frallorna

Alla inlägg under april 2013

Av Lena - 8 april 2013 09:47

  

                                        12/2 -11 kl 10.41


Bilden är kärlek för mej  ren & underbar kärlek...


                     Malte & kärleks Aika i en öm kram   


 


 


 

Petrus & Aika i en öm kram  dessa 2 älskade varandra så enormt...


Minnen & tårar i en strid ström... & alla varför...


                                ------------------------------------


Till jobbet vid ett, planerings möte.


Solen glittrar, men den är lite svår att se för alla minnen... minnen om Petrus...

-vår Kämparnas Konung   vår stora kärlek  


                                           Kram   

Av Lena - 7 april 2013 21:31

 

Faster med man kom förbi & hämtade upp oss för att åka till min far & hälsa på, som är på utredning för sin parkinson

 

Denna bild av honom är från förra sommaren, nu har sjukdommen tagit allt för stor plats...

Blev fika, prat & skratt innan vi kom hem, där vovvarna väntade

 


 

Tog en kall bya promenad...

 


 

Klarade oss undan alla snöbyar som kom i tid & otid mest hela dagen.


Mästarnas mästare har jag såklart kollat, lite besviken att inte Torgny Mogren gick vidare, fast å andra sidan är det ju bara "värdsliga problem".


                                Kram & kvällning på er  


Av Lena - 7 april 2013 10:09

  

En bild som jag tog för någon dag sedan, lek med pipen  


Igår kvällst ringde grannen vid halv tio, hade just kommit hem från akuten, det var bra nu  vi gick över & hjälpte till lite & pratade en stund, & jag fick krama om honom  & packade in den redan infrysta köttfärslimpan i frysen  

Ska koka en soppa till honom idag, då det slinker ner bäst efter lunghininflamationer & resperator.

Han var över på andra sidan 2 gånger & vände... där var ett enda stort lugn...


 

En strålande morgon, men det är sagt att vi ska få sämre.


Drömt hela natten så galna drömmar, vaknade helt slut  


Inget på agendan förutom soppan  


                            Kram på er mina fina läsare  



Av Lena - 6 april 2013 18:57

 

Som sagt, inte många knop gjorda idag inte  men inte ser väl detta så tråkigt ut va? gosa & mysa med "pappa" på golvsängen  


Nåja en bya vända har vi tagit, & det blåste så in i bomben! inte alls behagligt, & Märta ville vända halv vägs, men fick inte igenom förslaget  


Går här & skrattar hi hi  åkte ner till butiken för att handla mjölk till gubben, köper någon gång ibland en liten Lottorad, har väl vunnit 20-40 kr som mest & det brukar jag då lägga i en ny rad.

Lämnade fram min orättade rad från i onsdags, när jag hörde "plinget" i apparaten! & vinsten var 2.830 kr!!  -blev så glad så jag vet inte vad!! kanske ingen jätte stor summa, men för mej är den ändå jätte stor!!!  

Vart pengarna hamnar har jag redan planerat, det kommer gå till "bränsle" åt Husbilen, lite tråkigt kanske, men vi kommer komma lååångt på det!!  


Fångarna på fortet väntar, matbröd ska in i ugnen, har gjort en sats nyttobröd till gubben.


& JUST NU KL 19.09 BÖRJAR DET SNÖA UTE!!! fast lika glad är jag för de!!  


                                           Kram på er  

Av Lena - 6 april 2013 13:34

 


 


Detta var igår, idag har fortfarande vädret varit hyffsat, morgonen var fin med blå himmel, men molnen har blivit tätare & tätare, inte kallt i lä, men det blåser kalla vindar annars.


Var på loppis på morgonen & jag fyndade denna söta svamp korg!

     Dessa är inte så jättebra i kvaliten, spricker ganska så lätt, & blir spröda, men fina så länge dom varar  

  Gubbens mat idag, hemmagjort köttfärslimpa + sås & hem mos, & med hem lingonsylt ... hem hem hem...   


Våran finaste granne kom hem igårkvällst från en lång & tung & tuff sjukhusvisstelse, men "hemma" blev kortvarigt, nyss åkte han in till akuten igen, & hann inte äta maten jag lagat, brukar fylla han frys med "hem" mat emellanåt, köttfärslimpa & kålpudding är han favvorit. -Åååååå vad jag älskar våran granne  det här känns tufft...


För övrigt så har gubben legat på golvsängen ända sedan vi kom hem vid 10 tiden & kollat på filmer, han njuter i fulla drag av total ledighet  


Inga långvändor för vovvarna att vänta, bara kortare kissisar, men jag tycker mej se att dom mår gott ändå  


                                         Kram på er  

Av Lena - 5 april 2013 19:42

 


 


 

Idag när gubben vaknade från sitt sista nattskift åkte vi till skogen för en gångs skull, & vi såg som tur var ingen varg  

 

Malte i atack ställning...

 


 

Dom hade huuuur kul som helst! & massor av snö att kämpa i  

 

Bilvägen var dock ganska så snöfri där solen kommit åt.


Flera fina bilder kommer i morrn.


Bakpotatis & röror & sallad har just ätits, gubben fick åxå en köttfärsbiff som jag gjort, & vovvarna fick extra mycket kokt kyckling som topping  


Nu inväntar vi Lats Dance & jag hoppas innerligt att Markolio tar sej vidare, medans vi myser på golvsängen & magarna jäser  


                                    Kram mina fina  



Av Lena - 4 april 2013 16:42

  

Framme vid vårt läger!!

 


 


 


  

Skulle föreviga oss lite,  när både Märta & Malte fick "puss sjukan"  

  

Årets  för mej första fjäril vinglade förbi oss, fram & tillbaks, fram & tillbaks, innan den satte sej så jag kunde fota

 


 


 


 


 


  


Satt där i någon timme & myste, så varmt så jag hade kunnat gå näck  gjorde jag såklart inte, kan ju finnas folk med kikare i husen där borta  


När vi traskade därifrån så såg jag att molnen blivit lite mörkare & nu mot norr så är det en mörk front på G mot oss, eller om den stannar där den är...


Så tacksam för dessa njutbara stunder, dom ger mej så mycket  


                                        Kram på er  


Av Lena - 4 april 2013 11:01

 

Ärta Märta från gårdagens åkervända.


Sol sol sol, det sas att vi kanske skulle få regn på förmiddagen, men så blev

det inte  


Tänker gå till åker-skogsbrynet, sätta mej & sola   -men först lite tidig lunch så vi står oss, sedan packa i underlägg + filt, hundgodis & te till mej  


                                       Kram på er  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards