frallorna

Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

Torsdag...

Av Lena - 16 maj 2013 19:21

 

Åkte till Ale stenar & knatade upp för kullarna...

 

... mötte först denna Padda, Malte var först framme, men troligen slickade han inte på den, för han dregglar inte ;)

 


 

Jodå, du törs hälsa på mej kompis!! :)

 

-Om jag sticker in ansiktet så funkar det! ;)

 

& så var dom där "stenarna"

 


 


 

Fick nästan lite svindel, för det var verkligen ett stup! phu... men åxå mäktigt.

 


 


 

Väl tillbaks efter några timmar, så blev det nyrökt Hälleflundra från rökeriet där vid Ale stenar, potatis & deras egen fisk sås, för gubben altså ;) jag tog en sallad. Köpte med mej en citronpeppar makrill & en naturell åxå, & en av dom ska gubben få på en kall hårdbröds macka med en kall öl till när han orkar ;)

 

Åkte därifrån, så otroligt vackert landskap...

 

... fälten är inte riktigt gula ännu.

 

& HÄR där längre bort, skulle jag vilja bo, sitta där inne vid en sprakande brasa & se på vågorna, skulle va nått de mmmm :)

 

Åxå vackert på sitt sätt, fast lite för nytt, men vilken tomt! gubben han har inte samma uppfattning som mej ;) han skulle inte orka med blåsten...

 


    Så vackra hus & olik dom vi har hemma.

  & nu softar vi bara med mätta & trötta vovvar som sover som stockar, snacksar lite ;) & mår gott *hjärta*


                                         Kram på er! :)

 
 
GeddFish

GeddFish

16 maj 2013 20:53

Vilken resa! Nu gör jag om den i mitt huvud. Det är så fantastiskt där uppe vid Ale stenar.......
Kvällskramen, det nyper lite i mig, tack för titten, så vackert! ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

17 maj 2013 07:42

Ja visst är Ale stenar en mäktig plats! oj oj...

Kram på dej *hjärta*

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

16 maj 2013 21:42

Det är väldigt fint där ni är. Jag har varit på Österlen, med den vita sanden. Min yngsta syster bodde tidigare i Veberöd, utanför Lund. Nu bor hon i norra Skåne utanför Kristianstad (Villands Vånga)
Ha fortsatt trevlig resa!
Kram/Kicki

http://www.travarens.se

Lena

17 maj 2013 07:40

Ja verkligen vackert! & den vita sanden är nästan mer som mjöl ;)

Om jag vann för många miljoner någon gång ;) så skulle jag vilja köpa mej ett hus här vid det dånande havet, gillar verkligen denna del av Sverige!

Kram kram *hjärta*

 
Ingen bild

Kerstin.

16 maj 2013 22:25

Oj,va fint där är och vilka härliga bider,ni verkar också ha fint väder.Ja vi har i alla fall kommit iväg efter alla om å men,åkte tidigt i morse,stannade för fika vid Lindehyttan,då fick jag se att det var vatten på golvet,så det var att vända om,och in till Kurtan å köpa ny kran och så hem å laga,tydligen så har kylan tryckt ut slangen för det var den som läckte,gubben ont i ryggen eländes under diskhon.men vi kom iväg igen kl6oo så nu sitter vi i Finspång vid Grytgöl idrottsplats,och här skall vi stanna för natten,så i dag har jag kört 40 mil,gubben sitter bredvid med ont i knä å rygg.
Så nu blir det natti natti grabben han sover redan.Kram på er....

Lena

17 maj 2013 07:37

Tur ni inte han längre i alla fall!! ;)

Jag skickar dej mitt mobilnr på Facebook ifall vi skulle mötas? vi blir här idag, ska gå lite i Simrishamns hamn, sedan åker vi norrut igen.

Lycka till på färden! :))

 
Tina

Tina

17 maj 2013 09:45

Men å! Det är ju sommar där!
Antar att det inte är turistsässon där än, eller skrämde ni bort alla andra?
Kram

http://www.tinric.com

Lena

18 maj 2013 14:51

Nej Turisterna är inte så många! helt perfekt tid att vara ute & kuska runt!! :))

Tror inte vi skrämt så många he he men man vet ju aldrig ;)

Kram kram *hjärta*

 
Ingen bild

schäfermatte

17 maj 2013 09:54

Helt underbara bilder du visar här.Hoppas att ni får en fortsatt trevig resa med bra väder."Småttingarna" verkar trivas alldeles utmärkt med nya upplevelser.

Lena

18 maj 2013 14:48

Tack!! :))

Vädret är nästan för fint hö hö jag gillar åska åxå ;) men vi stoooor trivs hela högen i alla fall!! :))

Kram kram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards