frallorna

Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Regn, rusk & en filmsnutt

Av Lena - 29 april 2013 17:08

 

Kollade ut & kollade på tv vädret, regn utlovat, så vi traskade iväg på en promenad redan vid halv tio, för då drev det bara lite dagg i luften, inte kallt, men molnen var mörka runt oss, & det blåste så in i bomben.

Träffade en härlig sommarstuge gäst, som älskar hundar  & hon fick såklart en hel del pussar  

 

Vi traskade vidare ner mot åkrarna...

 

... en del snö kvar i Romme Alpin...

 


 

-Våga inte ens tänka tanken på lervatten pölen Malte!  ....  

 


 

Kan detta vara något annat än en "Tjej häst"?  rosa täcke med hjärtan & en fläta i svansen  

 



Gullande & gnussande, älskar varandra   & dom låter åxå  

                           


En stund efter att vi kommit hem blev det ihållande regn.


Uträttat en del ärenden, vovvarna följde med, dom gillar att åka bil, men vi lämnar dom inte ensama, utan en stannar alltid kvar i bilen, för tänk om dom skulle bli stulna...


                                       Kram på er  


 
 
Ingen bild

Anna

29 april 2013 22:06

Hi hi
Det där "gnussandet" som jag kallar det i filmklippet får jag stå ut med dagligen då Charlie vill få utlopp och busa då vi inte träffar några andra hundar! Här får man bju till...

Oj oj oj min näsa säger jag bara!

Här har vi bilproblem vi!
Bytt broms cylinder och bromsrör hos bilverkstan! Sätter mig i bilenoch ska köra hem och märker att bromsen tar jättelångt ner mer än förut! Känns nästan otäckt! Får ringa verkstad morgon och be och få den som vanligt igen! Suck!

Nej lämna aldrig hunden själv i bilen! Man vet aldrig! Att folk törs binda hunden utanför affären då! Ännu värre!

Kram på ER!
Anna


Lena

30 april 2013 22:55

Gubben som är bilmekaniker säger att det "kan" bli så & att det inte behöver vara något fel, eller så har dom misslyckats med "luftningen" Men klart du ska fråga!

Så då vet du vad "gnussning" är *skratt* sååå mysigt :)) & Malte han gnussar själv åxå flera gånger om dagen, rullar på golvsängen & leker med sej själv ha ha

Ja jag håller med, knyta fast den utanför affären finns inte i mina tankar! fast här på Lanthandeln kan jag låta dom sitta kvar i "låsta" bilen om jag bara ska ha något snabbt, men då parkerar jag vid dörren & kan se ut genom fönstret ;) & jag är helt säker på att ingen skulle våga försöka själa dom, för Malte är en otrolig vakthund!!

Kram kram♥

 
Kaisa

Kaisa

30 april 2013 08:25


**** Glad Valborg tvåbenta och fyrbenta ****

Varm kram och hjärta!

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

30 april 2013 22:41

Tack! :))

Detsamma & kraaam!♥

 
Ingen bild

Anna

1 maj 2013 09:03

Gud så rätt han har gubben din!
Det var luft i systemet! Åtgärdat och klart! Nu ut på vägarna igen!
Hälsa gubben !

Nu trädgårds fix!
Ska njuta av dagen innan allvaret börjar med mitt nya jobb!
Charlie ligger bredvid på rygg och snarkar!
Nu fångar vi dagen!

Trevlig 1maj på ER!
Kram
Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards