frallorna

Direktlänk till inlägg 1 april 2013

Igår...

Av Lena - 1 april 2013 10:14

 

Så hamnade vi i vårt skogsbryn igår...

 

Gubbstackarn var så trött efter förmiddags skiftet...

 

... & såg ut som "Skriet" när jag började prata om inatt när han gick upp för förmiddags skiftet & jag väste i mörkret - nu hade du allt tur va, som fick sova en timme extra!!  -här försöker han förklara för mej att så var inte fallet! Gud vad min hjärna är långsam! men till slut efter mycket om & men ramlade polätten ner, & gubben hann bli gråhårig!!  

 



 


 

 


 

Vi har vovvar som hela tiden vill gosa  

 


 

Knatade hemåt efter en lång & varm stund.


Satte en deg, min bror & fru hade bjudit hit sej på kvällningen för att få gosa med vovvarna  bjöd på ostar skinka tilltugg & nybakat bröd, lite vin & Påskmust, glass & kaffe

 


 

Märta blev överspelt & blev en piryaya  

 


 

                            Fick Påsk paket båda 2!!  

 

Så blev vår gårdag.


Idag lyser en strålande sol & värme på det, gubben jobbä ättätmidda, tråkigt  kanske ska vovvarna & jag åka till Romme för en vända i sivilisationen? vi får se vad som hittas på.

 

Jo föresten!! Märta & Malte ska ha valpar!!!!!!  & vi har redan bestämt oss för att behålla alla!!!!  


                    Kram & fin första Aprill & Annandag Påsk!!  

 
 
Kikkan

Kikkan

1 april 2013 12:10

Vilken kanon dag Ni hade i går i Ert fina väder, här var det numera som vanligt GRÅTT & kallt, bläää. Vi var också ute igår kväll på ost & vin men inget hembakat bröd hos våra vänner.. Jag höll mig till vindruvorna!! Massa valpar ♥♥♥ ??? hmmmm ??????vände bladet på väggalmenackorna imorse och 1:a April idag :-) :-)

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

1 april 2013 13:27

Ja vädret är verkligen på topp här! härligt :)

Japp!! det är April!! & här känns det faktiskt vårigt :)) om än det är massa snö kvar ;)

Kram & April april♥

 
GeddFish

GeddFish

1 april 2013 12:30

Jag blir så glad! Äntligen kan jag ju se dina videos!
Så fint ni har det och ost och vin och massa goda vänner! Här satt jag själv, men ska inte klaga, jag har nyss varit i värmen, fast ost och vin fanns inte där. Länge sedan jag smakade vin.....
Behålla alla valparna?? April april... ♥ Kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

1 april 2013 13:25

Ja tänk va? du som aldrig kunde se dom förr.

Ja det blev en mysig kväll med skratt & prat :))

Ja du, tänk om vi skulle få valpar, vilket ju är helt omöjligt med dessa 2 ha ha men om? nej jag skulle nog inte kunna sälja iväg någon! så vi låter nog det vara ;)

Kram & Aprill aprill♥

 
Kina

Kina

1 april 2013 17:27

Ser ut som ni haft härliga dagar i vårens sol :) Haha, så valparna var ett aprilskämt. Om Bella hade fått sina valpar så hade jag nog gärna velat behålla alla, men det går ju inte. Och nu gick det ju inge bra alls för oss :( Kommer nog alltid att vara lite ledsen över det, MEN huvudsaken är att Bella nu verkar helt återställd. Ha en fortsatt fin måndag.

Kram Kina

http://metrobloggen.se/smultronstallet

Lena

1 april 2013 17:52

Dom är kastrerade båda 2 fniss... ;)

Jag förstår att du sörjer lite för hennes skull♥ & att det gick som det gick...

Men du har henne kvar♥ ditt lilla hjärta♥

Påsk kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards