frallorna

Alla inlägg under november 2013

Av Lena - 7 november 2013 20:42

 

Minnen...   


Jobbat klart för veckan, som slutade med lite shopping, & halvonödiga saker på de  ...

 

... eller? dessa hundbäddar är bara bäst! 90 kr på Dollar, mjuka & sköna, inte supertjocka, men passar i husbilen, & Märta älskar att ligga på dom fast det finns tjockare bäddar i huset, & så lätta att ta med när man ska bort, så nu när dom äntligen fanns hemma igen så köpte jag 2  fast en lägger jag undan, & vem vet, kanske hinner jag köpa en till till lagret  


Strax bakning på tv  


                        Kram mina fina som kikar in  

Av Lena - 6 november 2013 21:26

 

Bäddat rent på golvsängen, gillades av Malte som mys rullade  

Jag hoppas verkligen stillheten för honom gör så att det läker där inuti honom...

 

Köpte den här röda glaskule lampan på Ikea igår, tänkte att den blir bättre där i hörnet på byrån än en stjärna på fot, & så 2 tyg Amaryllisar, för mörkt för att någon blomma ska trivas, så konst blir bäst, & så dom 2 nyinköpta Ugglorna, mamma & barn, totalt onödiga verkligen! men dom hoade & ropade på mej när jag gick förbi, så jag hade inte hjärta att lämna kvar dom där på en hylla i affären...  har älskat Ugglor så länge jag kan minnas  


Ikea igår, Ikea idag & så blir det Ikea i morrn  så otroligt lyxigt det känns att ha dom så nära  


Nu ska vi krypa ner under täcket, gubben kanske ser någon film & vi andra kanske somnar, fast en till drill får dom allt orka med & gå ut & "slå" vid halv elva tiden.


                                              Kram kram  

Av Lena - 5 november 2013 20:25

  Bilden är från maj 2013 vid en milsvidd havs strand på Österlen


Inget särskilt har hänt, vovvarna mår bra & när jag kom hem från jobbet slog huvudvärk till, en panodil, av med kläderna & på med nattlinnet & så kröp jag ner på golvsängen med pälsklingarna & kramades *hjärta*


Jo föresten! köpte en så vacker lampa på Ikea idag & så något ack så onödigt & inte alls nödvändigt på nått vis, men *dom* ropade på mej & jag har väntat över en månad på att *dom* skulle komma in på affären, ni ska få se i morrn hi hi ;)


Orkar inte ens slå på min stationära idag, så jag sitter på golvsängen & pysslar från min bärbara, som jag inte kommit på hur man infogar smilisar & annat, men den får duga ;)


                                    Kram på er *hjärta*


Av Lena - 4 november 2013 22:22

 

Idag på jobbet blev det bussåkning & rätt som det var hoppade en kille med hund på, han kunde inte gå bakåt då barnvagnar stod ivägen, så han satte sej där fram & hunden hoppade glatt upp på sätet!  dom satt där & kollade som 2 gubbar, vovven pussade sin husse & han klappade honom tillbaks, åååå så glad jag blev i hjärtat av att se dom 2   & att husse lät honom sitta på en egen stol inte minst!  

 

 

Dom gjorde en del av min dag  

 

En kall & mörk promenad fastän klockan inte var mer än 17.00


Malte gnäller inte någonting, finner sej i sitt öde, men när gubben var inne med honom & Märta & jag gick ut, då klagade han lite försiktigt, klart det börjar på att bli lite tradigt...


Nåja, en vecka till i lugn.


Nu ska "vi" kvälls kissas & sedan bädda ner oss på golvsängen, gubben kollar tv halva natten efterssom han är ledig, vi andra somnar till tv:ns vaggande ljud...


                     Kram mina fina som kikar in  

Av Lena - 3 november 2013 19:04

 

 

Inte gjort så mycket mer än att bara mysa på golvsängen, ja nu är det ju det enda Malte får för tillfället & en vecka till, det går bra & särskilt dagar som denna, när regnet vräker ner & han inte ens vill ut & kissa  


Att sova på golvsängen är rena lekamen för mej, jag sover så skönt så jag vet inte vad, så den här stora varianten får nog vara kvar ett tag  

 

Denna Juvel Märta Maräng, Petrus & Kathinkas dotter, har nu titeln:

SUCH DKUCH NORDUCH DKV 2013!!! owaw bara att lyfta på hatten   

Men så är du söt som socker åxå goa fina Märta med finaste husse  


               Kram för idag, här väntar mer tv & mys  



Av Lena - 2 november 2013 15:42

 

Märta & jag på en promenad...

 

                       ... & underbara Aika  

 

 

Annars så har vi inte gjort så mycket annat, mer än att se på tv, läsa, här Svensk Damtidning & Kungahuset   gillar att läsa den, får den i femte ledet via kringelkrokiga vägar  

 

  Ja så här ser det ut på vår "extra" stora golvsäng! men uch så jag flyter ut!  


                          ...............................................


All Helgona, då vi ska minnas våra Änglar...

 

... vi har den vackraste Ängel att minnas, å andra sidan tänker jag på Petrus var dag, saknar honom så... vår underbara kärlek  


Nu ska vi fortsätta att vila oss friska, Malte sin rygg & jag mitt hårt ansatta hjärta.


              Kram kram & fin Alla Helgona kväll  

Av Lena - 1 november 2013 19:26

 

Märta funderade på vilken väg vi skulle ta på promenaden som var både kall, rå & aningen regn som drev i luften...

 

 

 

... som ni ser så bekymrade det henne inte det minsta!  full i energi!

 

 

Har ni sett hur jag möblerat om i vardagsrummet för helgen? nu har vi golvsängens 1.20 madrass & en 90, så vi får plats att sova här hela bunten & hela helgen, bara lata oss, kolla tv & mysa & hoppas att den blir lugn  


Pratat med Ulltuna, alltid lika trevliga, det handlade om värktabletterna som nu ska avslutas, men vi lägger på 2 dagar.


Malte har selen på sej mest hela tiden så det inte blir några påhitt, han är å andra sidan så lugn & förnöjd & har funnit sej helt i detta & när han kissat ute på gården så vill han in så fort det bara går! & lägga sej i sängen & gosa ner sej  


Idol strax & mys under filtar.


                                     Kram på er  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards