frallorna

Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Gokväll..

Av Lena - 26 februari 2010 22:12

     

Petrus: -mamma? -ska jag ge Märta en kram?

 

Tog fram lite glass när hon sovit klart! gösses så hon åt!

Öppnade en dosa med Cesar mat, det sa bara slurp! så det blev en halv till!  

 

I morrn blir det kokt kycklinfile! bla.  

 

Vill pussas och ligga i knät, vila i sin hörna, stumpan är sej ganska lik igen, fast lite lite tröttare...

 

Curlingen startar kl 24 hur jag nu ska klara av att vara uppe så länge...

 

Sov så gott ni som går & lägger er i tid!  

 
 
ErikaSH

ErikaSH

26 februari 2010 22:24

Vad skönt att allt har gått bra med märta-stumpan!! vi ska snart sussa, ska ju upp till Mora i mon o heja på hurtiga systrar.. kramar från oss!

http://erika.sjoo.googlepages.com

 
Lena

Lena

26 februari 2010 22:27

Erika!
Aha... då förstår jag er träff! :-))
Kör försiktigt i ovädret!
Kram på er! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
elin

elin

26 februari 2010 22:28

guuf vilken gullig blogg.
jag är väldigt intresserad av hundar så det ska bli roligt att följa deras blogg
hur gamla är dom

http://zcooby.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pane

26 februari 2010 23:18

Gokväll!
Nu har mina gäster gått hem och vart en trevlig kväll, var tvungen att kika in här och kolla om allt var bra? Och nu kan man sova lugnt och skönt att det är frid och fröjd hos er och hoppas ni alla får sova gott och många extra kramar till Märta :)
Natt i natti och kramisar Pane

 
Lena

Lena

26 februari 2010 23:29

elin!
Tack för dom rara orden! ;-)
Märta är snart 2 år, & Petru den bruna är 1 år & 3 månader!
Kram på dej! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

26 februari 2010 23:31

Pane!
Ja nu kommer jag förhoppningsvis sova såå gott! likssom jag tror Märtan åxå kommer göra! ;-)
Kram och sussa på.. /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
pezze

pezze

27 februari 2010 01:07

jag frågade dig för några inlägger sen om hon var döv ,men nada svar..
men tror den kanske ej kom fram, pga min dumma modem flippar ur...
men så hon e alltså döv.. hahaha.. skôj :D
men hon kan"prata"(skälla o gör ljud ifrån sig för att få ert uppmärksamhet?!?!) va?!?! ;P
jag kan nog säga lite exaktare att jag e vuxendöv så... föddes hörselskadad.. :)
men så det blev så med toncillerna...
tur att det finns botmedel/operationen o tur att det inte var ngt allvarligare :)
sött att dom två e vänner så bra...
men en sak jag funderar på..
fattar petrus på ngt sätt att märta ej kan höra,eller?!?!?
o det e ju br attm an kan komma på egna tecken som funkar mkt bra mellan er o märta..
måste inte vara exakt samma teckensspråk som vi döva i sverige har.. :)
skôj att märta har en sån aptit :D

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helén

27 februari 2010 02:06

Söta tröttisar:-) Härligt att se/höra att hon mår bra!:-)
Kramar

 
Ingen bild

nakkik

27 februari 2010 02:10

Hej! Så skönt att allt verkar ha gått bra för Märta idag. Såg 2 Frallor idag. Nästan lika gosiga som Märta & Petrus. 'Frallor' verkar vara poppis 'over here'. Massa kramar från Florida.

 
Lena

Lena

27 februari 2010 09:58

pezze!
Ledsen, men det inlägget såg jag inte! svarar alltid på alla jag ser här!...
Japp! hon kan skälla! ;-)
Vi brukar undra hur han förstår, och visst vet han att det är något? han pratar faktiskt ganska mycket med sina tassar med Märta! de är många märkliga händelser vi ser dom emellan, hur han komunicerar med henne, mot en hörande hund!!.. underbart! ;-) & det märks att han tagit på sej en roll i att hjälpa Märta och alltid vara henne nära...
De har blivit så att vi har en del enkla tecken oss emellan, som funkar! :-) men åxå några som mäniskor använder! som -sitt- tex!
Kram & fin dag! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

27 februari 2010 10:07

Helen!
Tack vi mår bra nu! sköööönt! :-)
Kram och fin dag! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

27 februari 2010 10:14

Nakkik!
Kul du kan ha koll på oss här hemma! *ler*
Undra om ni har varmt? eller har ni åxå snö? *skratt*
Fick en sajt från EvaLena om frallor som behövde nya hem där i USA, övergivna, och dom var många!! kan jag säga... sorg & suck... jag tror åxå dom är "poppis" over there! ;-)
Fortsätt att mysa på med god mat, sol & fina vänner!! :-)))
Kram på er!! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

27 februari 2010 15:27

Men puss på sötingarna...de är helt underbara
Kram och ha en fin lördag
Emma

http://www.livskrafter.blogspot.com

 
pezze

pezze

27 februari 2010 21:09

ahh.. låter gulligt att han hjälper henne :)
har sett en viss program om en dobermann som e blind, men har en annan hund som hjälper/som sällskap te honom/henne(glömt vilket kön hunden hade).. men impad iallafall :D
men dina vovvisar ser söta ut iallafall :)

P.S: det e helt ok att du ej varade på förrförra inlägg det kanske var mitt modem som krånglade.. så skitsamma... :D

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards