frallorna

Alla inlägg under november 2013

Av Lena - 15 november 2013 17:06

 

Såvare freda igen! en mestadels regnig sådan, så vi myser inne  


Väntar på Idol men INTE fotboll  eller det blir föresten till att zappa mellan 1:an då vi gillar Dobidoo  & faktiskt så är jag inget "fan" av Idol heller detta år, har ingen favorit, eller Erik från Dalarna är helt fantastisk såklart, men jag gillar inte alls hans låtval, jo föresten en han sjöng i början nockade mej helt & jag hoppas såklart han vinner  


Gubben är helg ledig, ätit gott & nu bara mys, & i morrn kommer sönerna & en flickvän hem på mat & mera mys mys  ska åxå ge mej på att baka surdegs baguetter! spännande  


                                    Kram på er  

Av Lena - 14 november 2013 16:13


  Ända tills Malte var säkert ett & ett halvt år gick det bra att klippa klorna, sedan ändrade han sej, har aldrig klippt i pulpan eller så, han bara helt plötsligt inte ville göra det längre, likt sin far  så gubben har honom i knät & så får vi trilskas lite, inte så man fixar det själv, men han är INTE arg eller biter.

Klippte klorna veckan innan allt hände & sedan har vi inte velat bråka med honom, självklart, men nu var dom långa, så jag tog till "godis" tricket igår & tänkte att jag måste testa & det funkade!!! snacka om att vi skrattade hjärtligt  -va? var det så enkelt?  

Nu tog jag bara en liten bit i taget, det måste gå lite snabbt & godis gör denna prosedur till något mycket gott  en smärre revolution för oss alla  

-Märta? -hon älskar att få klorna klippta, somnar & njuter  

De var de jag skulle berätta.

 

& så hade då Rusta äntligen rea på sina jättestora härliga bäddar, som jag väntat, köpte 3 på en gång 149:- styck, 2 ska jag ju ha på altanen i sommar, & sy det fina Dalahästfodralet att ha på, brukar ha 2 på varandra så dom sjunker ner så där skönt, kanske hinner jag köpa fler åxå, jag & hundbäddar ni vet  

 

Ledig tills nästa onsdag, tog ledigt månd & tisd. då gubben jobbar förmiddag & efterssom han tog ledigt förra veckan, så gör jag det nu, för fortfarande vill vi inte att han ska sitta i buren ensam flera timmar, & lös törs vi heller inte låta honom vara, men med lite pyssel så går det att lösa  


Promenaden ställde Märta & jag in då det har regnat hela eftermiddagen & nu är det tv kväll på golvsängen som gäller


                            Kram mina fina som kikar in  

Av Lena - 13 november 2013 21:09

 

En underbar dag på mitt underbara jobb  sedan iväg till tandläkaren för årlig kontroll av hygenisten, jo jag tackar...  

Min ordinarie hygenist var sjuk eller ledig, i alla fall var en vikarie insatt en purung en, men helt ok såklart.

Min tandstatus var perfekt, inga hål eller fel, skööönt! men lite tandsten som vanligt på mina nedre framtänder, det tar vi med ultraljud sa hon -jaha, & hur känns det? frågade jag, för den andra hygenisten ville inte använda det på mej då hon vet att jag för något år sedan valde denna klinik efter 15 års frånfälle från allt vad tandläkare heter pga av obehag & rädsla, så jag mins att hon sagt att ultraljud använder jag inte på dej för det gör ont, så hon tillockmed bedövade & tog det manuelt, men denna sa att det käns inte!

Hon började & det gjorde så grönödiskt ont så jag höll på att dö... så jag sa NEJ TACK!  jag vill ha bedövning! -ok sa hon förvånat? jag ska hämta... kom tillbaks & började spruta in både här & där, massor i truten & jag kände hur det rann ner i halsen! -men hjälp sa jag! & tänkte att hur i helskotta går det nu? & mycket riktigt, halsen tappade alla reflexer, såg komiken framför mej, visste inte om jag skulle skratta eller bli förbaskad... satte mej upp, är ju inte allergisk eller så, men obehagligt så in i norden, kunde inte svälja alls, alla muskler var ju borta! otroligt obehagligt, hon hämtade en sköterska som sa att jag skulle försöka svälja lite vatten -men jag kan ju inte svälja, för när jag försökte svälja så blev det lixom stryp känsla... men jag tog lite vatten, som väl rann ner, & jag visste ju åxå att denna bedövning varar bara ca 15-20 minuter. Så jag fick sitta & vänta en stund & sedan fortsatte hon, med ultraljudet & aaaj! igen & då sa jag åt henne att NEJ! nu får du skrapa! & kände bara -förbannade jävla pucko!!...  så då gjorde hon det utan knussel & det var ju ändå så lite. På mej känns ultraljud som om man kastar in hundra meter elstänglsel i käften, typ  mins att den andra hygenisten först lade in såna där tussar vid tänderna & sedan försiktigt på med bedövningen, men det fick tydligen inte denna lära sej i skolan... 


Nog om detta & en tusenlapp fattigare åkte jag hem & fick pussar i massor & har myst på golvsängen med pälsklingarna & gått en vända med Märta  


I morrn ska jag berätta om Malte knasen godis älskaren he he som fick både mej & gubben att bli förvånade!!!  


                                    Kram kram  

Av Lena - 12 november 2013 17:17

      Bilderna är från en liten tripp med husbilen vid en vacker strand, blir bara gamla bilder när jag sitter här på golvsängen med den bärbara datorn, för när jag är hemma hamnar alla foton i den stationära.


Nåja, nog om detta, jobbat & när jag kommer hem är det bara till att sätta sej på golvsängen med pälsklinagrna, men strax kommer gubben in & är med Malte, så jag & Märta kan ta en mörker promenad runt byn


På onsdag nästa vecka ska vi starta Maltes rehab träning i Falun! :) fram tills dess ska han hållas i stillhet.


                                      Kram kram

Av Lena - 10 november 2013 22:23

  Märta har fått 3 dynor att ligga på, gillades väldigt! fast hon ser allt lite sur ut ha ha ;)


Kväll & en dag har gått, väntar hem gubbe & husse strax.


I morrn kl 9.00 ringer en rehab sköterska, så får vi veta hur Malte ska börja röra på sej igen, kanske vattengång? eller simmning?


Jobbdag för mej & gubben är ledig


                                Kram på er


Av Lena - 10 november 2013 13:14

 

Puss pappa sa Malte till sin 2 benta pappa på hans dag  

 

Så kom ena sonen hem med en kramaom kram & present från båda sönerna  

 


 

Ni skulle sett så glad Malte blev, dessa 2 har något speciellt  men klockan var mycket & dom skulle båda, eller alla 3 föresten jobba, på samma jobb   som börjar kl 14.00

 

Gubben fick kratta gräs obs! frivilligt  & Malte fick titta på en stund & dofta lite här & där  

 

Hittade denna bollen på baksidans igenväxta slänt, en precent från min syster tii sonen som nu snart fyller 28 år! & den har legat där i alla år mer eller mindre  

 



 

Malte har gonat ner sej mellan gubben & mej, detta var sent inatt...

 

... på min andra sida låg Märta, hon vill emellanåt ligga under täcket, Malte vill inte det, men en filt brukar jag lägga på honom, som i detta fall åkte av, det är kärlek för oss att ha dom i sängen  


Nu blir det vila av på golvsängen, zappa lite få se om det är något att se på burken. Föresten var ju Kens program väldigt rörande på Så mycket bättre & så gillar jag ju den där Ebbot åxå  kanske tar sej programmet?...

  Så här ser min frukost ut, läcker så in i bomben! cahewnötter, fikon blåbär aningen honung & yogurt  & i morrn blir det nog den till lunch på jobbet åxå, enkelt & mega nyttigt.


Jo föresten! om ni kollar här bredvid, där man kan kolla bakåt i tiden på bloggen, vad vi gjorde för 1 år sedan! Lördag heter inlägget & är bara så gulligt  & för 3 år sedan ser jag att vi hade fått så mycket med snö denna dag!!! här bidde inget av den varan inatt som dom sagt.


                           Kram för nu mina fina  


Av Lena - 9 november 2013 17:24

 

Bilden är från maj, en strand på Österlen


En lugn dag, & nu på kvällningen kom regnet, som inatt ska övergå i snö, om vi får tro tv vädret.


Gubben jobbar ättämidag & jag tror jag ska falla pladask & be honom köpa med sej en glutenfri pizza hem, fy vad jag besväras av att ha noll diciplin eller karaktär...


Vi bara latar oss på stora golvsängen, den är helt helt underbar *hjärta*


Så mycket bättre lite senare, men tyvärr gillar jag inte dom som är med såvärst, Lill är kul & Ulf Dagebys program vill jag se när det blir, älskade & älskar Nationalteatern, & föresten! den där äldre mörk skäggiga gubben som tolkade Bo Kaperssnubben med den där låten där han tog i & skrek, var bara såååå bra oj oj så jag gillade det framträdandet... så någon pärla mellan kanal-zappningen får man kanske höra ändå ;)


          Kram på er & fin lördags kväll *hjärta*


Av Lena - 8 november 2013 14:28

 

Dom stunder Malte måste sitta i buren, ligger Märta troget bredvid, alltid  fast hon har så många andra platser i huset, så är det här hon vill vara  


Gråväder, ringt Falun för att höra hur vi ska sätta igång Maltes rehab träning, kura inne på golvsängen, kramas, vänta på Idol & vänta på att husse kommer hem från ättämiddas skiftä, han fick inga plättä i dosa, blev hem mos mä körv  


                             Kram kram & fin fredag   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards