frallorna

Direktlänk till inlägg 25 januari 2016

Här igen...

Av Lena - 25 januari 2016 21:58


I förrgår, lessnade jag ur lite, på gubbens bil meckande, en bil som hade dragit ut på tiden fick mitt humör att rinna över... dom få lediga helger han har, vill jag att vi ska ha tillsamans... nåja   summan av kardemumman blev en bukett rosor som stod på bordet när jag kom hem   efter att smällt igen dörren & dragit iväg med bilen, Märta & Malte. I buketten var ena sonen inblandad, som fixade lite, så gubben skulle bli förlåten    Ibland, men väldigt sällan, rinner det över   


Samma kväll blev jag akut uppringd om att jobba, skönt att komma hemifrån & få annat att tänka på  2 underbara nätter med finaste kolegor som alltid  älskar verkligen ALLA som jobbar där, både ordinarie & vikarier 


På lördagskvällen (när jag jobbade) kom andra sonen med flickvän hem av annan anledning  & gav oss denna helt helt fantastiska bok, läst 3 historier av så många & blir sååååå gripen, en bok helt i min smak & gubbens 



Igår på jobbet ringde en vän & frågade om gästrummet var ledigt -såklart!  pratade en kort stund när jag kom hem i morse, gick upp efter 2 timmars sömn & pratade vidare med henne i flera timmar, vi skrattar så tårarna rinner, åt hur lika vi är! i samlande & textilande  så skönt att veta att man inte är värst ha ha ha ha ha   Tack & lov för denna gamla vänskap som blivit ny efter ca 30 år i vila, att vi fan varandra igen!    


Nu ligger Ärtan & sover, & jag har hållit på att ramla ihop i dvala flera gånger   men fått lov att fixa mat, & fågelbröd för morrondagen, ingen energi att tala om på eftermiddan,  & endast kortare småpromenader har Malte fått med gubben, ja ja så blir det ibland 


Nu ska jag lägga mej & antagligen slockna på 5 röda


                Kram på er mina fina som kikar in  

 
 
Ingen bild

Anna G

26 januari 2016 15:27

Ja du, ibland är det upp och ibland ner, men en fin bukett var det allt. Så härligt det är med sådana vänner, man tar vid där det slutade sist. Man känner på sig när man möter en frände. Du behöver nog sova ut ordentligt det tar på krafterna att jobba på nätterna.Tror jag i allafall men vet inte så klart hur du känner.
Kram!

Lena

26 januari 2016 15:52

Ja de är väl så, att ibland lessnar man på nått ;)

Det är tungt att jobba natt, & kanske inte så hälsosamt, i alla fall inte med heltid som många har & att inte kunna sova ordentligt på det.
Jag jobbar som vikarie & är fullt nöjd så! då kan jag styra över när jag vill & kan jobba, & inte ta många skift på raken. Har inte jätte lätt för att sova när jag slutat, det går lite i vågor, men då jag oftast inte gör fler än 2 nätter i följd så funkar det bra ändå :)) Dessa 2 jag nu gjorde blev det inte så mycket sömn med, & det känns efter, så idag blev det en skön sovmorron ;)

Kram fina du *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards