frallorna

Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Måndag...

Av Lena - 24 februari 2014 14:59

 

Så har Malte traskat färdigt i vattentrasken

 


Oj vad det skramlade till när hon böt sida, halsbandet får han på sej efter en stund, då han bara vill busa & komma undan  & idag ville han mest bara busa i vattnet

 

 

Ompyssling & pussar ingår!  nu får vi fortsätta som vi gjort, med rygg träning & så & ringa om jag undrar om något.

Gubben & Märta satt i väntrummet & drack kaffe & pratade med lite folk, & när vi kom ut i bilen sade gubben:

-där! dä är han!

-vilken undrade jag?

-Hugo! där där!

-vilken Hugo?

-han den där vita som går där...

Gubben hade kommit i samspråk med en äldre man med hund & Märta & Hugo gillade varandra  

  Jag tog mej faktiskt en varm choklad, det bjuds på dryck där, bra de, för gratis är det inte att gå dit.

 

Åkte förbi min fina faster med man & hämtade ägg, blev kaffe & fika

 

 

Dom har det bra hönsen, gick fritt, dessa ägg kan jag verkligen äta med gott samvete  

   

Blåsten igår har tagit bort så mycket med snö!!! helt bart på åkrarna, bara i norrlägen som det är kvar på & i skogarna.


Gubben är med sin bror i skogen (den som hon & svärfar ägt) & plockar Lingonris & lite annat, som deras mammas kista ska dekoreras med, blir nog fantastisk vackert  


Mat ska lagas & en lortig promenad.


                            Kram på er  



 
 
Alvis

Alvis

24 februari 2014 15:44

Hej! Vilken jättesöt och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och kanske lämna en kommentar eller två.

Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? SE DEN GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^

http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

Lena

25 februari 2014 10:32

Tack snälla! :)) jag ska kolla in hos dej idag!

Kram kram♥

 
S/Y Euphoria

S/Y Euphoria

25 februari 2014 06:50

God morgon!!
Gullig han är Malte! Skönt att det är färdigtraskat nu :-)
Åh kunna äta ägg med gott samvete, det skulle jag också vilja men känner inte till någon gård här där de har det sådär bra verkligen!!
Skönt att snön är på väg bort.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

25 februari 2014 10:31

Ja vi ser framåt & hoppas att han aldrig mer ska bli sjuk♥

Jag köper ibland ägg när jag inte hinner till faster, men då alltid från frigående eller helst ECO om det finns, men dessa som jag dessutom även får frukt rens till från vår affär att ge till hönorna, blir ju än godare! hi hi :))

Idag hyffsat väder! en promenad av något slag väntar!

Kram & fin dag!♥

 
Skånepågen

Skånepågen

25 februari 2014 09:20

Det är ett bestyr med vovvar, men ett kärt bestyr :-).

http://aake.bloggagratis.se

Lena

25 februari 2014 10:25

Ja verkligen♥

Kram & fin dag!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards