frallorna

Alla inlägg under oktober 2015

Av Lena - 4 oktober 2015 19:01


Blev en kvällspromenad på en helt ny plats, spännande ;) den där kalla sköna höst kylan var så härlig, & för en gångs skull så kan jag assosiera till ordet "krispig" hi hi ;) & här ser jag att en lönn börjat få höstfärg. 



Solen var på väg ner på hemvägen, så vacker kväll.


Annars har vi varit in till stan & handlat sköljmedel på ÖB, vaxduk på Jysk, hinkar, pärmar m.m Lagat Jordens godaste glutenfria vegangryta :)) & nu är det renbäddat på golvsängen åxå till råga på allt! ;)


                          Kram mina fina *hjärta*   

Av Lena - 3 oktober 2015 22:38

   

Åkte till en skog som jag trodde skulle vara älgflugefri! så fel jag hade...  

 

Det fanns stora fina Trattar, plockade & slogs med flugorna som bombade oss som kanonkulor...

   

Vi chasade av hundarna med en hand var & oss med den andra & varandra... dom kröp i öronen, på ögonen. fulla håret, på kläderna & på hundarna... fy sjutton vilket otyg dom är!!  såg en på Märta som satte sej fast i hennes rygg, den satt fast som en fästing & jag fick dra ur den! en satte sej fast i Maltes öra... en timmes skog & på 2 ställen var dom hundratals & älskade oss mer än något! tyvärr obesvarad kärlek  

När vi var där i skogen ringde min fasters man, vi åkte till dom & kaffet med dopp var färdigt!  vilka underbara människor  

 

Den här hemska krabaten följde åxå med oss på vindrutan hu hu...


Vet inte hur många älgflugor som vi fick tag i i våra huvuden medans vi satt vid fikabordet  det kröp hela tiden på oss, trevliga gäster vi var     

 

Tog lite fina foton på deras blommor & faster plockade en fluga till ur örat...

 

 

 

 

 

Faster gjorde en fantastisk doft bukett till mej  så nu doftar köket helt helt underbart  

 

Den här kom pilandes på mej på hemvägen & hade vingarna kvar! släppte av den på vägen hem, kan inte ha ihjäl dom  fast jag ogillar dom så mycket...


Tog en borste & borstade håret, fick med 5 stycken... bad gubben finkamma mitt hår igen men han hittade inga... ack vad dom gömmer sej för visst var dom fler! grrrrr  & nyss kom en krypande på Märta...


För 7-8 år sedan hade vi inga Hjortflugor som dom egentligen heter, men det är väl lika med fästingarna, förr hade vi inga sådana här heller, dom är väl antagligen en följd av klimatförändringarna...  


10 stycken ur mitt hår är tagna hitills, men jag känner fler som rätt vad det är pillar till! urk...


På måndag ska jag köpa en hel tunn jacka med huva & nät för ansiktet!  


Kollat Atleterna, spännande! & såklart Poldark  


Nu har jag fått tillbaks Spotify åxå   har haft för mycket på hårdisken, men nu kunde jag ladda ner lite Lena PH:s nya, -Jag är ingen älskling & några till & inte minst Kacey Musgraves med låten High Time, så vacker så jag faller baklänges!!


Vad morrondagen bjuder har jag ingen aning om, bara att vi är lediga!  


                      Kram mina fina som kikar in  

Av Lena - 2 oktober 2015 14:04


Åkte iväg med Märta & Malte för en promenad i solen & stormen! tittade till gubbens familjegrav där svärmor nu ligger *hjärta*


  


Det blåste så träden bångnade!! men vindarna var varma & sköna & inte alls jobbiga :))



Långt därborta, går en gammal farbror & plockade potatisen som blivit över efter upptagningen, han hade rollatorn på gåvägen & stapplade omkring, fick 2 kassar fulla som han kunde frakta på rollatorn... det var säkert ett arbete han ofta gjorde förr i tiden, tog upp potatisen på hösten... det fick mej både att le & att känna hans vingslag från en gång för länge sedan... *hjärta*



Vipps så hade 40 minuter gått & vi for vidare... 


   


... till Tratt & Trumpetskogen!! oj oj oj! vilka massor det fanns på ett ställe som bara jag känner till! ;) har i alla fall aldrig varit någon på denna plats tidigare genom alla år. Det är i vår by, inte långt hemifrån & bara precis bredvid en knölig skogsväg, men Märta & Malte fick stanna i bilen, för bara jag stack ut näsan så blev jag fullkomligt bombad av älgflugorna! inga små svärmar :(( & Malte behöver verkligen inge mer klåda & besvär än det han redan har :(( nu plockade jag bara det som skulle vara till kvällens glutenfria tomat & svamp veganpizza, gjort på 10 minuter medans Märta & Malte kollade in mej hi hi ;)


   Inchamponerade tassar mage & ben med klorhexedin champo & medans det verkar fick han sin mat, en & en kula i 10 minuter ;) 


Pratat med Maltes goa veterinär Lotta på Ulltuna & nu sätts även en låg dos cortison in, svar från Märtas åxå så goa veterinär blev åxå en medecin för hennes klor, då det felet inte är så vanligt så skulle hon forska i lämplig medecin & så pratade jag nu med Lotta & hennes ide, på måndag blir det ett samtal med Märtas vet igen, så får vi se vad vi kommer fram till.


Pyssel pyssel, men så är det.


Ikväll ska vi bara sjunka ner på golvsängen & mysa, vi har jobbat omlott hela veckan, men nu har vi flera lediga dagar ihop *hjärta*


            Kram på er mina fina som kikar in! skön freda! *hjärta*

Av Lena - 1 oktober 2015 18:40


Gick en skön promenad med Märta & Malte innan Eva & jag åkte till skogen...



Eva var smart nog att sätta på sej en stor chal om huvudet så inte Älgflugorna skulle krypa in i håret hu hu...



Fikade vid en stubbe :))


 


När jag plockat min hink & inte kunde gå ifrån en del som var kvar, så tog jag fram en bajspåse ha ha trallala! & vipps fick jag med några liter till ;)



Har massa lingon kvar i frysen, men en hink ville jag ha, det är lagomt ;)



Som jag tampades med dessa små liv! :( dom var överallt, ogilla ogilla ogilla! :(


Dom kryper på mej ännu, mest i håret & inte spelar det någon roll hur man kammar & tvättar sej :( Dom släpper ju vingarna när dom landar på en & kryper omkring, har stark dragningskraft på en, dom går nästan inte att få bort mer än om man tar tag om dom & lyfter!, går lixom inte att borsta av sej :( Vet verkligen inte vad dom har för livsuppgift, då djuren i skogen lider otroligt mycket av dom, då dom suger blo, & då dom är många blir det tuffa blodförluster... :(


Nu tv, strax en Plats på landet! ;)


                                 Kram på er *hjärta*

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards