frallorna

Alla inlägg under maj 2011

Av Lena - 18 maj 2011 19:44

  

Vi håller på att öva Malte tills Cirkus Brazil Jack kommer hit!    

         Härlig dag med sol & värme.  

& så premiär turen för vovvarna & mej! bäddar ner bordet, & så har dom bältes selar på! hade skönt tror jag!    

               Märta fick en egen soffa!    

-Släpp ut mej!!!!!!   sa Märta när vi kom in till staden

Fixade en sladd till tv:n & vidare till Jysk, där vi inhandlade bäddmadrass, täcken & kuddar  

Gubben & jag fixade där inne, vovvarna var på gården, men så började Petrus protestera!

-Ville in till oss!

-såklart fick dom det!   gosade ner sej, regnet kom, smatter på taket, somnade gjorde dom alla! verkade gilla Husbils livet redan!    

Märta provar den nybäddade sägen! & hur kul kommer inte vovvarna tycka det är att sitta där & kolla ut när vi stannar på rastplatser!  

 

Ja nu regnar det för fullt, bra de då dom hyvlade vägen här idag, & lutade...  

 

Inatt ska gubben & Petrus sova i Husbilen, ååå va härligt att somna till smattret på taket...  

 

Nu strax Halvåtta hos stjärnorna!

 

                                            Kram på er!   

Av Lena - 18 maj 2011 10:51

  

Blå himmel & värme i solen! Märta & Malte rymmde ut genom grinden när jag fyllde på nytt vatten i badbåten, kul! tyckte dom!    

Jag är en sådan som inte förstår varför mäniskor vill utrota Maskrosen från sin trädgård & gräsmatta?

Jag fullkomligt älskar den!  oavsett var den växer...

-så otroligt nyttig åxå!

 

Lixom många försöker utrota mossa i sina gräsmattor!

-finns det något skönare att gå på än barfota i mossa??

-neeeeej!  så jag hade gärna haft en matta med enbart mossa, men har bara lite i ett hörn...

 

Skönt med sol! ska få regn till kvällen & natten, sedan kommer värmen & solen tillbaks, va mysigt!

 

                                  Kram & fin onsdag på er!  

Av Lena - 17 maj 2011 22:12

  

Alldelens snart, slår vår vackra Syren häck ut i blomm!  

 

Hittade exakt vad jag sökte idag till hundarna, på Rusta!

För ganska så länge sedan hade dom jätte jätte stora tjocka mjuka hund kuddar i teddy, men, dom kom alldrig tillbaks...

-gick in idag åxå, tänkte att -kanske? så har jag tur...

-& de hade vi!! tadaaaa där låg dom! gråa & härliga!

Köpte 2 när dom äntligen fanns, en till vintern här hemma, & den andra ska vara i Husbilen!

På ÖB hittade jag åxå det jag sökte, en stooor dyna att ha utanför bilen på marken, ifall man stannar & vill sitta ute & fika, föresten så ska vi fixa ihop ett staket åxå, vet bara inte hur...

 

Ingen åska fick vi, men kallt så det räcker!  

 

Nu sängen!

 

                                   Kram & sussa gott!  

Oj!

Av Lena - 17 maj 2011 13:54

  

Idag behövdes lite Jordgubbar att vila ögonen på & att äta förståss!  

 

Gösses vilket regnoväder som dragit in över oss! fick verkligen lus köra för att ta mej hem, vägen var som en sjö...

Åska sägs det åxå ska komma på eftermiddagen.

 

En smarrig Broccoligrateng lurar i ugnen  -gott!

 

                                        Kram på er!  

Av Lena - 16 maj 2011 22:11

  

 

Idag efter jobbet blev det hundmats köp! en sort till Petrus, 2 sorter till Märta & en sort till Malte,  & avmasknings tabletter till katterna.

 

Fy kattsiken så kallt de är  + rått & blött, å i morrn kommer mer regn, & åska! har dom sagt i alla fall...

 

Nu strax sängen.

 

                                             Gonatt!  

Av Lena - 16 maj 2011 09:36

  

           Äppelblommen har börjat att slå ut! härligt!  

 

Igår på vår promenad, så hörde vi Göken för första gången i år! satt där i skogsbrynet & kokkoade!!

-Så vackert!!!! tittade om jag skulle se honom, för han satt där alldelens ovanför oss i någon tall krona! men icke!

 

Nu jobbet! vi hörs!

 

                                       Kram & fin måndag!  

Av Lena - 15 maj 2011 21:48

  

-Är det någon som vill drunkna i mina ögon?    

Plockat & letat i mina gömmor, efter saker som kan vara i Husbilen,  jag är en sådan, som köper & lägger på lager när reapriserna är onormalt låga  fynd de gillar jag  

Några är saker som jag tänkte vi skulle ha i vår båt någon gång, massa olika fina vinglas & vanliga, &  tallrikar allt i plast, besticklådor, bestick, skärbrädor, underlägg, vassa knivar, skålar, stekpanne redskap, påslakan m.m.  m.m.  tror vi har det mesta! va bra!  

-den som spar han har! 

 

Fast nog blir det allt mest att äta maten på engångs tallrikar & med engångs bestick, lite bekvämt ska man ha 

 

Snart sängen, jobbdag i morrn! kul!  

 

                                         Kram & natti!    

Av Lena - 15 maj 2011 14:10

  

Efter en regnig förmiddag, klarnade upp lite, passade på att ta oss en promenad...  

...kollade in Missionshuset som såldes, gösses vad dom har att göra där... sprängt för att få in vatten & avlopp bla.  

Skrapa färg är en småsak, när hela golvet både uppe & nere är ruttet, taket läcker som ett såll, & allt är helt oisolerat, undra var summan slutar på detta projekt!...

Men ändå fantastiskt att någon tog sej an det...    

           Luktade in buskarna i skogs brynet  

 

Tittar ut & ser att himlen börjar bli blå!!! härligt!  

 

Förövrigt så ska jag kolla Hokey!!!   sedan Mästarnas mästare  

 

Melodifesivalen då, -kul för Sverige! gillade Island! Ukraina gillade jag åxå lite, särskilt när det ritades i sanden, blev helt farsinerad! Österike hade fin röst! Men mina favoriter var förståss Danmark!  

Låten som vann, är lite för slätstruken för min smak, men sämst var den inte heller.

 

Blev så förbluffad! har tänkt & tänkt, länge länge...

Mins en låt som jag bara ääälskade för flera år sedan, men kom inte! på namnet vare sej på låten eller bandet  

 

Så igår, kom England in & bandet hette Blue! & mitt minne vaknade till! -så hette ju gruppen jag gillade! kunde det vara dom? in på Spotify, & visst! där hade jag låten jag saknat & längtat efter! All rise! hette den  lyssnade flera gånger på den...

Men deras bidrag i Festivalen var uselt...

 

Nu ska jag leta på lite saker till husbilen, plockat fram fina vinglas i stadig plast, som jag köpt hos Claes Ohlssons för många hundra år sedan, i deras fynd hörna  -ska leta i mina gömslen, finns nog en hel del jag köpt & glömt  

 

                                          Kram på er!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards