.Var till Eljas i går å köpte Texelent till dynorna, så nu är det bara å testa å se om det funkar.
Solen skiner så det blir nog en härlig dag.Kerstin

Lena

19 maj 2011 08:30

Det hanns inte med något Texelent igår, men vi ska köpa det idag! tror jag ;) på ska de i alla fall!
jamen va dom myste i Husbulen alla 3 igår! Gubben & Petrus har inte kommit in ännu, tror dom sover sååå gott! :) Men nu ska vi testa den alla! åker iväg i kväll efter hund träffen! :))
Ja vi hoppas på en härlig sol dag som omväxling! ;)
Kram på er!♥

 
Tina

Tina

19 maj 2011 09:55

Vilken rolig bild på cirkushunden!
Det där med husbil verkar ju vara toppen - hmmm, en sån kanske man ska ha en vacker dag...
båten då - har ni kvar den?

http://www.tinric.com

Lena

19 maj 2011 15:56

Ja den lille clownen vår! ha ha.. ;)
Båten Karin är kvar! med henne hoppas jag vi åxå får många härliga turer i sommar! hon släpper vi inte! ;)
Husbilen? ja den gillar vi åxå hi hi..
Kram kram!♥

 
Di

Di

19 maj 2011 11:20

ÅÅÅ vad mysigt! Husbil är frihet...och underbara bilder som vanligt! Kram kram

http://dithequeen.blogspot.com

Lena

19 maj 2011 15:55

Tack! japp! nu ska vi fria oss lite he he.. ;)
Kram kram!♥

 
paloma

paloma

19 maj 2011 11:35

Godmiddag! Härligt! Har ni köpt en hus bil? Det är en av mina drömmar med! Har ni båten kvar? Usch! Här är så kallt i dag! Jag har öppnat upp min blog här igen! Titta gärna in igen! Kram till dig och dina fina vovvar!

http://bloggplatsen.se

Lena

19 maj 2011 15:54

Näen så kul! då ska jag genast kolla in din blogg igen! :))
Japp! båten Karin har vi kvar! henne bara ääälskar vi ;)
Kram kram!♥

 
Ingen bild

optimist

19 maj 2011 15:11

Härliga bilder, det syns att de små liven trivs och mår bra. Så roligt för dom att få bo i husbilen, att de kan följa med på semesterresor, det är så det ska vara. Det verkar vara smartare med en husbil än med en husvagn. Katten, är det också med? Kram.

Lena

21 maj 2011 23:19

Ja för oss så tror jag det passar bättre med en Husbil än en vagn, beror ju på hur man vill ha de ;)
Ja nu ska vi kuska på! & mysa..
Katterna dom är hemma ;)
Kram kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards