frallorna

Alla inlägg under april 2012

Av Lena - 8 april 2012 21:37

   

Kameran blev liggandes bortglömd, har alldrig förr hänt! kom på den när vi skulle åka hem, så godiskålen som nästan blev tom! får symbolisera all god mat 

som bjöds!  


 

Åkte förbi hamnen på väg hem...

 

 ...där min bror håller på att byta motor i båten, & som vanligt gick inte allt...


 

.... som det skulle, tog lite längre tid & blev lite extra "truls"  men bra när det blir klart!  -tur dom är mekaniker!!  

   

Tänk att mina minipåskliljor inte frusit ihjäl! utan istället slagit ut! måste vara dom enda som gillar kyla!

   

Finaste Foffe & gänget, satt på trappen & väntade på Påskmat! mmmm de fick dom åxå! hela bunten!  

 

Degat framför tv:n & ska så fortsätta!!

 

                                       Kram på er!!   

Av Lena - 8 april 2012 10:14

 

                         Vackra Petrus!   en bild från i förrgår

 

Solen lyser idag åxå! härligt!!

 

Påskmat vid mina föräldrar väntar! vi blir 16 stycken, mysigt, kul & mums!!  

 

Före det blir det lite promenerande i byn.

 

                               Kram på er & fin Påskdag!  


Av Lena - 7 april 2012 19:51

 


 

Idag var Märta verkligen på sitt "Ess"  full rulle!!!  

  

 

  

Det var väl iof. killarna åxå!  

  

 

  

 

  

Närmare en timme blev turen, men kylan hann inte bita särskilt på vovvarna, som höll igång från start till mål!! & gubben värmde sej med kaffe! 

  

Molnen hottade från alla håll, men vi hade tur, för över oss var det blå himmel hela tiden!  

 

Nattskift för gubben, ensam med -Kvällen är din som börjar strax, ingen bra film att kolla på, ville gärna haft en en Kärleksdrama, men det är bara trillers & action på alla kanaler, & de var inte de jag ville se ikväll...  

 

                                   Må så gott mina fina!  

 

 

Av Lena - 7 april 2012 16:13

 

Här händer inte så mycket, gubben vaknade vid halv 3 & sedan har vi bara tagit det "piano" lixom vovvarna & jag gjort innan åxå  

Ätit lite gott, en "fusk"Jansson, ägghalvor, kokt färsk sparris & rödbetsallad,

-& köttbullar till gubben...

 

Nyss kom ett snömoln förbi, annars så är det mest sol, fast kallt...

 

En hundvända väntar, vet inte hur den blir? promenad eller åkern med  ?

 

                               Kram & fin Påskafton!    

Av Lena - 6 april 2012 23:46

 

Det blev en härlig skogsvända, inte jätte varmt, men sol i alla fall!


 


 

                                          Bus & lek  

   

Vi knatade iväg på en vända...

   

 

  

... & tillbaks, -ser ni Märta??? skrattade gott när jag såg henne! gubben syns, Märta åxå om man vet vart man ska kolla?  

   

 

   

 

När gubben & jag efter en timme blivit lagom frysta åkte vi hem & fixade lite mat..

  

... & fixade mat, blev bl.a fyllda ägg, slurp!  

 

Kollat Lats Dance såklart, gubben har åkt till nattskiftet, vovvarna sover lite si & så, Märta ligger i mitt knä nu, men strax ska vi alla sussa ner oss.

 

                                  Kram & sov så gott!  

 

Av Lena - 6 april 2012 12:26

 

Vi är glada trots att det är en dyster Långfredag!  

 

Bara tar det lungt, ätit långfrukost å så!  

 

Nu en skogs vända i den skogen som känns trygg!

 

                                     Kram på er!!  


Av Lena - 5 april 2012 15:29

 

                       Glad Påsk!!!

 

Glömde att önska er alla en Fin Påsk i förra inlägget! blev så förblindad av allt

godis...  


Uch & fy, inte är det nyttigt inte! -nej ett äpple är sååå mycket godare!!

-eller inte...   


Planterat några mini Påskliljor & satt ris i Höganäskrukan, men fjädrarna håller på att flyga bort & dom stackars blommorna fryser nog ihjäl... 


Byapromenad väntar, med full mundering på & håll i hatten!!

 

                    Kram på er mina fina Bloggläsare!!  


Av Lena - 5 april 2012 11:49

 

Har laddat för eventuella "Kärringbesök" men har inga större förväntningar, har inte kommit några på några år , annat var det förr, då kom dom i Lämeltåg!  

-så mysigt med Påsk kärringar, fina minnen från min barndom...


 


 

& om det kommer någon "Påsk hund" så har jag godis till dom åxå!!  


 

Mins ni att jag började göra denna Kärring förra Påsken? -om den blev färdig?

-Nej inte då! men kanske ska jag leta fram henne & göra henne klar för avfärd mot Blåkulla??  

 

När jag var barn så var Påskärring grejen så stor & viktig!! veckor innan satt jag & ritade dom mest omsorgsfullaste teckningar, med speciella vikningar, oj så med tid jag lade ner på dessa, för att på DAGEN klä sej lika omsorgsfullt & ge sej av...

 

Oftast firade jag Påsk hos min mormor & morfar i Nås i VästerDalarna, & i ett hus i byn, bodde en elak "kärring" som varje år hytte med näven eller kvasten!

-typ som Skomakaren i Bullerbyn- & lika skoj & spännande tyckte vi barn att det var förståss! som skrattandes sprang därifrån...  

 

Välkomna finaste Kärringar! här hytter vi inte med näven! men möjligen blir ni "bombade" av hundpussar!!  

 

                 Kram kram & fin Skärtorsdag!  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards