frallorna

Alla inlägg under april 2011

Av Lena - 24 april 2011 15:12

  

Vissa av oss tycker att de är för varmt ute, & föredrar jäsning inne i huset, där vi har svalt  

 

Kapa & stapla ved är vår syssla även idag, men strax lite god Påskmat!!

 

                                         Kram kram!!  

Av Lena - 23 april 2011 21:36

  

Bjöd grannen på Påskmat ute i solen, & på eftermiddagen levererade vi Jansson, sedan åkte vi till åkern & gick en sväng, trots att det var kvällning så höll värmen i sej...  

 

  

 

  

...hem ljuva hem tänkte Petrus & kastad sej i plurret  ...  

Gubben & jag kapade & staplade ved, Märta tröttnade & hittade på bus    

 

  

Gäller att göra det lite trevligt för sej i vedhögen! ett glas vitt & ostkrokar!    

Men så gick solen ner, & till vovvarnas stora förtjusning gick vi in, mat mat & nu sover dom, helt utslagna, -ja de är gubben & jag åxå, nu ska vi vila & kanske sommna framför dummburken! mysigt!  

 

                              Kram kram & må så gott!!  

Av Lena - 23 april 2011 12:07

  

Gick till skogen kl 9.00 för en timmes inspektion!    

 

  

                               Tripp Trapp Trull!!    

Hann inte med Rabarberpajjen igår, så den får bli idag!

 

Sista förpackningen av mina egna förra årets hallon, blandas med rabarber, hackad mandel, solroskärnor & honung, undra om jag ska ha i lite havregryn åxå? & kanske margarin?

-så länge sedan jag gjorde denna paj, brukar bli himmelsk!

Vaniljglass eller vaniljvissp till!  

 

I ugnen puttrar Jansson, sönerna ska ha med till jobbet i natt, dom ska ha knytis påskmat på skiftlaget! så jag ställde upp & fixade lite.

 

Nytt vatten i badbaljan, blir en varm dag! kapa & stapla ved & mot kvällningen kanske vi tar en åker promenad.

 

Tills dess myser vi i sol & värme!  

                                             GLAD PÅSK!!!  

Av Lena - 22 april 2011 18:43

  

                       -Är allt de här mitt!??  

Märta fick en ytterst hållbar rosa gris med lång svans!...  

                      ...släppte den INTE ifrån sej! ...   

...Petrus & Malte försökte ta den från Märta både snällt & ....   ...& lite mer ivrigt jagandes! men icke det gick! den var hennes     

Dom sa på Djurkliniken att den skulle vara ytterst hållbar! tvivlande köpte jag en, ytterst få saker som är hela när Märta lekt med dom...    

... men denna gris har hållit! som hon gnagt!!, slitit, alla 3 har hängt i den! dragit i den så den blivit 1 meter!  

-& den håller! inte ett enda tand avtryck ens! owaw! -måste köpa fler & ha på lager tror jag     

 

   

Klyva, kapa & stapla ved, har det åxå blivit...   

...tills ena sonen kom hem med kompisar för att fixa med Fyrhjulingarna, & få lite hjälp av fars gubben! men fika först! 

 

Tänkte ta en åker promenad på kvällningen, lite svalare ute nu, men gubben håller fortfarande på & hjälper killarna, & vovvarna kom in i andra andningen! lekt med den rosa grisen så in i norden!  

 

Nu har dom kommit in & ligger helt utslagna av dagens alla strapatser!

 

Blev en härlig Långfredag!

 

Tror Märta åxå är nöjd med dagen!  

 

Nu tv mys, gubben jobbar i natt, men ledig i morrn natt!

 

   Kram mina fina! & Tack för alla Märtas Gratulationer!   

Av Lena - 22 april 2011 11:49

  

Idag är ingen vanlig dag, för idag är det: 

Prinsessan Märta Louise FÖDELSEDAG!!!!      

 

Hjärtat  gullungen fyller år idag  3 år!!!!!   

 

Hon har fyllt vårt liv med så mycket kärlek & värme...

 

Så speciell, så innerlig, så snäll...

 

Vår lilla solstråle, som idag ska få en tallrik med kallskuret!

-skinka, köttbullar, leverpastej, mozarella...  

-ja hon får förståss bjuda Petrus & Malte på kalaset åxå!

-sedan blir det paket...  

 

Badbaljan är fylld med rent vatten, idag ska trädgårds möblerna fram! & parasollet upp! & Påsklunch ute! 

Till kaffet blir det Rabarberpaj! min egen rabarber har blivit ganska så stor på bara några dagar! härligt!      

          GLAD PÅSK ALLA MINA FINA BLOGGARE!!!  

 

 

Av Lena - 21 april 2011 18:21

 

  

 

Iväg i morse & fick Järndropp + B-12 spruta, sedan vidare & handlade specialfoder till Märta, därefter till mitt härliga jobb i 3 timmar!  

 

Hem till värmen, sådär +20 på vår framsida, så jag tog fram bad baljan till vovvarna, & Malte blev helt yr av glädje!  

 

En vända till Märtas kurs åxå, vi var inte där tiden ut idag, tränade bara lite, sedan fick Märta bara lukta, leka & skrutta omkring!

 

Hem igen till värmen! & Malte fortsatte bada  

 

Om en stund väntar mys kväll!

 

Pst! i morrn är ingen vanlig dag, för då är det Märtas födelsedag!!  

 

                        Kram & GLAD PÅSK!!!  


Av Lena - 21 april 2011 00:00

  

Vilken totalt magisk upplevelse det var att se Glada Hudik teatern!!!

 

Oj oj... har knappt ord...

 

Så otroligt välarbetat! så fantastiskt bra sångare, musik, dansare, & vilken otroligt vacker dekor!!!

 

Musik & sång så man trodde taket skulle lyfta, såååå häftigt!

 

Hade inte tagit med mej kameran, tänkte att man kanske inte fick fota, & de ville dom inte heller, men i slutvinjetten kunde jag inte hålla mej (  )! fiskade upp mobilen & tog ett... när Toralf avslutade... gissa om det dånade av både musik & publik!...

& när alla sedan kom fram på cenen, ja då blixtrades det för fullt!

 

Oj så mina tårar runnit, så vackert så vackert, verkligen en upplevelse jag & gubben kommer minnas 

-Är fortfarande tagen...

 

& som om inte det var nog, så fick vi dom bästa platserna i hela Arenan!... Tack älskade syster med familj för en upplevelse så helt fantastisk!!  

 

                Nu mitt i natten! Gonatt på er!   

Av Lena - 20 april 2011 17:44

  

Kolla! detta fick gubben på 50 års dagen av min syster med familj!   

Ska strax åka, hur kul blir inte det!    

Vovvarna har lekt & myst hela dagen ute i värme & sol! är så snälla mot varandra  

 

                             Kram på er! vi ses!   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards