frallorna

Alla inlägg under februari 2014

Av Lena - 23 februari 2014 18:22

 

Fantastiskt att hemma landet fick sluta med en trippel!! mäktigt  

Som jag har kollat, älskar sport & nu har jag fått så mycket jag velat  

 

Kollade ut & fick se en mäniska gå över isen, zoomade in honom & väntade nästan på att isen skulle brista, den kan inte vara tjock  

 

Annars har inte många knop blivit gjorda, ser nu på OS avslutningen som är lika imponerande som invigningen.

Men jag förvånas över att så fattiga länder får detta jippo? där folket & djur blir så lidande... fattar inte... tragiskt...


Blåsten har hållit i sej hela dagen, dugg på förmiddagen, uppehåll under dagen men nu dugg igen...


I morrn på förmiddan ska Malte vattentraska för sista gången på klippkortet.


                                   Kram på er   


Av Lena - 22 februari 2014 20:18

 

 

 

Snö blöt duggregns promenad...

 

 

... fast vi fick vända efter en stund & gå hem, det blev rikligt med regn  


Duggat hela dagen, mer eller mindre.


Bara varit, kollat skidor både längd & utför, inte Sveriges dag ida  


Melodifestivalen... nja...  känns som jag kan skippa...


                         Kram kram på er  

Av Lena - 21 februari 2014 17:19

  Hann glufsa i mej halva glutenfria mackan från Wayns innan jag han fota den  så fin med sallad & grönsaker från början, & super god!!! 

Jobbade någon timme, blev fika & prat & så fick jag en precent! min favorit av alla, Antony Berg marsipan  -typiskt när jag dragit åt den slanka linjens håll!  

 

Satt där & fick kaffet i strupen på fel sätt hela tiden, för utanför ramlade folk som käglor... har aldrig sett dess make!! någon måste ha klagat, för rätt vad det var kom en sand traktor & svichade förbi i hundrasjutti, så dom gruskornen gjorde ingen nytta  säker 15 stycken som druttade eller halkade, ni vet sådär när det släpper under skon, hua hemska tanke så ont... 


Jo de där med Glutenfri smörgås, när vi var i Stockholm i tisdags, så på Stationen innan vi skulle åka med tåget hem, så ville mamma köpa mej nått till kvällen när vi kommit hem, sallad frestade inte mej, men en macka då!

-Jo tjena!! vi frågade på alla ställen på stationens alla restauranger, cafeer & barer, minst 15 ställen! & INGEN hade en glutenfri macka, & alla beklagade detta, det var det sämsta jag varit med om!!!  här i vår stad finns det mackor var jag än frågar!! så snacka om att Stockholm ligger ljusår efter lilla Borlänge, så otroligt uselt!!! verkligen!!!  


 

Här hemma har vi tagit en "piano" dag, men gull, lek & mys 

 

 

 

Dom är så goa med varandra så jag vet inte vad  


Stor-kok typ, mat för frysen till dom "köttätande" i familjen har jag pysslat med idag, annars OS hockyn & slalomen, curlingen missade jag, likaså skicrossen, hette den så tro?


Snö & regn hela dagen, tv väntar, En plats på landet & Fångarna på fortet  


                 Kram kram mina fina som kikar in!  

Av Lena - 20 februari 2014 20:33

 

Kväll i stugan & vi kramas & myser


Malte åkte på rumpan när isen på en vattenpöl brast i skogen, först tänkte jag att det gick bra, men med tiden börjar alla fjärilar i magen att fladdra igång... gubben försöker lugna mej, inget syns, men minnen om elände överflammar allt, varför är jag så här...


I morrn med oväder & allt så tar vi den obligatoriska vilodagen & på lördag likaså :)) då gör vi bara några sköna bya vändor i lungt mak & myser här inne *hjärta* & på måndag har vi Malte- rehab möte!


Nu inväntar vi katastrof snö vädret ;)


                           Kram kram *hjärta*




Av Lena - 20 februari 2014 12:50

 

Så här började vår dag, en promenad i snöööö, det har kommit över en dec  

 

Gick till skogen...

 

... & tänk varje gång vi paserar denna gran ska dom in där & kolla...

 

 

 

Världens sötaste Skogs Troll!!!  

 

Kom ett Rådjur skuttandes förbi oss...  

 

En halvtimme fick räcka.


Inte alls kallt, men så trist med mer snö när jag började känna av våren så smått & detta räcker ju inte heller, för vi ska få mega mycket mer i morrn... 


                         Kram & fin torsdag  

Av Lena - 19 februari 2014 14:58

 

Vi knatade ut vid 11 tiden, 1 minus & vägarna är frusna!! yippi!!!  

 

Gick till sista ängen, en vit öppning som ni ser längst till vänster på fotot, &...

 

... som kallas... fast man säjer Lachsven   

 

 

Doftade mumma, kanske efter...

 

... Skogens Konung som inte lämnade avtryck av några små "fötter"  

 

Lösa hela tiden, men inte när vi går över spåret.

 

 

Här galoperar Malte på så fort han bara kan! nyss tagit en hästskit i munnen, & jag ropar åt honom, vilket han tyckte var både kul men framför allt gott, äckel Pelle!  

  Min tunika, ser mer prickig ut än vad den upplevs, grejen är, att jag köpt den lite för liten  för efter det provrums besökte igår, så kände jag att det får vara nog nu! & svångremmen har dragits åt! & det regält  ...

 

... så idag fick det bli en nässelsoppa!... & jag riktigt känner hur fettet lämnar mej...  

 

Det lilla söta kakfatet i plåt såg ut såhär!  

   Som vanligt när vi är i storstan så vill jag köpa Situation Stockholm, så glad i hågen blev jag över att hitta en som sålde! vi "möttes" på ett övergångs ställe, så jag följde med honom tillbaks, 50 spänn, men gärna lite mer sa han, det hade han inte behövt säja, det fick han ändå   & jag kan ju bara hoppas att det gick till något matigt eller bra  ...

Så till det där med meningen om allt...

När jag igår kvällst tog av plasten & började bläddra i den...

 

... så dyker denna mannen upp...

Vi bodde i samma område som barn & ungdommar... han & hans bror började den dåliga banan mycket tidigt i livet... hans bror, som åxå blev pappa till en son (som vi tog hand om ganska mycket som liten då han for illa i både fosterhem & allt) blev sedan mördad i vår stad...

Jag har inte sett Jan sedan ungdommen, men kände igen honom, fick dock lov att dubbel kolla med hans "brors svärmor" så det blev ett långt telefonsamtal & jag lovade henne tidningen bara jag visa detta för några andra åxå  

Så lustigt att just detta nummer hamnade i min hand...


                                       ----------------------------


Det började snöa lite grann en liten stund efter vår en timmes promenad, & nu har det blivit ymnigt.

 


                                          Kram på er!  



Av Lena - 18 februari 2014 22:27

 

Så kom vi då till storstan vid 10, & så gick det i ett ända tills tåget åkte hem med oss vid 18  

 

Pynt, pyssel & heminredning gillas...

       

PUB:s härliga hyllor är bara sååå "vill haiga"  även om jag inte vet vart det skulle passa, fast mest bestod dagen av att "bara titta shoppa"  

 

Här blev det dock liiiite handlat, ett så sött litet kakfat (ni får se det i morrn) var det enda som föll mej i smaken, denna butik som jag annars brukar dregga i...   

 

Men här ni! så köpte jag...

 

... INTE!   från REA stället!! ni vet hon den där "REA Lena"  utan en tunika/klänning till ordinarie pris! fast inte så dyr men väldigt fin, bild kommer i morrn!

   

& så plötsligt var vi i gallerian där Leila i fredags öppnade sin affär! & där fick jag ju "vill ha" begär, Leila själv var åxå där & fick hjälpa mej lite  & nu ser jag ju 2 saker bara på detta kort som jag missat!!  fast det tycker inte plånboken  & än mindre gubben  & som ofta är, så var hon inte så lik sej mot i tv rutan  

    Mamma bjöd på mat, blev Pizza Hut, glutenfri pizza fanns, orkade inte hela, men god var den, sedan Wayns goda kaffe & glutenfria kaka, & den kakan kan jag bara varmt rekomendera även fast man inte äter glutenfritt, den är i en klass för sej själv, säger åxå personalen  

 

Ja så åkte vi hem, & vi har haft så in i bomben kul, skrattat så vi stundtals nästan tappade andan, ni vet sådär så man inte får fram ett ord för man skrattar så man kiknar & tårarna sprutar  


Fler bilder i morrn!


Nu ska jag lägga mej & kolla lite tv innan "John" kommer  


                                    Kram på er  




Av Lena - 17 februari 2014 18:27

 

En helt helt underbar stund på åkrarna i sol, har vi haft idag...


... & Märta & Malte njöt  

 

Snacka om att ha fint ridväder!

       

                          Märta var yster  

 

 

Bus & lek, men mest var det spring, & mycket nosande efter Lakrits kulor, men dom hittade inga som tur var  

 

 

På tillbaka vägen kom en...

 

... Helekopter flygande på låg höjd över oss, mäktigt...

 

Dom är duktiga att gå på sidan av lervällingen, men ibland måste man gå i skiten

   

Märta ville gå längre, så vi tog vägen över bron till en annan by en liten bit.

  Prinsessan som gillar att duscha gick raka vägen in dit, då dörren idag stod öppen!

 

Solen började gå ner &...

 

... sönerna kom förbi en sväng, födelsedagsbarnet brottades med pappa  & så tittade dom in till farfar. Nu är dom på väg till Örebro & kusinerna.


Gubben mår bra, klart det känns, men eftersom hon inte känt igen honom eller någon annan på flera år, så har vi redan på ett sätt tagit avsked...

  Detta fick jag på Tågstationen i fredags, en kokbok med Kjell Bergqvist bla. då stationen läggs ner sista mars, så allt som finns delas nu ut till resenärerna! har inte öppnat boken & inte lyssnat på skivan, som Christer Sandelin & Tommy Ekman producerat.

Mamma & jag köpte tågbiljetter till Stockholm, vi ska åka dit över dagen i morron tisdag & bara gå & strossa, kanske hitta nått på "rea"   äta gott & njuta av det fina vädret som ska bli!


                                    Kram kram  




Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards