frallorna

Alla inlägg den 1 april 2013

Av Lena - 1 april 2013 17:19

 

Det blev en Romme promenad, i sol på en timme  

 

På sina ställen där solen kommer åt är det skön barmark...

 

... men oj?? där mitt i motions spåret stod detta uppdukat, med en slocknad lägereld...

 


 

Så tragiskt, stackars dom som suttit där i kylan, trots elden  ... några gånger har jag sett missbrukare en bit därifrån som suttit på bänkar & druckit, kanske det är dom som flyttat på bänkarna hit... tankarna på dessa gör mej ledsen, livet är inte lätt alla gånger....  

 


 

Efter motions spåret gick vi ut i bebyggelsen, mäniskor satt & solade, någon tvättade sin altan, någon borstade grus framför sitt garage, & här står en äldre gumma & hackar loss is från infarten, så det ska smälta fortare  

 

       Skolan är stängd & inte en själ syntes...

 

                   ... bara Påskriset som är kvar  


                                ------------------------------------------  


 

Malte sa innan vi åkte att: -jag vill hinna hem & kolla på Dom 102 Dalmatinerna!

-& vi hann  


  Hos oss "toppas" alltid maten, men i dessa Påsk tider blev det "mycket" topping! detta är Maltes Påsk-matskål, Märtas är mindre, jag brukar lägga kycklingen ovanpå, men nu fick han istället äta det gottaste utan kulor! för jag antar att han åt det först  


Det har mulnat på, & här väntar tv från golvsängen.


                                              Kram på er  

Av Lena - 1 april 2013 10:14

 

Så hamnade vi i vårt skogsbryn igår...

 

Gubbstackarn var så trött efter förmiddags skiftet...

 

... & såg ut som "Skriet" när jag började prata om inatt när han gick upp för förmiddags skiftet & jag väste i mörkret - nu hade du allt tur va, som fick sova en timme extra!!  -här försöker han förklara för mej att så var inte fallet! Gud vad min hjärna är långsam! men till slut efter mycket om & men ramlade polätten ner, & gubben hann bli gråhårig!!  

 



 


 

 


 

Vi har vovvar som hela tiden vill gosa  

 


 

Knatade hemåt efter en lång & varm stund.


Satte en deg, min bror & fru hade bjudit hit sej på kvällningen för att få gosa med vovvarna  bjöd på ostar skinka tilltugg & nybakat bröd, lite vin & Påskmust, glass & kaffe

 


 

Märta blev överspelt & blev en piryaya  

 


 

                            Fick Påsk paket båda 2!!  

 

Så blev vår gårdag.


Idag lyser en strålande sol & värme på det, gubben jobbä ättätmidda, tråkigt  kanske ska vovvarna & jag åka till Romme för en vända i sivilisationen? vi får se vad som hittas på.

 

Jo föresten!! Märta & Malte ska ha valpar!!!!!!  & vi har redan bestämt oss för att behålla alla!!!!  


                    Kram & fin första Aprill & Annandag Påsk!!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards