frallorna

Alla inlägg den 18 november 2015

Av Lena - 18 november 2015 21:22


Matat skator, kråkor & kajor, tror dom flugit ut flygblad i bygden, för idag blev det verkligen Hitchkoks Fåglarna! så många fåglar som idag har jag aldrig sett ;) men det räckte till alla, för dom kämpade & flög i skyttetrafik en bra stund för att ladda upp sina gömställen he he ;)


   


Följde med gubben då han skulle på ärende lite norrut utanför stan, där tog vi en lång promenad längs med Dalälven, gamla riksvägen, från kanske början av 1900 talet, gamla stenar stod kvar bitvis som staket om någon var på väg i älven.. 



Sam kom hem på eftermiddan & somnade väldigt obekvämt i min famn *hjärta* söta älskade hjärtat *hjärta* 


                               -------------------------------


Förhöjd hotbild av IS över vårt land..


Såg på nyheterna, en hemlig filmning innifrån ett stort läger... små små barn som satt på led, i största lydnad & som nästa krigare...


Fullt med djur, såg får & lamm som låg & ryckte, svårt torterade... dom användes som läromedel, för att lära sej att tortera... & när den läran var klar, övergår den på människor...  


Barn, djur & dom värnlösa, dom som inte kan säja ifrån...


Tänker på alla djuren som torteras till döds... tänker på barnen...


Tänker på kvinnan från Sverige som nyligen åkte till IS & anslöt sej med sin 3 åriga son... snart är han en av dom små på trappan...


Mitt hjärta vrålar av smärta... & undrar varför världen är så ond...


Såg ikväll, när Rapports hallåa frågade Frero, om man kunde förhandla med IS på något vis, få till en dialog?  svarte blev: -IS förhandlar inte, dom dödar!


Klara & raka svar...


                             -----------------------------


Har gett djuren på Gotlands fristad en gåva, skänker gåvor till hundarna i Rumänien, hjälper djur här & var på olika vis, & så alla mina fåglar *hjärta*

Mina fåglar ger mej så mycket, dom är så roande att se på & i morrn ska jag fylla på deras föråd ;) Tänk om dom kunde arbeta brukar jag tänka, då skulle dom göra det & köpa sej sin egen mat *hjärta*

Smågåglarna i byn matas av 2 underbart snälla stor matare! med frön i mängder *hjärta* där får även duvorna mat, men skator blir inte mätta på frön ;)


Skatmatandet finns i generna i min släkt :)) min mormor matade dom alltid med matrester, min mamma gör detsamma, & min bror likaså *hjärta*


                         Kram kram *hjärta*


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards