frallorna

Alla inlägg under april 2012

Av Lena - 25 april 2012 11:06

 

För en timme sedan...

Nu glimmar solen in genom fönstert! så det kanske blir en bättre dag än det

ser ut  

  

 

  

Önskar ni kunde se hur gott vovvarna mår medans dom leker, Petrus slänger sej på golvsängen & rullar & gnussar!  likaså gör Malte  pluttarna då...

Märta är åxå med i leken, men hon kan åxå leka med sej själv bredvid!  tokfia...

 

Strax en liten vända till jobbet, sedan hem & gå hundpromenader i vanlig ordning!

 

                            Kram alla fina som kikar in!  


 

Av Lena - 25 april 2012 00:14

 

Halv nio...


 

...halv tio...

 

Efter ovädret blev det rysligt kallt! & dimman bäddade in oss mer & mer...

 

Gick en kvällsvända, först med Petrus, efter en asfalterad cyckelväg paraellt med vägen, inte kletigt & lortig, därför bra tänkte jag  ... men Petrus ville inte! skogen bredvid... men kom då! sa jag, försökte & försökte, hmm.. mysko...

Så vi vände & gick hem.

Malte & Märta, samma vända, båda 2 tvärnitade när vi kom till samma ställe som där Petrus vägrade!

-Va? hua, började se mej om i skogen, kändes inget vidare, så jag halvsprang hem igen... & hundarna har alldrig dragit så i kopplet!

-vad var det dom kände?

-Vargen var synlig i en by nästan nästgårds, en kilometer bort, för någon dag sedan...

 

Dom sover för länge sedan, borde jag åxå gjort!  

 

                                    Kram mitt i natten!  

 

 


Av Lena - 24 april 2012 17:28

 

                                           Far & son!!  ...

...men inte det minsta lika!! vare sej till sättet eller i utse'ende!...

 

När jag kom hem från jobbet fixade jag lite ditt & datt, sedan satte jag på Petrus kopplet & så skulle vi gå en promenad, -jo tjena! regnet kom som som en kanon! vi hann bara utanför grinden så öste det ner, verkligen öste! blandat med hagel... Petrus hukade sej & lade öronen neråt, tittade på mej & sa -nej jag vill inte!, nej inte jag heller, så vi sprang in igen!  

 

Om det blir någon mer prommis återstår att se... tur man har en gård som dom kan springa ut & kissa på...

 

Nu tv kväll, fast det var inget särskilt bra, tror jag... förutom Halv åtta förståss!

 

                                        Kram på er!   


Av Lena - 24 april 2012 10:15

 

Strax en liten vända till jobbet, regn tyngd himmel, uppehåll  just nu, men det har regnat & det ska regna...

 

                  Kram & fin dag alla som kikar in!!  


Av Lena - 23 april 2012 23:49

 


 


 


 

Förutom en skön bya promenad blandad med lite skog, så gillade Märta att gosa runt på golvsängen mest hela dagen! & blandar sej lagom i leken dom andra vildarna har för sej, dom har energi som 10 hästar tillsamans tror jag!  ! busar, leker & myser med varandra mest hela dagarna!  

 

Nu kallar sängen...

 

                               Kram & sov så gott!  


Av Lena - 23 april 2012 12:04

 

Nu är det slutätet på tårta för ett tag!! men gott vare sa doggsen!  


 

Idag känns Märta lite "pömsig" lixom, somande tidigt & sov som en stock! att vara Prinsessa är ett tungt jobb ibland!! 

   

Fast lite krafter finns allt kvar, i alla fall när hon får med killarna i dragkamp!  

   

 

   

Ruggigt & ett stilla vår regn, eller dugg kanske man ska säga, faktiskt lite mysigt, tyckte inte Märta så värst, men dom andra 2 vill nog gärna gå en vända strax! -runt på vårkladdiga byväg? hmm... vi får se...


 

Idag satt denna fina Domherre utanför fönstret & tittade in på mej!! länge & väl, tyvärr fick jag ingen skärpa på korten, men han kanske åxå kommer tillbaks?  


 

...lixom denna krabat som troget är kvar! inne på sin femte vecka nu!

 

                         Ha en fina dag!!  


Av Lena - 22 april 2012 22:04

 


 


      Sådär! då var sista tårtbiten slut, & tänderna borstade  

Är det olika smaker på Pedigres Dentalsticks? hade jag ingen aning om förens jag såg det idag!... nåja, dom bryr sej iof. inte  

 

Alla hundarna men särskilt Märta är kabb slut som vi säger i Dalarna, & sover djupt djupt... det tar att fylla år!!  

 

                        Kram alla fina & sussa gott!  


Av Lena - 22 april 2012 18:10

 


 


 


Jag fick en "Groda" i precent, vet inte vad mamma tänkte på... jag har ju redan en kille! han heter Buttons & bor i Florida! så de så!!   -söt va?  

 

Sedan ville jag ut & åka bil, med säkerhetsselen såklar & sitta i mammas knä & titta ut! de äääälskar jag!!     åkte till hamnen, där var full rulle    -egentligen skulle pappa åxå hjälpt till, men han var ju på mitt kalas hela dagen lixom!!  

  

Traskade runt en stund ganska kallt, luktade lite här & lite där.

 

Ni frågade om jag bjöd dom här hemma på tårtan? SÅKLART!!

  

 

  

 

  

Ja så har min dag varit hitills!!

 

& Tack alla fina som Grattat mej!! älskar er!   /Prinsessan Märta Louise!

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards