frallorna

Alla inlägg under februari 2014

Av Lena - 12 februari 2014 17:53

 

Visst är bilden fin!!  om jag får säja det själv   2012-7-25 på en ö

 

Idag har det dock inte varit varken ö-båt åk-väder eller sommaraktigt  ...

 

... allt var vitt när vi vaknade upp.


Hela dagen har det regnat eller snöat, & det vita ligger kvar, inte så mycket, bara 1 cm som tur är  


Ett öga på Hockey & ett på En plats på landet, tänk jag kan inte få nog av den serien, fast roligast är det när dom är i Italien, Frankrike eller nått varmt ställe & jag sitter & ler & drömmer mej bort & önskar mej en liten stuga där någonstans...

Fast hade jag för mycket pengar, så skulle jag gott kunna tänka mej att åxå ha en stuga i någon vacker Engelsk landsbygd, med betande får, alpackor & gröna fält & dalar...   


                              Kram på er  

Av Lena - 11 februari 2014 17:43

 

                                           Gullungarna  

 

Efter stan & några ärenden så fick gubben släppa av oss på åkervägen så vi fick gå hem -pappa åk inte ifrån oss!!! vänta vänta  .... /Malte

& jag kände detsamma när han åkte iväg, för fy hundanä så kallt & rått det var...

 

 

 

 

... & kletigt & skitigt...  fast dom tyckte nog det var kuligare än mej  ...

   

Hela vändan gick i väldigt rask takt & en rygg-träningsbacke på slutet, så vi höll både värmen & flåset uppe!

 

Rakt in i dushen, Malte gillar den inte så värst, medans Märta njuter i fulla drag, det blev stopp i avloppet, för mycket grus ivägen kanske  

 
  Efter tvätten & maten blev det sånt där gulligt mys medans jag kollade sprinten som var galet pirrig!

  För dom fyrbenta blev det knappar med mycket renskavs topping, för mej bakpotatis med sallad & vitlöks röra  

  Det händer kanske 2 gånger om året att jag kokar kaffe till bara mej! tyvärr har min mamma bakat en så galet god glutenfri mandel sockerkaka så jag håller på att få spel (inte bra för figuren som jag iof. ändå inte har)  & den gör sej faktiskt bäst med kaffe till!  & så visste jag att min vän Cissi skulle ringa från tåget på väg till Arlanda & en vecka på Kanarieöarna  & medans jag fikade så åt hon sallad & vipps så var hon framme!  -nog är det för bra med mobiler va  

I morrn lämnar hon landet för en vecka i sol & med massor av tränings möjligheter

-må så gott finaste Cissi!!  


Om en stund Halfpipe OS final, de gillar jag.


                            Kram kram & fin kväll  




Av Lena - 11 februari 2014 10:32

 

Arla morrontimma...

 

 

Mot norr är himlen blå, mot söder är den molnig...


Bykladdgrus vägen är frusen ännu, fast det är 3 pluss i luften.


In till stan & hämta ut Leventa åt Märta & några fler bestyr, gubben jobbä ättämidda, har fixat matdosa, & längre fram får det bli en & annan hundvända & såklart ska jag se Sprinten!  


                                Kram & fin tisdag!  

Av Lena - 10 februari 2014 17:33

 

Så här ser våra vägar mer eller mindre ut just nu, gissa om dom blir lortiga 

 

Gick förbi...

 

... & därifrån fick dom vara fria, passerade sedan...

  

 

Malte ville känna om det luktade skit där? ha ha ha...

 

... & över...

... med Romme A---- backen i bakgrunden, vågar inte skriva ut hela namnet, för då hamnar bloggen på deras hemsida över sociala medier! & det har jag ingen lust med 

 

Disigt hade dom & disigt var det mestadels idag, när vi påbörjade promenaden hemifrån tog det ca 10 minuter sedan började det regna, suck suck, in med kameran inanför jackan & vi gick vidare, som tur var slutade det nästan lika fort som det kom  

 

 

Knatade vidare hemåt...

 

... & Märta valde en extra krok  

 

Behöver jag säja att vi tog vägen genom garaget & rakt in i dushen?  

  Efter 50 minuter i skönt väder fick jag sedan min tid, hästhoppning på playen  


Nu ska jag stöka runt lite i köket, en disk väntar som skulle vara gjord i går

minst   


                                   Kram kram   





Av Lena - 9 februari 2014 19:34

 

                        Den 26/6 -13 längtar...

 

Exprimentet med den virkade mattan är kul! men trasorna är på tok för tjocka fast jag tyckte jag klippte så tunna, denna avslutas nu, blir så fransigt att dra upp, har påslakan i parti & minut, & så mycket går det inte åt heller, så nu börjar jag om!  


Så ska det låta väntar, Malte har nyss slagit en drill i plaskvädret, Märta ligger i mitt knä & gubben zappar på tv:n För en stund sedan på golvsängen: jag satt & virkade, gubben kollade tv & Malte & Märta sov, så avslappnande & helskön stund  


I vår stad finns en sol ljus mätare & jag tror dom sade på nyheterna att sedan 1 januari har vi haft 6 eller om dom sa 7 sol dagar fram tills nu, precis som jag anat, helt makalöst grått dagarna i ända...  


                                    Kram kram  

Av Lena - 9 februari 2014 14:39

 

Idag är verkligen en kura inne dag, det kräk vräker ner regn & blötsnö om vartannat & Märta vill inte ut & gå!  

 

 

Inte Malte eller Sean heller, bara kissa & in igen

     Testat att virka av trasor, klipper från ett utkänt påslakan, lite trögt att få igenom maskorna, få se hur länge jag står ut

 

Som sagt, stuprännan har fullt upp idag  


Kollade Skiathlon, väldans spännande


Nu kom gubben från förmiddags skiftet, bad honom åka förbi & köpa en glutenfri pizza som vi kan äta senare  


                                   Kram kram  

Av Lena - 8 februari 2014 16:20

  Malte sover så gulligt ibland, ihopkrupen  

   

Ja så började skidor & Kalla ville jag ju se & följa, Malte & Märta gullade & jag hejjade på.

  Kolla kolla, gruset har "smält" fram!  

 

 

Fick bli en hundvända i sol för en gångs skull! så varmt & skönt åxå  

 

 

 

Halvmåne, undra om den är hel tills nästa helg eller hur fort det nu går?

 

Någon vacker timme mitt på dagen, men det är väl inatt som värsta blötsnö/regn ska dra in över oss, man får vara glad för det lilla  


Såg åxå innan skidor när Svensken blev 4:a i ... ja vad heter det då? han som hoppade & snurrade  tyckte han kunde fått bli 3:a... & skidskytte som nu är gick inget vidare för Sverige  


Annars så har jag tvättat 3 maskiner & en fjärde ska i nu, fortsätter tvättstuge rensningen & börjar se en ljusning  


                                   Kram för nu!  

Av Lena - 7 februari 2014 19:39

 

Ett upp ljusat kort, för egentligen var det så här...

 

 

... ett totalt modd grått väder, men inte halt som tur var...

 

... -nej stop där! inte så nära kanten  ...   

 

 

Jogga på, jogga på, jogga på...  

 

Skidbacker R Alpin syns inte ens!! men den finns där i dimmorna

 

Vi hade uppehåll dom 40 minuter vi traskade, & när jag stod vid bilen, som jag tar för att komma fortare hit, så -oj! en måskit på näsan?? nej inte då! för rätt som det var öppnade sej himlen totalt & regndroppar stora som 50 öringar vräkte ner, fort in med vovvarna i bilen! phuu...  & sedan har det mer eller mindre regnat hela dagen & nu med snöblandat & blåst.

    Åkte iväg till jobbet, som bestod av fika på Wayns  denna kaka vid kaffet är en glutenfri chockolate coccis kaka, så god så jag höll på att falla i ett töcken  & så mysigt ställe att fika på.

Sedan föll jag för en farlig frestelse...    ... köpte med mej en folieform med vårullar hem, doften fick mej att överila... men ångesten över att bli dålig var värre, så jag fick tänka om... här hemma...  så nu får det bli något glutenfritt från frysen istället  


Kollar på OS invigningen, fantastiska formationer dom visar, men funderar på den där Svansjön uppvisningen, har dom stackars kvinnorna tagit sjösjuke piller för att kunna snurra så länge???  


Kräk väder ute, & strax ska vi se på Fångarna på fortet


                   Kram & fin freda kväll mina fina  



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards