frallorna

Alla inlägg den 4 november 2015

Av Lena - 4 november 2015 21:11


07.30 åkte jag & mamma till vackra Bjursås för en bakdag tillsamans med min syster, hennes svärmor & hennes syster :)) ...



... i en vedeldad ugn i Församlingshemmet



Mamma satte 2 glutenfria degar till mej som hon gäddade, galet goda små brödkakor!! :)))))



Det tar en liten stund innan man får in snitsen & vet hur man ska flytta runt kakorna i ugnen för att dom ska bli jämt gräddade

Jag satte 4 degar på 1 l styck & det blev ca 45 T-kakor, så goda har jag hört ;) inget för mej som inte tål gluten, men gubben här hemma är såååå nöjd! :))



Som vi skrattat :)) vilken höjdardag!! :)))


 


Så kom systerbarnen förbi efter skolan & hjälpte till med baket :)) åt varma nygräddade mackor & smakade på mina mini Calzone pizzor som jag testade att göra & en vanlig, riktigt goda ;) 


Slut & matt i kroppen, ja sluta var vi hela bunten föresten ;) det tar på karfterna att jobba en heldag i ca 30 grader & såklart kunde vi inte vädra pga. jäsdegarna, som jäste på rekordfart i värmen he he ;)


Kom hem vid 17.30, packat i frysen, sedan lite måsten & nu ligger jag nöjd med dagen på golvsängen, kommer sova gott i natt, blev inte många timmars sömn i natt, somnade vid 01.00 & vaknade var halvtimme i tron om att jag sovit över, pust :P


                           Kram kram *hjärta* 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards