frallorna

Alla inlägg under april 2012

Av Lena - 4 april 2012 17:00

 

När gubben åkte till jobbet, tog jag bilen några kilometer till Romme, & traskade en timme med Petrus...


 

Vackert väder, stundom lite för varmt, fast annars så är det lite kyligt åxå...


 

Vacker arkitektur på husen på Rommeheds lägret  


 

Sedan åkte jag hem & böt vovvar, vågar inte låta honom sitta i bilen, tänk om han skulle bli stulen...


 

... dofter dofter, såååå nytt & spännande!!


 

Träffade en Triss på vägen, med sin husse & matte, ljuvligt söt!   -Hoppas fikat smakade hos SO med fru!   


 

Vi traskade vidare, & tog oss en sväng om i Paviljongen!  


 

& hopp!! rätt som det var dånade det & dessa resenärer flög över våra huvuden, på väg till Kanarieöarna, varje onsdag går det ett plan, bye bye & hoppas ni får en härlig vecka!!  -Undra om skatan åxå tänkte följa med?? liknar ett flygplan den åxå  

  

En del av Rommeheds lägret är till salu, vackert & mycket jobb för den som köper

 Detta hus skulle jag kunna tänka mej att bo i! lite fix först bara 

 

Rättvist ska det vara! en timme med Petrus & en timme med Märta & Malte,! men  jag fick 2...  

Jag tycker det är jätte trevligt att gå på lite nya marker & bland folk! -hundarna tycker det är "över roligt x en miljon!"  

  

Vackra pippis fortsätter sitt hackande, & hur går det då med mitt fixande inför att få in farmorsmöblerna? -jo långsamt...

 

                                   Kram mina fina!  


 

Av Lena - 3 april 2012 20:03

 

 

Vaknade till ett -hej mitt vinterland nu e jag här...♫♪♫♫♫♪♪♫....

 

Lite ligger kvar i dikesrenarna, men det mesta smälte bort, skön promenad men ack så kletiga hundar! in i duchen en efter en för tass & magsköljning!

Malte han hoppar in i duchen helt frivilligt & utan att vi ens säger till honom! Märta likaså!! kanon hundar!!  men Petrus försöker varje gång att slingra sej undan  

 

                        Må så gott! & Kram kram!  

 

 


Av Lena - 2 april 2012 19:57

 

Bilden från i lördags

  

Vår kvällshimmel 

 

Idag har vi haft ett -hit & dit- väder, ena stunden sol & i andra hagelbyar, blåst & kyla på det!

 

Haft finaste vänner här på mat när vi kom från jobbet, snodde ihop en Laxgratäng, sparri, gräddfilsdressing & sallad, -gillades!  -en doggy bag fick dom åxå med sej hem, gubben kommer ändå ha fullt upp med att äta upp det som blev över!  

 

                                         Kram kram!  


Av Lena - 1 april 2012 19:13

 

Efter en slöig förmiddag, åkte vi till min bror med fru & pratade bort en stund & hämtade biljetterna som dom fixat, till en musikal av särskole elever lite senare denna månad, spännande!  


 

Sedan tyckte gubben vi skulle "tänka bort" alla varg tillbud & göra det vi brukar, så vi åkte till "vår" skog, men jag ville bara vara runt bilen, vovvarna lekte & hade kul, vi tvåbenta höll på att förfrysa oss!!


 


 


 


 

... efter ca 25 minuter blev det skjuts in i bilen, för då höll gubben & jag på att fullkomligt frysa ihjäl, aningen snöflingor i luften som dansade omkring hade börjat komma...

Åkte ca 100 meter & hagel började bomba bilen!

   

                             ...& blåst därtill... 


 

... & några minuter senare såg det ut på detta vis!! ingen snö bara HAGEL!!


 

Trafiken gick långsamt & vägen blev helt vit, vilket April väder!!  skönt att hundarna hann sträcka på benen en stund i alla fall!  

 

                         Kram på er så ses vi i morrn!  


Av Lena - 1 april 2012 14:12

 

             Vårt lilla skogstroll djupt där inne i skogen...


 

                           Vackra Tussan lekter i trädet!


 

& pippis kommer inte att sluta göra sej uppmärksam förens jag är klar...

 

Bara en mil bort har dom snöväder nu! & kollar jag in mot staden, så ser det ut att snart vara även över oss om en stund...

 

Slappo dag, ingen skog, vi bara latar oss.

 

& tänk så försmädligt att morgontidningarna inte fick luras idag! söndag & tidningsfritt! ha ha ha.. annars är det kul att se vad dom hittat på för skämt  & någon gång har jag gått på det åxå!  

 

Om snön luras jag dock inte! & nu kom den åxå!!...  

 

                              Kram på er mina fina!  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards