frallorna

Direktlänk till inlägg 1 april 2013

Promenaden...

Av Lena - 1 april 2013 17:19

 

Det blev en Romme promenad, i sol på en timme  

 

På sina ställen där solen kommer åt är det skön barmark...

 

... men oj?? där mitt i motions spåret stod detta uppdukat, med en slocknad lägereld...

 


 

Så tragiskt, stackars dom som suttit där i kylan, trots elden  ... några gånger har jag sett missbrukare en bit därifrån som suttit på bänkar & druckit, kanske det är dom som flyttat på bänkarna hit... tankarna på dessa gör mej ledsen, livet är inte lätt alla gånger....  

 


 

Efter motions spåret gick vi ut i bebyggelsen, mäniskor satt & solade, någon tvättade sin altan, någon borstade grus framför sitt garage, & här står en äldre gumma & hackar loss is från infarten, så det ska smälta fortare  

 

       Skolan är stängd & inte en själ syntes...

 

                   ... bara Påskriset som är kvar  


                                ------------------------------------------  


 

Malte sa innan vi åkte att: -jag vill hinna hem & kolla på Dom 102 Dalmatinerna!

-& vi hann  


  Hos oss "toppas" alltid maten, men i dessa Påsk tider blev det "mycket" topping! detta är Maltes Påsk-matskål, Märtas är mindre, jag brukar lägga kycklingen ovanpå, men nu fick han istället äta det gottaste utan kulor! för jag antar att han åt det först  


Det har mulnat på, & här väntar tv från golvsängen.


                                              Kram på er  

 
 
wiolettan

wiolettan

1 april 2013 21:02

Det låter skönt med era promenader, kan nästan låtsas som om jag följer med.
Härliga bilder. Ser att det börjar att försvinna lite snö hos dig också. Solen på dagarna värmer bra.
Varm kram tilll dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

1 april 2013 21:25

& vet du? detsamma på era promenader :)) mins många bilder från era morgonvändor som etsat sej fast, vackra vyer, har bl.a en bild som sitter där den sitter, från en höjd där du fotade från en hög punkt ut över villor en tidig morgon, mins inte varifrån den var, men synen har jag kvar ;) det var från din andra blogg, innan du gjorde uppehållet.
& så alla "hjärlan" du hittar hi hi...

Kram på dej♥

 
Ingen bild

Kaisa

1 april 2013 22:49

Fina bilder som alltid..

Sv: Din uppmärksamhet är knivskarp!!! :-)

Godnatt kram ❤❤❤❤❤

Lena

1 april 2013 23:19

Hi hi... jag älskar "finn fem fel" bilder att lösa ;)

Kram på dej & natti natti♥

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

2 april 2013 19:29

Härliga bilder. Ja jag vet de börjar bli en lite tjatig kommentar från mig, men de ÄR ju verkligen fina.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

2 april 2013 22:26

Tack Tack!!♥ :))

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards